فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز، شامل سه ایستگاه میدان‌قطب، میدان شهید بهشتی و میدان ساعت به صورت آزمایشی راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۴۵
افتتاح خط مترو تا میدان ساعت تبریز

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در حاشیه راه‌اندازی آزمایشی فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: متخصصان فنی و عمرانی شهرداری تبریز، با اجرای این پروژه پیچیده و وسیع در مدت یک سال نشان از قابلیت‌های فنی و عمرانی شهرداری تبریز دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: شهرداری تبریز در یک سال گذشته، به طور شبانه‌روزی و بی‌وقفه پروژه فاز دوم خط یک را پیگیری کرده و به نقطه ارزشمند کنونی رسیده است.

وی با اشاره به این‌که اقدامات امروزی شهردار تبریز، در دوره توسعه و عمران شهر تبریز ماندگار است، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با مدیریت جهادی دکتر نجفی و تلاش جهادگونه کارگران و تیم‌ اجرایی، پروژه مترو را از دوره سست و بی‌رمق گذشته عبور داده و در آستانه تحول اساسی قرار داده‌است.

پورمهدی گفت: بخش اصلی و عمرانی پروژه به اتمام رسیده است و فاز دوم خط یک، پس از طی دوره تقریبی ۴۰ روزه برای اجرای تست های فنی، آماده مسافرگیری شده و با حضور یکی از مسئولان کشوری، رسماً تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی افزود: عملیات زیرساختی شامل ریل‌گذاری، بدنه‌سازی، ایمن‌سازی و سایر فضاسازی‌های لازم به پایان رسیده و سه ایستگاه اشاره‌شده، پس از اجرای تست‌های گرم‌ و سرد مورد نیاز برای سازگاری واگن‌ها با ریل‌گذاری‌ها، پروژه در محدوده مرکزی شهر، آماده مسافرگیری خواهد شد.

معاون اجرایی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های یادشده از حیث تقسیم‌بندی، در رده ایستگاه‌های عمیق قرار گرفته‌اند؛ با این حال، مدیریت جهادی پروژه و تلاش شبانه‌روزی تیم اجرایی، موجب شد پروژه، طبق برنامه، به نتیجه مورد نظر برسد.

گفتنی است؛ سال گذشته فاز یک خط اول از ایستگاه ایل گلی تا بلوار ۲۹ بهمن به بهره برداری رسیده بود.

ملازاده- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها