کدام پوتین "پوتین" واقعی است؟

اصلی‌ترین دلیل ترسِ غرب از پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد رهبران اتحاد جماهیر شوروی سابق می‌توانستند با انجام برخی اصلاحات، مانع از فروپاشی این کشور شوند.
کد خبر: ۹۴۸۲۳۶
پوتین: فروپاشی شوروی نباید اتفاق می افتاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه امروز جمعه اعلام کرد، رهبری اتحاد جماهیر شوروی بهتر بود با انجام اصلاحات دموکراتیک مانع از فروپاشی این اتحادیه می‌شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در اظهارات امروز خود تأکید کرد: «شما دیدگاه من درباره فروپاشی اتحاد شوروی را می‌دانید. فروپاشی آن کاملا غیرضروری بود. انجام برخی اصلاحات از جمله یک سری اصلاحات دموکراتیک، می‌توانست جلوی این فروپاشی را بگیرد و امور را سر و سامان دهد».

بنا بر این گزارش، در تاریخ 8 دسامبر سال 1991، رهبران جمهوری‌های روسیه، بلاروس و اوکراین یک توافقنامه امضا کردند. بر اساس این توافقنامه اتحاد جماهیر شوروی باید منحل می‌شد و فعالیت دولت اتحاد شوروی در همان زمان به پایان می‌رسید. این توافقنامه همچنین احتمال توافق کنفدراسیون را نیز از بین برد و به تشکیل کشورهای مشترک‌المنافع انجامید.

بنا بر گزارش «تاس»، رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که تجربیات اتحاد شوروی سابق هم جنبه‌های مثبت داشت و هم جنبه‌های منفی اما «اینکه این فروپاشی خوب بود یا بد هنوز جای سوال است».

وی این اظهارات را در نشستی مطرح کرد که سران احزاب سیاسی روسیه را که موفق به کسب کرسی در مجلس دومای این کشور در انتخابات اخیر شده‌اند، گردهم آورده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها