در آشفته‌ بازار واردات خودرو چه می‌گذرد؟

سئات؛ یک خودرو، دو مدعی!

سئات تولیدو با ترکیب کارایی، زیبایی، پویایی، بازدهی بالا، کیفیت در ساخت و قیمتی مقرون به صرفه، خودرویی مناسب برای خانواده‌هاست.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۱
سئات تولیدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، حدود سال 1387 بود که 3 مدل از خودروهای سئات یعنی لئون، آلتئا و تولیدو توسط شرکت پیشگامان (Piico) در لیست خودروهای مجاز جهت واردات ثبت شد. در آن زمان این برند اسپانیایی در بازار ایران ناشناخته بود و طراحی مدل­‌های واردشده چندان موردپسند ایرانی­‌ها نبود، همین عوامل سبب شد توفیق چندانی کسب نکند.

حال پس از گذشت سالیان شرکت کیهان موتور آریا تصمیم گرفته است دوباره محصولات سئات را به بازار ایران وارد کند، شاید این بار نتیجه موفقیت­‌آمیز باشد.

اولین محصولی که آن‌­ها در لیست خودروهای سواری جهت واردات ثبت کرده­‌اند سئات تولیدو است. تولیدو یک سئات واقعی است؛ با شخصیتی منحصربه­‌فرد، بهره­‌مند از بالاترین استانداردها و قیمتی استثنایی، البته در بازار جهانی و نه ایران!

سال 1991 اولین نسل از تولیدو به خط تولید سئات راه پیدا کرد و تا به امروز موفق‌ترین خودرو این کمپانی بوده است. پس از اضافه‌شدن سئات به زیرمجموعه فولکس­‌واگن در سال 1992، تولیدو اولین خودرویی بود که از تکنولوژی آلمان­‌ها بهره­‌مند شد. نسل­‌های اول تا سوم این خودرو در فرم‌های لیفت­‌بک، سدان و هاچ­‌بک به بازار عرضه شدند. نسل چهارم آن نیز در نمایشگاه ژنو 2012 در معرض دید عموم قرار گرفت، که پلت­فرمی مشترک با اشکودا رپید داشت و در اواسط نوامبر 2013 در بازار اسپانیا و پرتغال و سپس سرتاسر اروپا عرضه شد. تولیدو با حفظ ویژگی­‌هایی همچون قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا در ساخت و فضای سخاوتمندانه به دنبال تکرار موفقیت­‌های نسل­‌های گذشته است.

این لیفت­‌بک خانوادگی جمع­‌وجور، با طراحی به روز و دور از اغراق، اصالت خود را به رخ می­‌کشد. به کوچکترین جزئیات در آن توجه شده است و طراحی متناسبی دارد. سطوح صاف، خطوط برجسته، طراحی چراغ­‌های بزرگ و زاویه‌دار در کنار جلوپنجره ذوزنقه‌ای به امضایی در نسل جدید خودروهای سئات بدل شده است. در عقب چراغ­‌های افقی خودرو را عریض­‌تر نشان می­‌دهند. در نمای کنار نیز پهنای ستون C و شیب ملایمی که سقف در آن قسمت قرار دارد و همچنین خط شانه­‌ای که از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است جلب توجه می­‌کند. علاوه­‌براین، سایز بزرگ درها تضمینی برای دسترسی راحت به کابین است.

فضای کابین روشن و جادار است و همچون نمای خارجی از فلسفه طراحی مدرن سئات بهره می‌برد. همه اجزا با رعایت ارگونومی و تناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته­‌اند. سادگی در طراحی نمایشگرهای پشت فرمان و کنسول میانی استفاده از آن­‌ها را راحت کرده است تا خللی به تمرکز راننده وارد نشود. توجه به رنگ­‌بندی، کیفیت مواد مورد استفاده و کیفیت ساخت رضایت شما را جلب خواهد کرد. همچنین دقت به جزئیات در قسمت­‌هایی همچون فرمان 3 شاخه، تریم­‌های کرومی و عملکرد سیستم تهویه، استاندارد بالای ساخت را نشان می­‌دهد. علاوه­‌براین تولدو به لطف فضای بار 550 لیتری، برای سفرهای خانوادگی خودرویی ایده‌آل به حساب می­‌آید. این فضا در صورت خم کردن صندلی­‌های ردیف عقب به ظرفیت 1490 لیتر می‌رسد.

پیشرانه­‌ها و جعبه­‌دنده­‌ها از جدیدترین تکنولوژی­‌های شرکت مادر، یعنی فولکس­‌واگن، بهره می­‌برند. طیف وسیعی از پیشرانه­‌های بنزینی و دیزلی برای تولدو قابل انتخاب است. استهلاک پایین، ابعاد جمع­‌وجور، وزن کم و مدیریت بهینه‌سازی‌شده حرارت برای کم کردن مدت زمان گرم شدن موتور، از مهم‌ترین ویژگی­‌های پیشرانه‌های مورد استفاده در تولیدو است. پیشرانه­‌های بنزینی بین 75 تا 122 اسب‌بخار قدرت دارند، که خوشبختانه قوی­‌ترین نسخه مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ جهت ورود به بازار ایران انتخاب شده است. این پیشرانه را جعبه­‌دنده 7 سرعته با کلاچ دوبل جهت انتقال قدرت به چرخ­‌های جلو همراهی می­‌کند. استفاده از تکنولوژی­‌هایی نظیر سیستم هشدار زمان تعویض دنده و سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری به بهبود بهره­‌وری آن کمک کرده است.

سیستم تعلیق آن طراحی پیچیده‌­ای دارد و به خوبی تنظیم شده است، به گونه­‌ای که با این سدان حس رانندگی امن و اسپرت خواهید داشت. در محور جلو سیستم تعلیق مک­‌فرسون، در ترکیب با ساختار جناغی و تثبیت­‌کننده­‌ها (stabilisers) و در محور عقب نیز سیستم تعلیق پیچشی به کار گرفته شده است. سیستم فرمان الکتروهیدرولیک تولدو از دقت بالایی برخوردار است و عملکرد اسپرت دارد که متناسب با افزایش سرعت تنظیم می­‌شود و این به معنی پایداری در خط مستقیم و پاسخگویی دقیق به فرمان­‌های راننده است.

سئات تولیدو در تست تصادف موسسه ایمنی euroNCAP موفق به کسب 5 ستاره کامل شده است.

ساختار مقاوم بدنه و بهره­‌گیری از جدیدترین تکنولوژی­‌ها و سیستم­‌های ایمنی نظیر ABS ،ESP و ASR، رادارها و ایربگ راننده و سرنشین کناری و همچنین ایربگ‌­های جانبی و پرده­‌ای در دو طرف، آن را به خودرویی ایمن بدل کرده است. / ایران‌جیب به نقل از کالایاب خودرو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
آقچه كندی
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
فی چنده ؟؟؟ مسئله اینه !!!
یسرا
-
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
من واقعا یه مساله ذهنمو بدجور درگیر كرده. این همه خودروی جورواجور از كشورهای مختلف رو كه هر روز خبرش رو میگذارین، واقعا قراره چه كسانی بخرن؟؟ یعنی كشور این همه خودرو نیاز داره؟؟؟؟
محمد
-
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
حالا قیمت این لگن چند؟!!
خلایق هر چه لایق
-
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
شما برو سوار همون ساینات بشو !!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها