تایلند؛ آخرین ایستگاه سفر منطقه‌ای روحانی

رئیس‌جمهور کشورمان دیروز در آخرین مرحله از سفر به منطقه جنوب شرق آسیا وارد بانکوک، پایتخت تایلند شد.
کد خبر: ۹۵۴۶۱۴

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در فرودگاه مورد استقبال آتانیتی دیساتا آمنارج، مشاور پادشاه، سوراسات کارن جانارات، وزیر منابع طبیعی و محیط‌زیست تایلند و محسن محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بانکوک قرار گرفت. در مراسم استقبال چند گلوله توپ به عنوان اقدامی نمادین به افتخار ورود روحانی به پایتخت تایلند شلیک شد.

مراسم استقبال رسمی پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند از رئیس‌جمهور کشورمان، صبح امروز به وقت محلی در کاخ نخست وزیری این کشور برگزار می‌شود و پس از آن مذاکرات دوجانبه آغاز خواهد شد.

دومین اجلاس سران مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا نیز فردا برگزار می‌شود و قرار است روحانی ضمن سخنرانی در این اجلاس در حاشیه آن با سران برخی کشورهای آسیایی مذاکره کند. روحانی پیش از ورود به تایلند، به ویتنام و مالزی رفته بود.

احساس مسئولیت در قبال منافع ملی

رئیس‌جمهور کشورمان در جمع ایرانیان مقیم مالزی ، عشق به وطن را برای پیشرفت و تعالی ایران مهم دانست و گفت: در دل همه شما و ما عشق به وطن موج می‌زند. مهم است که چگونه و از چه طریقی عزت کشور و منافع ملی را پاس بداریم و به وظیفه خود عمل کنیم. در این راه البته مسئولان هم باید در برابر ایرانیان خارج از کشور و توان بالای آنها برای کمک به منافع ملی احساس مسئولیت کنند. رئیس‌جمهور، ایرانیان خارج از کشور را سرمایه ملی و عامل پیوند منافع ملت ایران و نیز کشوری که در آن زندگی می‌کنند، دانست و افزود: همه باید با اخلاق و رفتارمان از آبروی ایران و منافع مردم حراست کنیم که این یک وظیفه بزرگ است.

باید توهمات را از بین‌ ببریم

رئیس‌جمهور اظهارکرد: باید با منطق و اخلاق اسلامی و ایرانی، توهمات را از بین ببریم. در زمینه هسته‌ای که دکتر ظریف بار‌مسئولیت سنگین ملی را به دوش کشیدند، یکی از کارهای اصلی ما توهم‌زدایی بود. روحانی به برخوردها در این زمینه اشاره کرد و گفت: دکتر ظریف الان هم گاهی حرف‌های نیشدار را تحمل می‌کنند. وقتی خدا می‌خواهد اجر و مزد بدهد همین است. گاهی نیش‌ها در این دنیا به نوش‌ها در آن دنیا تبدیل می‌شود و البته مردم قدردان زحمات خادمان خود هستند. روحانی گفت: البته بعضی شعارهای پشت بلندگو هم این توهم را بیشتر می‌کرد. عده‌ای برای خاموش کردن آتش، آب و بنزین را اشتباه گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها