وضع اینترنت در ناشناخته‌ترین کشور جهان

کره شمالی به علت تعاملات بسیار محدود با سایر کشورها، از ناشناخته‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۰

هنوز نمی‌دانیم مردم این کشور، دقیقا با چه امکاناتی زندگی می‌کنند، اما براساس اطلاعاتی که اخیرا به صورت اتفاقی از سرور حاوی دامنه‌های اینترنتی ثبت‌شده در کره شمالی (kp ) درز کرد، اکنون می‌دانیم این کشور فقط 28 وبگاه دارد. این در حالی است که بیش از 140 میلیون وبگاه در جهان با دامنه‌های com. و net. و میلیون‌ها وبگاه دیگر نیز با دامنه‌های محلی از جمله fr. (فرانسه) یا cn. (چین) در کشورهای مختلف جهان به ثبت رسیده‌اند.

28 وبگاه کره شمالی عبارتند از یک وبگاه خرید بلیت هواپیما، یک وبگاه آشپزی، یک وبگاه فیلم، چند وبگاه آموزشی، یک وبگاه گردشگری، چند پایگاه خبری، یک وبگاه علوم اجتماعی و نیز یک شبکه اجتماعی با عنوان فِرِند. محتوای اغلب این وبگاه‌ها فقط به زبان کره‌ای در دسترس است، اما تعداد کمی از آنها نظیر وبگاه رسمی روزنامه رودونگ سینمون به زبان انگلیسی نیز ارائه شد‌ه‌ است. در یکی از پایگاه‌های خبری این کشور، یک بخش جداگانه با عنوان فعالیت‌های رهبر کبیر به پوشش خبری فعالیت‌های کیم جونگ‌ ‌اون، رهبر کره شمالی، اختصاص داده شده است. برای مثال، بازدید وی از یک مزرعه میوه و نظراتی که پیرامون باغداری و کشت میوه ابراز کرده، از جمله اخباری است که در این بخش به چشم می‌خورد. به طور کلی، بخش اعظم اخبار منتشر شده در پایگاه‌های خبری کره شمالی، حول محور کیم جونگ‌ ‌اون و آزمایش‌های اخیر سلاح‌های هسته‌ای این کشور می‌چرخد.

وبگاه‌های کره شمالی با وجود ترافیک پایین و گرافیک مبتدی به کندی باز می‌شود و به هیچ‌‌وجه کاربرپسند نیست. طراحان وبگاه‌های خبری این کشور، کمترین تلاشی برای طراحی مطابق روز نمی‌کنند. در واقع، ظاهر وبگاه‌های خبری کره شمالی به وبگاه‌هایی که اخبار بین‌المللی را منتشر می‌کنند، هیچ شباهتی ندارد و از ظاهرش کاملا مشخص است که فقط به پوشش اخبار داخلی پرداخته‌اند.

مترجم: صدف دژآلود
جام‌جم
منبع: Independent

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها