حاشیه‌های پرونده پزشکی کیارستمی، ادامه دارد

روزی که عباس کیارستمی پزشکش را از خانه بیرون کرد

رئیس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی به جام جم آنلاین:

حکم پرونده عباس کیارستمی قطعی نبوده است/ شکایت می کنیم

رئیس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی در باره حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی گفت :سازمان نظام پزشکی از منتشر کننده حکم اعلام جرم می‌کند.
کد خبر: ۹۵۲۹۵۴
حکم پرونده عباس کیارستمی قطعی نبوده است/ شکایت می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین دیروز بعد از گذشت حدود دو ماه از مرگ عباس کیارستمی حکم ابتدایی پرونده این کارگردان سرشناس ایران منتشر شد. حکمی که باعث واکنش های بسیاری در فضای رسانه ای شد. اما امروز ایرج خسرو نیا رئیس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی به جام جم آنلاین گفت: این حکم اولیه پرونده است و بر اساس قانون کسی حق انتشار آن را نداشته است. ضمن اینکه در حکم نهایی باید امضا ده نفر از اعضا وجود داشته باشد که این حکم فقط شامل یک امضاست.

ایرج خسرونیا افزود: «اگر وکلا یا بیمارستان نسبت به حکم اعتراض داشته باشند پرونده به دادگاه تجدیدنظر می‌رود که فرآیند جداگانه‌ای دارد اما اگر اعتراضی روی حکم صورت نگیرد تا ١٠ روز دیگر حکم قطعی می‌شود و در آن زمان می‌توانیم آن را اعلام کنیم.»

خسرونیا اضافه کرد: «حکم پرونده دیروز امضا و به وکلای پرونده کیارستمی ابلاغ شده است.»

وی شکایت دادستان سازمان نظام پزشکی را متوجه منتشر کننده حکم دانست. وگفت: اگر خانواده کیارستمی نامه‌ای را به‌عنوان حکم، منتشر کرده با این کار مرتکب جرم شده. سازمان نظام پزشکی هم از آنها اعلام جرم می‌کند. جراح کیارستمی هم می‌تواند از خانواده شکایت کند، چرا که پیش از این‌که حکم قطعی شود، آن را اعلام کرده و می‌تواند بگوید که آبروی او را برده‌اند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا حکم منتشرشده با آن حکمی که قرار است اعلام شود، متفاوت است؟ تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «تا وقتی که حکم قطعی نشود، نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد.. شریف
-
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۰
۰
در مقابل این ادعا و تهدید فقط لبخند مرحمت فرمودیم.. خیلی محكمه پسند بود..

نیازمندی ها