پس از معرفی شدن آل سعود به عنوان شجره ملعونه در پیام سالانه مقام معظم رهبری به حجاج، کاربران شبکه های اجتماعی با ایجاد هشتگ ها و صفحه هایی در شبکه اجتماعی از این نامگذاری استقبال کردند.
کد خبر: ۹۴۲۷۱۵
«شجره ملعونه»شبکه های اجتماعی را درنوردید

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، کاربران عرب زبان شبکه های اجتماعی بویژه در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و فلسطین اصطلاح شجره ملعونه را در وصف خاندان سعودی بهترین نام برای آن ها دانستند.
آن ها در شبکه های مانند توییتر، فیسبوک و شبکه های موبایلی درحال انتشار بخش هایی از پیام رهبر معظم انقلاب و تقبیح اقدامات آل سعود هستند.
لهجه شدید انتقادی پیام ایشان و توصیف واقعی خاندان سعودی نیز شور و شادی بسیاری در میان کاربران مسلمان شبکه های مجازی ایجاد کرده است.
پوسترهای طراحی شده با عنوان شجره ملعونه نیز با نمادهایی از پرچم عربستان و حکام این کشور، توجه کاربران را به خود جلب کرده و کاربران شبکه های اجتماعی دیگران را ترغیب به اظهار نظر خود دراین باره کرده اند.
توییتر سهم بیشتری از فعالیت و نظرات کاربران را در این باره به خود اختصاص داده است و کاربران مسلمان از کشورهای مختلف از هشتگ شجره ملعونه استقبال و آل سعود را به دلیل ناتوانی در پذیرایی از زایران حرم امن الهی محکوم کردند.
یکی از کاربران در صفحه توییتر با انتشار پوستری با عنوان 'السعودیه#الشجرة#الملعونه' نوشت: به برکت این شجره ملعونه، حرم امن الهی به کشتارگاه زایران بیت الله تبدیل شد.
کاربر دیگری به نام 'ربی سعد' نوشت: لعنه الله علی آل سعود من الملک لاخرالعنقود 'لعنت خدا بر آل سعود از پادشاه تا آخرین نفر در این خوشه'.
کاربر دیگری در توییتر نوشته است: عراق را پاره پاره، سوریه را زخمی و یمن را قتل عام کرد، این شجره نحس در همه کشورهای عربی مرگ می پراکند.
دیگر کاربران نیز هرکدام به شیوه ای به تقبیح اقدامات آل سعود و مفتیان درباری آن ها پرداخته اند.
در فیسبوک نیز حساب های کاربری با عنوان 'الشجره الملعونه' ایجاد و کاربران نظرات خود را درباره فاجعه منا و جلوگیری از ادای حج مسلمانان و بدرفتاری با زائران و ارتباط محکم آن ها با رژیم صهیونیستی بیان کرده اند.
برخی از کابران نیز با بازنشر سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره آل سعود به اقدامات ننگین حاکمان سعودی واکنش نشان داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها