اسطوره های بزرگ دنیای فوتبال چه می کنند؟ آنها پس از فوتبال کجا هستند و به چه کاری مشغولند؟
کد خبر: ۹۵۶۷۱۶
روزهای متفاوت اسطوره های فوتبال پس از بازنشستگی / از پوکر و بوکس گرفته تا سفر به دور دنیا

به گزارش جام جم آنلاین ، اسطوره های فوتبال هر چقدر هم بزرگ و دست نیافتنی باشند قرار نیست تمام عمر خود را به فوتبال اختصاص بدهند. اصلا برخی از آنها پس از بازنشستگی سعی می کنند به هر شکل ممکن از فوتبال فاصله بگیرند و دنبال کارهایی مثل مربی گری و مفسری و کارشناسی فوتبال نروند.

به سراغ بزرگ ترین اسطوره های فوتبال دنیا می رویم تا ببینیم آنها در این روزها چه می کنند؟

پله؛ پای ثابت یونیسف

ادسون آرانتس ناسیمنتو ملقب به پله در طول دوران فوتبال خود 1363 مسابقه فوتبال انجام داد. بسیاری او را برترین بازیکن تاریخ فوتبال می دانند. او در سال 1978 خود را بازنشسته کرد و پس از آن به مهره ثابت سازمان یونیسف برای کارهای خیریه تبدیل شد.

دنیلسون ، پوکر باز ماهر

دنیلسون دی الیویرا آراخو فوتبالیست برزیلی است که در سال 98 به رئال بتیس پیوست و تبدیل به گران ترین بازیکن دنیا شد. او در سال 2010 از فوتبال بازنشسته شد. این فوتبالیست نه به طرف مربی گری رفت و نه کارهای مربوط به آن. در مقابل به یک پوکر باز حرفه ای تبدیل شد و اکنون یکی از برترین های این رشته در برزیل است و حتی در رقابت های بین المللی هم شرکت کرده است.

پائولو مالدینی ، همه چیز به غیر از فوتبال

مالدینی این اسطوره محبوب و بی نظیر 25 سال برای میلان بازی کرد. او پس از بازنشستگی بهترین موقعیت را برای سرمربی گری در این باشگاه داشت اما هرگز قبول نکرد مربی باشد. او به طرف کارهای جانبی مثل مفسری فوتبال و یا مدیریت باشگاه میلان هم نرفت. پائولو پس از بازنشستگی با دوری از فوتبال به تنیس و بوکس روی آورد!


کافو، فقط کارهای خیریه

مدافع سابق تیم ملی فوتبال برزیل که با این تیم فاتح جام جهانی 2002 هم شد یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او در 38 سالگی خود را از فوتبال بازنشسته کرد. این فوتبالیست سابق تیم ملی برزیل پس از بازنشستگی ترجیح داد به جای مربی گری تمام توان و وقت خود را برای کارهای خیریه، راه اندازی موسسه های خیریه و فعالیت هایی از این دست بکند.

مارادونا، سفر به دور دنیا

دیه گو مارادونا هر زمان به مربی گری روی آورده نشان داده که تبحری در این کار ندارد. او که یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال است در سال های اخیر ترجیح می دهد بیشتر به گشت و گذار و تفریح بپردازد و دور دنیا سفر کند. به هر جا که فکرش را بکنید او سفر کرده است. از دبی و جزایر سلیمان گرفته تا شاخ آفریقا و کشورهای اروپایی.

منبع: ورلدساکر / مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها