پاسخ کانون سردفتران و دفتریاران :

برگه سبز خودرو سند رسمی نیست

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

برگ سبز ناجا سند رسمی محسوب می‌شود

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: امروزه باید کار مردم تسهیل شود و به عقیده من برگ سبز ناجا سند رسمی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۵۶۰
برگ سبز ناجا سند رسمی محسوب می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، حسن نوروزی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اختلاف‌نظر نیروی انتظامی با کانون سردفتران پیرامون ثبت سند خودرو، اظهار داشت: از همان زمان که در مجلس هشتم این موضوع مطرح شد قانون به نحوی تنظیم شد که می‌توانستند از آن استفاده دوپهلو کنند.

وی افزود: ما همان زمان هم گفتیم چه کانون سردفتران و چه نیروی انتظامی در صورتی که کار مردم را آسان کنند اقدامشان درست و سند صادره از سوی آنها معتبر است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم مردم را در نظر بگیریم باید بگویم کاری که ناجا انجام می‌دهد بهتر است چرا که هم وجه مختصری می‌گیرد و هم روند انجام کارها از سوی نیروی انتظامی سریع‌تر است.

نوروزی با بیان اینکه کانون سردفتران هم در این زمینه حق دارد، گفت: اما امروزه باید کار مردم تسهیل شود و به عقیده من برگ سبز ناجا سند رسمی محسوب می‌شود.

وی در واکنش به سخنان سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه اگر ناجا از مجلس تفسیر قانون نخواهد، به محاکم اعلام می‌شود که برگ سبز ناجا باید یک سند عادی محسوب شود، گفت: این هم یک نظر است اگر مشکلی وجود دارد استفساریه بدهند تا مجلس پاسخ دهد اما صحبت من این است که وقتی با کار ناجا هزینه و وقت کمتری از مردم گرفته می‌شود چرا نباید این کار ادامه پیدا کند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ناشناس
-
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
گل گفتی....تشكر
علی تهرانی
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
باسلام:زمانیكه ماشینهای مشدی ممدلی بود وقبل ازاون در زمان قاجاریه قانون آنزمان ایجاب میكرد اتومبیل را به غیر از شهربانی كه دفترچه ایی بود در دفترخانه ایی اونهم بخاطر سرقت ثبت میكردند تا مراحل قانونی آن اجرا گردد.خب پلاكهای آنزمان با مشخصات اتومبیل همخوانی داشت نه صاحب آن ولی الان پلاكها هوشمندشده است واتومبیل بدون پلاك قاچاق بوده وحكم كیفری بهمراه دارد.دیگر اینكه نقل وانتقالات در دفترخانه به چه درد میخوردواینكه الان اگر بنده شكایتی بكنم چه تاثیری خواهد داشت؟؟؟!!!! .برگ سبز بنام من است بعدموقع فروش میرویم شهرك آزمایش برگ سبز جدیددیگری بنام خریدار صادر میشود.
سرباز
-
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
شما میری شهرك آزمایش . كسی كه در شهرستان است چه كار كند . در خیلی از شهرستان های ما اصلا مركز تعویض پلاك وجود ندارد . یعنی برای یك تعویض پلاك كه منسوخ شده . باید یك سفر استانی انجام دهد .
ولی مددی
-
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
باسلام واقعا این یكی را عملی كنید
سرباز
-
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
با سلام . سخنگوی كمسیون قضایی مجلس نفرمودند كه در تهران چند تا مركز تعویض پلاك داریم ما در خیلی از شهر ها در كشور اصلا مركز تعویض پلاك نداریم یعنی شما برای یك تعویض پلاك كه در هیچ كجای دنیا انجام نمیشود باید . باید از شهری به شهری دیگر سفركنید تا یك تعویض پلاك كه آن هم برای سود آوری برای یك شركت خصوصی است انجام دهید . در صورتی كه در كوچكترین شهرهای ما دفاتر اسناد رسمی وجود دارد و در كمتر از 15 دقیقه یك سند رسمی تنظیم میشود . در حالی كه در مراكز تعویض پلاك حداقل شما باید حداقل 4 ساعت وقت بگذارید . در شهرستانها كه باید یك سفر انجام دهید تا بتوانید تعویض پلاك انجام دهید . مبالغی را كه دفتر خانه از مردم میگرند 90 درصد آن مالیات نقل و انتقال و حق الثبت و مالیات بر ارزش افزوده است . پس پولی كه از مردم گرفته میشود به حساب خزانه دولت واریز میشود نه دفترخانه . دفتر خانه یك عمل حقوقی انجام میدهد . در صورتی كه مراكز تعویض پلاك كه یك شركت خصوصی با استفاده از امكانات دولتی و استفاده از رانت متاسفانه هیچ كار حقوقی انجام نمی دهند . بهتر است در نگارش خبر كمی منصفانه تر برخورد كنیم . التماس دعا ( به امید روزی كه در كشور ما هر كسی سر جایی خود باشد و كار خودش را انجام دهد )

نیازمندی ها