تیم والیبال نشسته ایران در دیدار پایانی این رقابتها با نتیجه ۳ بر صفر از سد بوسنی و هرزگوین گذشت و جام قهرمانی را بالای سر برد.
کد خبر: ۹۴۶۸۸۴
ششمین قهرمانی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، این ششمین قهرمانی ایران در بازی های پارالمپیک محسوب می شود. عملکرد ایران در تمام ادوار پارالمپیک به این ترتیب است:
۱۹۸۸ سئول: قهرمان
۱۹۹۲ بارسلونا: قهرمان
۱۹۹۶ آتلانتا: قهرمان
۲۰۰۰ سیدنی: قهرمان
۲۰۰۴ آتن: نایب قهرمان
۲۰۰۸ پکن: قهرمان
۲۰۱۲ لندن: نایب قهرمان
۲۰۱۶ ریو: قهرمان

ایران ست نخست مسابقه با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به برتری رسید. در این ست کار مردان هادی رضایی چندان دشوار نبود.

در ست دوم عملکرد خوب تیم بوسنی توام با خطاهای بازیکنان ایران منجر به برتری ۲۵ بر ۲۱ بوسنی و هرزگوین شد.

ست سوم از همان ابتدا با برتری تیم ایران آغاز شد و هر چه بازی به پایان ست نزدیک شد فاصله ایران با رقیب سرسخت خود بیشتر شد و با حساب ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.

ست چهارم و پایانی هم مانند ست قبل از همان ابتدا با برتری ایران آغاز شد و این برتری تا پایان ادامه داشت. در این همچون ست سوم عملکرد دفاعی ایران روی تور و نیز امتیازآوری مرتضی مهرزاد ادامه داشت و در نهایت تیم ملی با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ این ست را با برتری پشت سر گذاشت.

ایران در مرحله مقدماتی هم با نتیجه ۳ بر یک از سد بوسنی گذشته بود. تیم ملی در پارالمپیک لندن در مرحله مقدماتی با نتیجه ۳ بر یک مقابل بوسنی به برتری رسید اما در فینال مقابل این تیم با همین نتیجه تن به شکست داد. این بازی به نوعی دیدار انتقامی از قدرت دوم جهان محسوب می شد.

بدین ترتیب پرونده کاروان کشورمان با ۲۴ مدال شامل ۸ مدال طلا، ۹ نقره و ۷ برنز بسته شد.

مدال‌های ایران تا روز یازدهم و پایانی به شرح زیر است:

طلا: ساره جوانمردی (۲ طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه برداری) و زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان) و والیبال نشسته

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، حامد امیری (پرتاب وزنه) ، فوتبال هفت نفره و فوتبال پنج نفره

برنز: پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)، جواد حردانی (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه) و جاوید احسانی شکیب (پرتاب وزنه)

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۵۹ کشور جهان به‌میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و امروز ۲۸ شهریورماه با برپایی مراسم اختتامیه پایان خواهد یافت.

در این دوره از مسابقات که به مدت ۱۱ روز در ۲۳ رشته ورزشی برگزار می شود کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «شهدای منا» متشکل از ۱۱۰ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی حضور پیدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
ماشا الله
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
خدا قوت

نیازمندی ها