دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل:

روسیه مراقب رفتارهای موذیانه آمریکا در سوریه باشد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: حمله آمریکا به نظامیان سوری را قویا محکوم و تاکید کرد: روسیه، مراقب بدعهدی و رفتارهای موذیانه آمریکا در سوریه باشد.
کد خبر: ۹۴۷۱۰۶
روسیه مراقب رفتارهای موذیانه آمریکا در سوریه باشد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حسین امیرعبداللهیان در دیدار سفیر سوریه در تهران گفت: حمله جنگنده های آمریکا به نظامیان سوریه که سرگرم جنگ علیه تروریسم هستند نیات آمریکا را روشن تر کرد.

وی با رد ادعای آمریکا مبنی بر خطای نظامی در این اقدام افزود: کاخ سفید برای تضعیف سوریه و تقویت گروه های تروریستی و مسلحین بی‌مسئولیت، دست به هر اقدامی می زند.

امیرعبداللهیان، حضور نظامی آمریکا در فضای سوریه را بدون هماهنگی با دولت این کشور، نقض حقوق بین الملل دانست و تصریح کرد: هدف قراردادن ارتشی در حال مبارزه با تروریسم به معنی خنجر زدن از پشت و کمک به داعش است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بدعهدی آمریکا فقط به برجام محدود نشد افزود: در سوریه نیز در کمتر از چند ساعت از آتش بس با حمله مستقیم جنگنده های آمریکا به ارتش سوریه، توافق آتش بس روسیه و آمریکا به موازات تحرک تروریست ها نقض شد.

جنگنده‎های آمریکایی عصر شنبه مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی فرودگاه شهر دیرالزور بمباران کردند. در این حمله بیش از 60 نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته و حداقل 100 نظامی نیز زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها