معاون رئیس جمهور خبر داد:

20 میلیون گردشگر در راه ایران

نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سفرای تعدادی از کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی در تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۶۲
20 میلیون گردشگر در راه ایران

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از تبریز، مسعود سلطانی‌فر صبح امروز در اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا در تبریز، گفت: ما امروز، به عنوان اعضاء خانواده بزرگ گردشگری کشورهای آسیایی، پس از گذشت 15 سال از شکل‌گیری «مجمع گفتگوی همکاری آسیا» در سال 2002 در تبریزگرد هم آمده ایم تا با پیشگامی جمهوری اسلامی ایران فصل جدیدی را در حیات این مجمع رقم بزنیم.

وی افزود: این فصل جدید چیزی نیست جز پایه‌گذاری و آغاز به کار«اجلاس وزراء گردشگری ACD» که برای اولین بار در طول دوران فعالیت این مجمع شکل گرفته است. جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد پیش از این پیشگام حوزه فرهنگی مجمع گفتگوی همکاری آسیائی بوده و با تاسیس مرکزی در تهران به نوبه خود کمک شایانی به توسعه همکاری های فرهنگی و تعمیق تفاهم، همگرایی و همبستگی میان ملت های آسیا می نماید.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در دنیای امروزی، صنعت گردشگری یکی از مهمترین، بزرگترین و رو‌به‌رشد ترین صنایع به شمار می‌رود. این صنعت با برخورداری از ماهیتی چند بعدی اولاً، می‌تواند درآمد زایی، سود آوری اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت و اشتغال آفرینی قابل توجهی را در جوامع میزبان و مقاصد گردشگری به همراه داشته باشد و ثانیاً، صنعت گردشگری قادر است به عنوان ابزاری کارآمد در دیپلماسی عمومی و پل ارتباطی میان ملت ها و اقوام گوناگون عمل نماید و با ایجاد و گسترش تعامل، همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل فرهنگی در پهنه گیتی؛ صلح، ثبات و آرامش را برای دنیای امروزی که شدیداً از افراطی گری و خشونت رنج می برد به ارمغان آورد.

سلطانی فر ادامه داد: حقایق فوق در خصوص نقش‌ و اهمیت اجتناب ناپذیر صنعت گردشگری و قرار گرفتن این صنعت به عنوان یکی از اولویت‌های 6 گانه «مجمع گفتگوی همکاری آسیایی» از یک سو و عدم اختصاص یک ساختار و بخش مشخص به امر گردشگری در این مجمع از سوی دیگر، لزوم ایجاد یک ساز و کار مناسب جهت تمرکز ویژه بر توسعه همکاری‌های گردشگری میان کشورهای آسیایی را دو‌چندان نموده است.

وی گفت: ضرورت و اهمیت بالای این امر ایران و مشخصاً سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بر آن داشت تا به عنوان یک اقدام ابتکاری به بنیان‌گذاری «اجلاس وزراء گردشگری ACD» و میزبانی اولین دوره آن مبادرت ورزد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: «مجمع گفتگوی همکاری آسیا» از بدو شکل گیری تا کنون به عنوان مجال و محفلی برای گفتگوی سازنده میان اعضاء در جهت توسعه همکاری ها در سطح این قاره کهن عمل نموده و در این مسیر دستاوردها و پیشرفت های خوبی را به خود دیده است و افزایش تعداد اعضاء از 18 کشور در سال تاسیس (2002) به 34 کشور تا حال حاضر و نیز تعیین و معرفی20 پروژه و محور همکاری میان کشورهای منطقه در قالب 6 اولویت اصلی در حوزه ارتباطات؛ آموزش و توسعه منابع انسانی؛ علوم و فناوری؛ امنیت آب، انرژی و غذا؛ و توسعه پایدار بوده است.

سلطانی فر به نقش گردشگری در توانمندسازی جوامع محلی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با برنامه ریزی دقیق برای استفاده از جاذبه های گردشگری کم نظیر و بی نظیر خود بر آن است تا زیرساخت های صنعت گردشگری را به گونه ای فراهم کند تا پذیرایی 20 میلیون گردشگر اعضای«مجمع گفتگوی همکاری آسیا» باشد.

گفتنی است؛ روز گذشته نیز نشست کارشناسان ارشد عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی در تبریز برگزار و مهم ترین برنامه های نشست وزاری گردشگری عضو این مجمع مورد تبیین قرار گرفت.

ملازاده – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
عشق بدون مرز
-
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
آیا كشور ظرفیت، گنجایش و فرهنگ پذیرش این همه گردشگر را خواهد داشت؟
به نظرم مسؤولین و دست اندركاران، ابتدا بایستی با اطلاع‌رسانی، مردم و گردشگران را از حق و حقوق‌شان آگاه كنند، بسترها و زیرساخت‌های گردشگری را آماده كنند تا ماحصل آن نتیجه‌ی معكوس نشود.
محمود
-
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
معاون خواب دیده یا توهم زده سوئیس هم این مقدار گردشگر نداره این 20 میلیون رو از كجا آورده؟
مهدی
-
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
اتكا به صنعت جایگزین نفت یعنی توریسم با وضع موجود امیدی شكننده است.
مش مراد
-
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
اگه دروغ كنتور داشت حتما تا حالا پریده بود با اظهارات آقای معاون 20 میلیییییییییییییییییییییون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عادل
-
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
لابد نصفشونم جاسوس تشریف دارند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها