رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اعلام کرد

دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی

برنج ایرانی همچنان با گرانفروشی در سطح شهر مواجه است؛ به طوری که هر کیلوگرم آن بین 3000 تا 5000 تومان بالاتر از سقف تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۴

به گزارش ایسنا، در حالی که قیمت منطقی برای برنج باکیفیت ایرانی طبق آنچه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند، باید حداکثر 9500 تومان در خرده‌فروشی‌های سطح شهر عرضه شود و به دست مصرف‌کننده برسد به شکل قابل توجه و محسوسی بیش از سقف تعیین شده در مغازه‌ها به‌فروش می‌رسد.

از شروع سال جدید، قیمت برنج ایرانی به شکل فزاینده‌ای روند افزایشی در سطح بازار پیدا کرد؛ به‌طوری که در بسیاری از خرده‌فروشی‌های سطح شهر قیمت برنج ابتدا به بیش از ده هزار تومان رسید. اما در مرحله بعد و از شروع تابستان قیمت هر کیلوگرم برنج به مرز 15 هزار تومان رسید تا گرانفروشی آشکار و علنی در بازار برنج اتفاق بیفتد و همچنان طبق آخرین بررسی‌های میدانی ادامه داشته باشد.

طبق مشاهدات قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی درجه‌ یک و درجه‌ دو در سطح شهر بین 12 تا 14 هزار تومان فروخته می‌شود.

در ماه‌های اخیر که قیمت برنج با گرانفروشی مواجه شده، همواره دلالان به‌عنوان عامل اصلی این گرانفروشی مطرح بوده‌اند.

مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی درباره دلایل گرانفروشی برنج در سطح شهر و قیمت منطقی برای برنج ایرانی به ایسنا گفت که هیچ کنترل و نظارتی روی خرده‌فروشی‌ها وجود ندارد و دلالان نقش اصلی را در این گرانی دارند.

خاکسار با بیان این‌که گرایش شدید مردم به مصرف برنج داخلی، تقاضا برای آن را در بازار افزایش داده است، تصریح کرد که قیمت برنج داخلی حتی از نوع ارقام پرمحصولش، به همین دلایل افزایش پیدا کرده در حالی که قیمت برنج‌های خارجی روزبه‌روز در حال ارزان‌تر شدن است و از آنجاکه به میزان نیاز داخلی تولید برنج نداریم و استقبال از برنج ایرانی نیز روزبه‌روز در حال افزایش است، قیمت این محصول در بازه‌های زمانی خاصی افزایش پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها