دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری اعلام کرد: 11 انبار بزرگ کالای قاچاق با حضور ماموران دستگاه قضایی و انتظامی در شهرستان ری کشف و پلمپ شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۴۷
پلمپ 11 انبار کالای قاچاق در شهر ری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از جنوب استان تهران، دادستان ری با بیان اینکه کالاهای قاچاق شده مکشوفه در این انبارهای بزرگ، قطعات لوازم خانگی خارجی بودند افزود: صورتجلسه این انبارهای عظیم حدود 8 ساعت زمان برد.

وی ادامه داد: کالاهای انبار شده در این انبارهای بزرگ مربوط به یکی از کارخانه های سازنده لوازم خانگی داخلی از جمله یخچال و ماشین لباسشویی بود که قطعات لوازم خانگی خارجی را وارد می کرد و با متصل کردن این قطعات به یکدیگر اقدام به تولید کالای آماده عرضه به بازار می کرد.

حسینی با بیان اینکه میان برخی ادارات و مسئولان قضایی شهرستان ری در مورد مجرمانه بودن فعالیت این انبارها اختلاف نظر وجود دارد و به همین دلیل کشف این انبارها در روزهای گذشته از سوی آنان تایید نشد افزود: برخی از آنان فعالیت این کارخانه را برای انبار کردن کالا، قانونی می دانند اما دستگاه قضایی معتقد است باید این قطعات خارجی با قطعات ایرانی ترکیب شده و به تولید محصول منجر شود تا مصداق فعالیت غیرقانونی نباشد.

وی ادامه داد: فعلا بحثی در مورد نحوه ورود غیرقانونی و یا قانونی این قطعات و مجوز گمرک در این زمینه نداریم بلکه اصل انبار کردن و فعالیت این کارخانه محل اختلاف است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس نظر دادستانی این انبارها پلمپ شد و پرونده آن برای تصمیم گیری به مراجع ذیصلاح ارجاع شد ادامه داد: دادگاه صالحه تکلیف این اختلاف نظر را روشن کرده و در مورد این موضوع تصمیم گیری می کند.

وی تصریح کرد: شهرستان ری بخاطر وسعت زیاد و وجود انبارهای زیاد مستعد قاچاق کالا و بارانداز آن است و در این زمینه دادستانی با کمک ضابطان قضایی با قاطعیت و جدیت با مصادیق مجرمانه برخورد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها