دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۹۴۸۱۷۵
بان ‌کی ‌مون کشتار مردم یمن توسط عربستان را محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد حملات متعدد جنگنده های گروه موسوم به ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به شهر حدیده یمن در حاشیه دریای سرخ را که دهها شهید و زخمی برجا گذاشت، محکوم کرد.

بان کی مون بامداد روز جمعه در بیانیه ای که استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد آن را منتشر کرد ، گفت :« سازمان ملل تهاجم هوایی روز چهارشنبه جنگنده های عربستانی و متحدانش به شهر ساحلی حدیده را که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان منجر شد، محکوم می کند».

بان کی مون در این بیانیه خطاب به همه طرف های درگیر در یمن متذکر شد :« بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر به تعهدات خود پایبندی کامل داشته باشید.» وی بار دیگر از همه طرفها خواست تدابیر فوری برای حمایت از غیر نظامیان و حفظ تاسیسات غیرنظامی و زیربنایی یمن اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از نیویورک، دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه همه طرف های درگیر در یمن را به رعایت دوباره مفاد توافقنامه ترک مخاصمه که در تاریخ 10 آوریل گذشته ( 22 فروردین) به دست آمده بود ، فرا خواند.

بان کی مون در ادامه این بیانیه دستیابی به یک راه حل سیاسی را تنها راهکار قابل اجرا برای پایان دادن به بحران داخلی یمن که مورد قبول همه طرف ها باشد، خواند.

دبیر کل سازمان ملل درخواست کرد دور جدید گفتگوهای صلح یمن با نظارت و میانجی گری اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن برگزار شود.

بان کی مون در این بیانیه همچنین با خانواده های قربانیان شهر حدیده ابراز همدردی کرد.

گفتنی است در اثر حملات هوایی جنگنده های ائتلاف عربی به محله «سوق الهنود» شهر حدیده در غرب یمن که در کنترل گروه انصار الله یمن قرار دارد، دهها غیر نظامی شهید و یا زخمی شدند.

شهر راهبردی حدده درحاشیه دریای سرخ از اکتبر سال 2014 در کنترل جنبش انصار الله یمن قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها