سری به دنیای پررمز و راز و پر پول تنیس

پادشــاه هنوز دست‌نیافتنی است

آخرین گرنداسلم تنیس دنیا در سال 2016 هم با قهرمانی استانیساس (استن) واورینکای سوئیسی به پایان رسید تا نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس دنیا در 12 قهرمانی گرنداسلم‌ها باقی بماند. او برای آن‌که در دنیای تنیس، تاریخ‌سازی کند، باید 6قهرمانی در گرنداسلم‌های چهارگانه دنیا به دست آورد و با پنج قهرمانی دیگر، نام خود را در کنار نام راجر فدرر قرار خواهد داد. البته او قبل از راجر فدرر یک نام بزرگ دیگر را هم باید کنار بزند: رافائل نادال. بد نیست با دنیای پرهیاهو و پر از پول تنیسورهای بزرگ دنیا آشنا شوید:
کد خبر: ۹۴۵۳۴۶

راجر فدرر

او بدون تردید مرد شماره یک تاریخ تنیس است. معتبرترین رقابت‌های تنیس، اوپن‌ها یا گرنداسلم‌های چهارگانه است که در هر سال به ترتیب در استرالیا (زمین سخت ـ ملبورن)، فرانسه (خاک رس ـ پاریس)، ملبورن (معتبرترین چمن ـ لندن) و یواس اوپن (زمین سخت ـ منهتن نیوریورک) برگزار می‌شود و از نظر جوایز نقدی، توجه عمومی و امتیاز در رنک بین‌المللی قابل قیاس با تورنمنت‌های متعدد 500 و 1000 امتیازی نیست. فدرر در 17 دوره از این رقابت‌های معتبر قهرمان شده و 10 نایب‌قهرمانی نیز دارد. از نظر قهرمانی گرنداسلم‌ها او فعلا تنیسوری دست‌نیافتنی است. فدرر از 2003 در حالی که 22 ساله بود، قهرمانی در گرنداسلم‌ها را شروع کرد و سال 2012 آخرین قهرمانی را در گرنداسلم‌ها با 31 سال سن به دست آورد. جالب این که هر دو در ویمبلدون بود؛ هم آغاز قهرمانی‌ها و هم پایان آن. نکته عجیب این که او بعد از فینال ویمبلدون در لندن ماند تا در المپیک 2012 شرکت کند و در فینال المپیک، فینال ویمبلدون را با ماری تکرار کرد و این بار مغلوب او شد. این اسطوره سوئیسی به دلیل محبوبیت فوق‌العاده، درآمد گزافی از راه تبلیغات و اسپانسرها دارد. او سال گذشته میلادی 5/71 میلیون دلار درآمد داشته که 65 میلیون دلار از تبلیغات و اسپانسرها بود و تنها 5/6 میلیون دلار از جوایز قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف به دست آورد.

رافائل نادال

پسر اسپانیایی با آن بدن ورزیده و صورتی سرخپوستی، 14 قهرمانی و 6 نایب‌قهرمانی در گرانداسلم‌ها را در کارنامه دارد. او که به دلیل تسلط بر بازی در زمین‌های خاک رس به سلطان خاک رس معروف شد، اولین قهرمانی‌اش را سال 2015 در حالی که تنها 19 سال داشت در زمین خاک رس رولان گاروس فرانسه به دست آورد. جالب این که او هم آخرین قهرمانی خود را در همین گرنداسلم به دست آورد. از 14 قهرمانی او در گرنداسلم‌ها 9 قهرمانی در رولان گاروس به دست آمد. او مصدومیت‌های کشنده‌ای داشت که او را آرام آرام از دنیای قهرمانی دور می‌کند. نادال سال گذشته 4/29 میلیون دلار درآمد داشت که 4/5 میلیون دلار از جایزه نقدی قهرمانی‌ها و 21 میلیون دلار از تبلیغات و اسپانسر بود.

نوواک جوکوویچ

مرد شماره یک این روزهای دنیای تنیس محبوبیتی میان مردم جهان ندارد و تقریبا در همه تورنمنت‌های معتبر تنیس در دنیا، مردم ترجیح می‌دهند حریف او را تشویق کنند. او 12 قهرمانی و 9 نایب‌قهرمانی در گرنداسلم‌های مختلف را در پرونده دارد. جوکوویچ سال گذشته میلادی 9/26 میلیون دلار درآمد داشت که 9/12 میلیون دلار از جایزه نقدی قهرمانی‌ها بود و تنها 14 میلیون دلار از راه تبلیغات و اسپانسر به او رسید.

اندی ماری

پسر احساساتی گلاسگوی اسکاتلند که مردم انگلیس را به آرزوی تاریخی‌شان رساند و به‌عنوان اولین بریتانیایی، جام قهرمانی ویمبلدون را در سال 2013 به دست آورد، اولین گرنداسلم خود را سال 2012 در آمریکا به دست آورد و سال‌های 2013 و 2016 ویمبلدون را در حضور هموطنانش جشن گرفت. او 8 نایب‌قهرمانی هم در کارنامه دارد. سال گذشته 9/14 میلیون دلار درآمد داشت که 9/6 میلیون دلار از جایزه نقدی قهرمانی‌ها و 8 میلیون دلار از راه تبلیغات و اسپانسرها بود.

با آن‌که چهار سال از آخرین قهرمانی فدرر در گرنداسلم‌ها می‌گذرد؛ اما کمپانی‌های بزرگ تبلیغاتی و برند معتبر لباس و کفش او (نایکی) همچنان با رغبت پای او پول می‌ریزند. اختلاف عجیب و غریب درآمد او از این راه نسبت به دیگر تنیسورها نشان می‌دهد فدرر که در عالم تنیس به پادشاه معروف است، همچنان دست‌نیافتنی‌ترین و محبوب‌ترین موجود تنیس دنیاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها