پارلمان عراق با اکثریت قاطع حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق را محکوم کرده و از دولت خواستند اقدامات لازم برای اخراج این نیروها را انجام دهد.
کد خبر: ۹۵۳۰۲۴
پارلمان عراق : ترکیه به اشغالگری پایان دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، پارلمان عراق بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با اکثریت قاطع بیانیه‌ای را تصویب کرد و در آن از دولت عراق خواست با اشغالگر نامیدن دولت ترکیه، از حضور نظامی این کشور در شمال عراق به مجامع بین‌المللی شکایت برد.

در این بیانیه آمده است: تصمیم پارلمان ترکیه در جهت حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق را رد می‌کنیم؛ حضور هر نیروی خارجی در خاک عراق پذیرفتنی نیست و دولت عراق باید تمامی اقدامات قانونی و دیپلماتیک را برای حفظ تمامیت ارضی عراق به کار ببرد و در روابط تجاری و اقتصادی با ترکیه تجدید نظر کند.

نمایندگان در این بیانیه که به شکل قانون رسمی پارلمان در آمده است از دولت همچنان می‌خواهند تا در سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه عرب گام‌هایی برای اخراج نیروهای ترکیه از خاک عراق را بردارد و نیروهای ترکیه را اشغالگر بنامد و با اقدامی در خور این نیروها را از خاک عراق بیرون براند.

نمایندکان مجلس عراق همچنین سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، فتنه انگیزانه و تحریک آمیز خواندند و آن را محکوم کردند.

دولت ترکیه در 20 سپتامبر گذشته از پارلمان این کشور خواست تا حضور نیروهای ترکیه در عراق و سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کند تا در صورت نیاز عملیات نظامی انجام شود و پارلمان نیز شنبه گذشته درخواست دولت را اجابت و آن را تصویب کرد.

وزارت خارجه عراق نیز روز گذشته در واکنش به صحبت‌‌های اردوغان درباره عملیات آزادسازی موصل گفت: رهبران ترکیه دست از مداخله و سخنان تحریک‌آمیز بردارند.

اردوغان در یک گفت‌و‌گوی مطبوعاتی گفته بود که نیروهای ترکیه حتما در عملیات موصل حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها