محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق شدند به دانش فنی سامانه ای که بتواند شناسنامه پزشکی افراد را ثبت و بازخوانی کند، دست یابند.
کد خبر: ۹۵۲۵۲۸
شناسنامه هوشمند سلامت طراحی شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، علیرضا شیردل، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با حضور درر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: یکی از چالش های موجود در حوزه سلامت، استفاده از تکنولوژی های نو است که ما در این شرکت موفق به طراحی و ساخت محصولی دانش محور برای ثبت اطلاعات پزشکی افراد شدیم.

شیردل با بیان اینکه با استفاده از سامانه هوشمند رمزنگاری شده؛ ثبت بازخوانی اطلاعات افراد یا اشیا، می‌توان اطلاعات کامل سلامت افراد را درون چیپ های تعبیه شده، ذخیره، ثبت و بازخوانی کرد، افزود: این سامانه، طرحی است که موفق شدیم اکنون آنرا به تولید انبوه برسانیم.

به گفته مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده سامانه رمزنگاری شده، این سامانه از یک نرم افزار و یک گجت پشتیبانی همچون دستبند یا انگشتر تشکیل شده است؛ در دستبند یا انگشتر اطلاعات شخصی و پزشکی فرد ثبت می شود.

وی ادامه داد: اطلاعات ثبت شده روی این گجت ها را می توان با نرم افزاری که روی تلفن همراه قابل نصب است بازخوانی کرد.

شیردل خاطر نشان کرد: با استفاده از تکنولوژی NFC (تکنولوژی برقرار کردن ارتباط) اطلاعات پزشکی افراد قابل بازخوانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر فرد، مراکز درمانی، ارگان یا بیمارستانی می تواند از این دستبند ها استفاده کند، گفت: یکی از روش های کاربرد استفاده از این سامانه، توصیه پزشک به بیماران است؛ از یک سوی دیگر فرد می تواند به صورت شخصی از آن استفاده کند تا در شرایط بحرانی، هر پزشکی بتواند از اطلاعات پزشکی بیمار استفاده کند.

شیردل افزود: به عنوان مثال اگر در فاجعه منا، هر یک از افراد از این گجت ها به همراه خود داشتند به راحتی اطلاعات پزشکی بیمار در دست پزشک قرار می گرفت تا معالجه بر اساس بیماری های قبلی فرد انجام گیرد.

وی سامانه هوشمند رمزنگاری شده؛ ثبت بازخوانی اطلاعات افراد یا اشیا را شناسنامه پزشکی همراه بیمار دانست و عنوان کرد: برای طراحی، ساخت و به دست آوردن دانش فنی این سامانه از ۳ سال گذشته آغاز به کار کردیم؛ هم اکنون شروع به تولید انبوه آن کرده ایم.

این محقق با اشاره به مزایای این سامانه اظهار کرد: کنترل و رصد بیماریهای اپیدمیک در کشور، کمک رسانی به آسیب دیدگان در شرایط بحرانی و جنگ، رهگیری اطلاعات سلامت زوار در سازمان حج و زیارت از مزایای این سامانه هوشمند به شمار می روند.

به گفته شیردل، این سامانه هوشمند را می توان با گوشی، تبلت یا لپ تاپ کنترل کرد؛ این خصوصیت باعث راحتی کار و فراگیری آن در سطوح مختلف جامعه می شود.

وی تاکید کرد: تنها شرکتی هستیم که به این تکنولوژی دست یافته ایم؛ ۲ سال گذشته، رژیم اشغالگر قدس روی این موضوع کار کرده ولی خوشبختانه با شکست مواجه شده است.

سامانه هوشمند رمزنگاری شده؛ ثبت بازخوانی اطلاعات افراد یا اشیا، روز گذشته با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم، رئیس دانشگاه تهران و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها