3 هزار زندانی ایرانی در خارج از کشور

معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشور از وجود سه هزار تا سه هزار و ۲۰۰ زندانی ایرانی در خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۵
3 هزار زندانی ایرانی در خارج از کشور

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایلنا، حسن قشقاوی در حاشیه نشست فرمانده ناجا با سفرا و کارداران در تهران گفت: حداکثر ۳ هزار تا ۳ هزار و ۲۰۰ ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند که آمار بالایی نیست و از این مقدار هر سال یک سوم آزاد یا به کشور منتقل می‌شود.

وی در ارتباط با استرداد محکومان از کشورهای تایلند و مالزی توضیح داد: در این زمینه با تایلند به توافقاتی رسیده‌ایم، اما هنوز با مالزی توافقی نداشتیم، البته در سفری که وزیر این کشور داشته؛ قول مطرح کردن این مساله را داده است و رئیس جمهور نیز در چند روز آینده که به مالزی سفر می‌کند؛ این مساله را پیگیری خواهد کرد.

قشقاوی با بیان اینکه وزارت امور خارجه و ناجا، ارتباط تنگاتنگی در عرصه‌های داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: ما در دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر حضور داریم و ناجا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری گسترده‌ای دارد. نقطه نظرهای ناجا در رابطه با جرم، رفتار با مجرمان و... نیز در این دفتر مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: با ۷۵ کشور جهان در زمینه انتقال محکومین، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی در حوزه مدنی و کیفری همکاری داریم و با ۱۵ کشور نیز در حال مذاکره برای همکاری هستیم.

قشقاوی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای روابط دو جانبه در زمینه همکاری‌های قضایی و پلیس با کشورهایی که دارای رابطه هستیم نداریم، ‌چرا که معتقدیم این همکاری ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها