اولین روزهای پاییز است و باید این نسیم خنک را تا عمق ریه‌ها فرو داد. کمی که از پاییز بگذرد، از کوه‌های جنگلی سبز و خوش‌آب و هوای روستای گلین چیزی جز مه و سرما و باران و برف نمی‌ماند و رویای قدم زدن و آواز خواندن بین درختان را باید تا بهار سال بعد به تاخیر انداخت، هرچند آب و هوا برای مردم گلین عادی شده، اما می‌دانند که این روزها را باید غنیمت شمارند.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۷
نجات معجره‌آسا از عمق دره

از این روی، چند نفر از جوانان روستا تصمیم گرفتند گشتی در جنگل زده و به یاد ایام کودکی میوه‌ای از درختی بچینند و 10 سالگی را دوباره تجربه کنند. این شد که در میانه تفریحشان تصمیم می‌گیرند از درخت گردوی کهنسال بالا بروند.

مرد جوان برای چیدن گردو از درخت بالا رفت. گردو‌ها را می‌چید و برای دوستانش پایین می‌ریخت. ناگهان تکان عجیبی خورد. انگار که بخواهد خودش را بیندازد. ارتفاع حالش را بد کرده بود و سرگیجه داشت. هر لحظه احتمال سقوطش وجود داشت و کاری از دست کسی برنمی‌آمد. همه آن خوشحالی داشت از دماغشان درمی‌آمد. آنهایی که پایین بودند، قضیه را شوخی گرفتند، ولی شوخی‌ای در کار نبود. با سرگیجه دیگری از شاخه درخت افتاد و فقط صدای فریاد بود که به گوش رسید. دوستانش مات و مبهوت یکدیگر را نگاه می‌کردند. گوشی‌های تلفن همراه را از جیبشان درآوردند و از نیروهای هلال‌احمر کمک خواستند. نیم ساعت بعد امدادگران رسیدند و بسرعت وارد عمل شدند. مرد جوان به عمق دره سقوط کرده بود و امدادگران همراه دوستان او، دو ساعت در مسیر صعب‌العبور پیاده‌روی کردند تا به عمق دره رسیدند.

شیروانی، رئیس هلال‌احمر رامسردر تشریح عملیات امدادگران به جام‌جم گفت: مرد جوان برای چیدن گردو بالای درخت رفته بود که ناگهان از روی شاخه افتاده و به عمق دره‌ای سقوط کرده بود. 20 دقیقه پس از وقوع حادثه، دوستان مرد مجروح درخواست کمک کردند.

پس از این درخواست نیروهای امدادی بسرعت وارد عمل شده و به محل وقوع حادثه رفتند. پس از جست‌وجو و یافتن مصدوم، متوجه می‌شوند که باید مسافت زیادی را در جاده‌ای پرپیچ و خم و خطرناک تا انتهای دره پیاده‌روی کنند. دو ساعت زمان برد تا امدادگران مسیر را طی کرده و به محل حادثه و مصدوم برسند. بعد از تثبیت وضعیت مصدوم و بازگشت از مسیر دشوار، مرد جوان به بیمارستان منتقل شد و ستون فقرات و لگن شکسته‌اش، تحت درمان قرار گرفت. نجات او از مرگ یک معجزه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها