آستراکی: سیامند می تواند سومین پارالمپیک خود را هم تجربه کند

برنامه "ورزش، اراده، افتخار" پنج شنبه 25 شهریور، ضمن پیگیری اخبار پارالمپیکی، در گزارشی، با آستراکی، مربی سیامند رحمان، در خصوص موفقیت این ورزشکار در مسابقات پارالمپیک، صحبت کرد.
کد خبر: ۹۴۵۸۲۴
آستراکی: سیامند می تواند سومین پارالمپیک خود را هم تجربه کند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ سیامند رحمان، وزنه بردار پارالمپیکی کشورمان، در نخستین حرکت خود موفق به مهار وزنه 270 کیلوگرم شد و در حرکت دوم با زدن وزنه 300 کیلوگرمی ضمن شکستن رکورد دنیا، مدال طلای خود را در دسته 107+ کیلوگرم قطعی کرد. وی برای سومین حرکتش وزنه 305 کیلوگرم را انتخاب کرد و موفق به مهار این وزنه شد؛ او همچنین در چهارمین حرکتش، وزنه 310 کیلوگرم را انتخاب کرد و ضمن این که موفق شد رکورد دنیا را برای چهارمین بار جابجا کند، مدال طلای این دسته را نیز از آن خود کرد.
سعید محمدپور، نماینده دسته 94 کیلوگرم کشورمان که در رقابت های المپیک 2012 لندن، مقام پنجم را کسب کرده بود، اکنون دارای مدال طلا شده است؛ زیرا چهار نفری که بالا دست او بودند، دوپینگی اعلام شده اند.
در گزارشی، آستراکی، مربی سیامند رحمان، در ارتباط با عملکرد سیامند در رقابتهای پارالمپیک، گفت: سیامند یک رکورد فوق العاده ای از خود به جای گذاشت. ما به مردم ایران و دنیا، قول 300 کیلوگرم را داده بودیم؛ اما با توجه به اینکه این ورزشکار شرایط خوبی را داشت، حرکت سوم 305 کیلوگرم و در حرکت چهارم 310 کیلوگرم را درخواست کردیم؛ مطمئن باشید اگر حرکت پنجم هم داشتیم، رکورد بیشتری را به ثبت می رساندیم.
وی، در پاسخ به این سوال که آیا سیامند در تمرینات خود وزنه ای بیشتر از 310 کیلوگرم هم زده است، عنوان کرد: بله؛ او در تمرینات، وزنه 315 کیلوگرم هم زده بود؛ اما وزنه هایی که اینجا زد، واقعاً فوق العاده بودند و باعث شد که همه بیننده ها از عملکرد او لذت ببرند.
وی، نیز در پاسخ به این پرسش که آیا برای بعد از پارالمپیک برای این ورزشکار برنامه ای دارید، تصریح کرد: ادامه کار سیماند، بستگی به تصمیم خود او دارد؛ ما تا پارالمپیک ریو قول داده بودیم که این رکورد را ثبت کنیم؛ امیدوارم که به وعده خودمان به خوبی عمل کرده باشیم. سیامند این استعداد را دارد که انشالله سومین پارالمپیک خود را هم تجربه کند.
آستراکی، در ارتباط با عملکرد نمایندگان وزنه برداری کشورمان در رقابتهای پارالمپیک، گفت: نماینده دسته 88 کیلوگرم، با توجه به استرس و شرایطی که برای او به وجود آمده بود، نتوانست رکورد واقعی خود را به جای بگذارد و هنوز که هنوز است ما در شوک آن وزنه هستیم.
برنامه "ورزش، اراده، افتخار" هر روز ساعت 11:05 با تهیه کنندگی احمدرضا طاهری، به مناسبت مسابقات پارالمپیک پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها