عراقی ها، با اخراج آخرین عناصر گروهک تروریستی منافقین از این کشور، صبح شنبه نفس راحتی کشیدند و در دومین تجربه چالش خارجی، پس از اخراج سفیر عربستان سعودی از بغداد، توانستند حاکمیت ملی خود را در عرصه بین المللی به اثبات برسانند.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۰
منافقین اخراج شدند/ عراقی ها نفس راحتی کشیدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،خبرگزاری ها و سایت های خبری عراق از دیروز (جمعه) و امروز (شنبه) به مساله طرد عناصر گروهک تروریستی منافقین اهتمام ویژه دادند و آن را بخشی از اجرایی شدن مصوبات دولت عراق مبنی بر خروج این عناصر تروریستی از سرزمین عراق دانستند.

از هم پاشیدن آشیانه اصلی گروهک تروریستی منافقین در عراق که عناصر آن به مدت یک ربع قرن از آن برای ارتکاب اعمال تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران و قتل شهروندان عراقی و سرکوب قیام های مردمی این کشور و حمایت از رژیم بعث صدام بهره می بردند، از سوی بسیاری از شخصیت ها و جریان های سیاسی دستاورد مهمی برای عراقی ها تلقی شده است که بابت آن به دولت عراق دست مریزاد گفته می شود.

خبرگزاری 'براثا' نزدیک به مجلس اعلای اسلامی عراق در بیان خبر اخراج عناصر گروه تروریستی منافقین از کشور عراق نوشته است که 'بعد از 13 سال از سقوط رژیم صدام، آخرین تفاله های گروهک تروریستی منافقین از عراق پاکسازی شدند.'

سایت خبری 'اشرف نیوز' عراق که مجموعه ای از فعالان اجتماعی آن را اداره می کنند، با اعلام خبر اخراج عناصر منافقین از اراضی عراق نوشته است: گروه تروریستی منافقین در کنار رژیم دیکتاتور سابق عراق در سرکوب انتفاضه شعبانیه 1991 میلادی نقش داشت و همواره به عنوان همپیمان این رژیم به شمار می رفت.

'المعلومه' یکی دیگر از خبرگزاری های عراقی نیز با برجسته کردن این خبر نوشته است که 'بعد از اخراج عناصر منافقین، عراق خالی از وجود عناصر تروریستی منافقین شده است.' این خبرگزاری همچنین بین اخراج عناصر گروهک منافقین و اخبار مربوط به اتلاف مواد خطرناک رادیواکتیو، به نوعی شبیه سازی هنرمندانه ای به خرج داده است.

این خبرگزاری همچنین به تلقی تروریستی بودن این گروهک در صحنه بین المللی اشاره کرده و افزوده است که در طول سال های نه چندان دور دولت آمریکا و دولت های اروپایی همواره گروهک منافقین را در فهرست سازمان های تروریستی خود جای داده اند.

از طرفی سایت خبری 'الموقف العراقی' نیز در گزارشی با اعلام خبر بیرون کردن آخرین عناصر تروریستی منافقین از عراق نوشته است که گروه تروریستی منافقین در اوایل دهه هشتاد قرن گذشته در عراق مستقر شد و در کنار رژیم بعث صدام علیه جمهوری اسلامی ایران جنگید و بعد از سقوط رژیم صدام در سال 2003، با نظام نوین حاکم بر عراق نیز سرناسازگاری گذاشت.

کارشناسان و ناظران منطقه ای اعتقاد دارند، دولت عراق در دومین تجربه چالش خارجی بعد از اخراج سفیر عربستان سعودی از بغداد، این بار در مواجه با حامیان منطقه ای و بین المللی این گروهک تروریستی توانست، استقلال سیاسی خود را به ثبوت برساند و عناصر گروهکی را که برای این کشور تهدید محسوب می شد، از کشورش برای همیشه اخراج کند تا به این ترتیب یکی از مهمترین پرونده های تهدید را ببندد.

با بستن اولین پرونده تروریستی در عراق، به اعتقاد کارشناسان، نوبت پرونده تروریستی دوم است که باید بغداد تکلیف آن را در جنگ سرنوشت ساز موصل تعیین کند و همانطور که نخست وزیر این کشور وعده داده در پایان سال جاری میلادی خالی از منافقین و داعش خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها