دارالافتای مصر به تازگی پژوهشی را منتشر کرده است که توضیح می دهد چرا افرادی که داعش قصد " گردن زدن " آنان را دارد، هنگام ذبح شدن آرام اند و هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
کد خبر: ۹۴۹۸۸۷
چرا قربانیان داعش هنگام ذبح شدن آرام هستند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم ، در حالی که آرامش و تسلیم بودن ویژگی اصلی همه کسانی است که داعش قصد گردن زدن آنان را دارد، روانپزشکان می گویند که داعش برای مدتی مشخص، به نوعی حس قربانیان به ویژه حس شنوایی و بینایی را از آنان می گیرد. درنتیجه آن ها کاملاً تسلیم می شوند و بدون مقاومت به استقبال مرگ می روند. آن ها می گویند که درچنین شرایطی، انسان مرگ را به انتظار کشیدن ترجیح می دهد. روانشناسان، همچنین، احتمال دیگری را مطرح کرده اند و آن تزریق مواد آرام بخش قوی به قربانیان است.

«عبیر مرسی»، روانشناس مصری، درباره تسلیم شدن قربانیان داعش می گوید: «انسان درهمه حال، دو نوع هوشیاری دارد؛ نوع اول، هوشیاری عادی است که درمقابل هر عملی، عکس العمل نشان می دهد و نوع دوم، حالت گیجی و سرگردانی است که بر فرد غلبه می کند، به گونه ای که قادر به درک وضعیت نیست و باعث می شود که در وضعیت تسلیم شدید قرار گیرد».

وی افزود: «افرادی که به اسارت داعش درمی آیند، مورد دوم درباره آنان صدق می کند. افزون بر اینکه این احتمال نیز وجود دارد که مواد آرام بخش قوی به قربانیان تزریق شود که آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد».

دکتر «عبد الحلیم منصور» نیز درباره تسلیم شدن قربانیان داعش هنگام فرا رسیدن لحظه کشته شدنشان می گوید: «مساله قابل توجه این است که کشته شدن قربانیان در آرامش و تسلیم کامل و بدون مقاومت آنان صورت می گیرد و این حالت، یا به این دلیل است که نقاطی از بدن قربانیان، شکنجه شده و یا آنان به شدت مضروب شده اند. این مساله باعث می شود آن ها کاملاً تسلیم باشند و از بیم شکنجه، و ضرب و شتم از سوی داعشی ها سکوت را ترجیح می دهند، به ویژه که می دانند سرنوشتی جز مرگ درانتظار آنان نیست».

وی افزود: «احتمال دوم این است که قربانیان، تحت تاثیر داروهای آرام بخش قرار گرفته باشند و درنتیجه مصرف این داروها، هیچ مقاومتی از خود نشان ندهند».

منصور ادامه داد: «احتمال مطرح شده ازسوی برخی ها مبنی براینکه قربانیان ممکن است به امید عفو شدن از سوی داعش، آرام باشند و مقاومتی از خود نشان ندهند، به نظر من، به هیچ وجه درست نیست؛ زیرا داعشی ها قدرت و ابزارهای مختلف شکنجه و وسایل علمی جدید را دراختیار دارند و هیچ امیدی نیست که بخواهند کسانی را که دراختیار آنان هستند، ببخشند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
نوذر
-
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۰
۰
لعنت الله علیه...
makan
-
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۰
۰
پذیرش تزریق داروی آرام بخش عقلانی ترهستش تا سایر مسائل دیگه
علی تهرانی
-
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۰
۰
باسلام:ممنونم از سایت جام جم برای این اطلاع رسانی واینكه من دهها بار این سئوال را ازخودم مطرح كرده بودم چرا اینها مقاومتی ازخودشان نشان نمیدهند وخیلی راحت گردنشان را دراختیار قصابشان میگذارند .خدا لعنتشان كند كه اینگونه هموطنان خودشان را ذبح میكنند.
ایرانی
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۰
۰
داعشیهای حرامزاده كافر فقط چند صباحی صبر كنید و ببینید خداوند تبارك و تعالی چگونه دستور خواهند داد تا در این دنیا و آخرت تا ابد جوابتونو بدن ................... فقط صبر كنید ای اراذل و اوباش و حرامزاده های عوضی روانی
ثریا
-
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۱
۱
خدا ریشۀ همه ظلم و ستم را از زمین بردارد
امید جوادی
-
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۱
۰
لعنت بر این قوم پلید كه آبروی اسلام را بردند.
یاد صحبت دوستی افتادم كه میگفت اسلام در همه زمانها مظلوم ترین بوده و از حاكم جبار گرفته تا عابد ظاهر ساز از اسلام همواره در طول تاریخ سو استفاده كرده اند.
یونس
-
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۱
۰
با سلام به نظر من داروی آرام بخش همراه با تكرار عمل سربریدن افراد ، یعنی ابتدا گفته میشه میخواهیم فیلم بگیریم و كاری با شما نداریم، كات خراب شد بار بعد كات خراب شد و همینطور تكرار تا اینكه قربانی خیال میكنه باز هم در حال گرفتن فیلم هستند و به قولی شاید وعده آزادی بعد از گرفتن فیلم باعث خونسردی بیش از حد اونا میشه، در هر صورت خدا ریشه ی این خدا بی خبرها رو از رو زمین برداره ، حالا میشه فهمید كه حضرت علی (ع)و بقیه ائمه چی كشیدن از این قوم از خدا بی خبر...
كسرا
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۱
۰
حیف حیوان و جانور كه به این داعشی ها گفته بشه آخه حیوان نجیبه شرف داره به این پست فطرت ها
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها