مرد شماره یک تنیس دنیا در فینال رقابت‌های اوپن آمریکا شکست خورد

واورینکا فاتح بزرگ

نه نواک جوکوویچ و اندی ماری، ستاره اول تنیس حالا استان واورینکای سوئیسی است که در حضور نفرات اول و دوم دنیا فاتح آخرین گرند اسلم سال شد.
کد خبر: ۹۴۴۴۱۷

پیروزی بر جوکوویچ در فینال رقابت‌های اوپن آمریکا اوج هنرنمایی واورینکا بود. او که تا قبل از دیدار نهایی مقابل بزرگانی چون خوان مارتین دل پوترو و کی نیشیکوری، دارندگان مدال‌های نقره و برنز المپیک به پیروزی رسیده بود، در دیدار نهایی و در حضور بیش از 20 هزار تماشاگری که به ورزشگاه «آرتور‌اش» آماده بودند در مقابل جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس دنیا هم چهره یک برنده را داشت و باوجود شکست در ست اول با نتیجه 7 بر 6، توانست این حریف قدرتمند را در سه ست بعدی با نتایج 6 بر 4، 7 بر 5 و 6 بر 3 شکست بدهد.

این دومین باری بود که واورینکا در فینال یک گرنداسلم بزرگ جوکوویچ را ناکام می‌گذاشت. این دو، سال گذشته فینال رقابت‌های اوپن آمریکا را هم برگزار کردند که آنجا هم واورینکا پیروز میدان بود. تنیسور سوئیسی که پیش از این در سال 2014 نیز فاتح گرنداسلم استرالیا شده بود، حالا از چهار گرنداسلم بزرگ تنیس فقط ویمبلدون را در کارنامه افتخاراتش کم دارد.

استان واورینکا، بعد از قهرمانی در رقابت‌های تنیس اوپن آمریکا گفت: هرگز به این فکر نکردم که قهرمان گرنداسلم شوم. هدفم این بود که بازی به بازی بهتر شوم و حالا خوشحالم که با پیگیری این هدف توانستم فاتح جام شوم. هر بازی که در گرند اسلم بردم به اعتماد به نفسم افزود و زمانی که به فینال رسیدم، می‌دانستم که این بازی برای من است.

نفر سوم تنیس دنیا افزود: فکر می‌کنم این گرند اسلم از نظر فیزیکی و روحی سخت‌ترین گرند اسلمی بود که بازی کردم. سعی کردم به خودم سخت بگیرم و هیچ دردی نشان ندهم. این‌ در حالی است که در زمین به من فشار می‌آمد اما بسیار خوشحال و متفخر هستم که قهرمان شدم.

نکته جالب درباره واورینکا قهرمانی او در رقابت‌های تنیس آمریکا در 31 سالگی است. او حالا مسن‌ترین قهرمان اوپن آمریکا در 35 سال اخیر است. آخرین بار کن روسوال استرالیایی در سال 1970 و در 36 سالگی قهرمان اوپن آمریکا شده بود تا همچنان لقب مسن‌ترین قهرمان این تورنمنت را داشته باشد.

اما تنیسور صربستانی هم پس از نایب‌قهرمانی در تنیس اوپن آمریکا عنوان کرد، حریفش از نظر روحی قوی‌تر از او بوده است. جوکوویچ نیز بعد از شکست مقابل واورینکا گفت‌: او در لحظات حساس بسیار شجاع بود. استن وارد زمین شد و جنگید، در حالی که منتظر بودم اتفاقات خاصی بیفتد. از شانس‌هایم استفاده نکردم. توپ‌های آسانی را از دست دادم. گاهی اوقات احساس ناراحتی می‌کنید و نمی‌توانید آن طور که می‌خواهید همه چیز را پیش ببرید. او از نظر روحی از من قدرتمند‌تر بود و می‌دانست چه کار کند.

قهرمانی کربر در اوپن زنان

دیدار نهایی آخرین گرند اسلم سال 2016 در بخش زنان با پیروزی آنجلیک کربر آلمانی مقابل کارولینا پلیسکوا از جمهوری چک همراه بود. این دیدار که 2 ساعت و 7 دقیقه طول کشید، در ست نخست 6 بر سه به نفع تنیسور آلمانی به پایان رسید. در ادامه پلیسکوا 6 بر 4 ست دوم را برد، اما کربر توانست در ست سوم 6 بر 4 پیروز شود. با این قهرمانی کربر، بانوی شماره یک جهان لقب گرفت و توانست به 186 هفته صدرنشینی پیاپی سرنا ویلیامز پایان دهد. تنیسور 28 ساله پیش از این قهرمان گرند اسلم 2016 استرالیا شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها