نظر کارشناسان داوری درباره صحنه مشکوک خطا در محوطه جریمه ایران

خسروی: ممنونیم از داور، صحنه‌ای که ما دیدیم را او ندید

کارشناس داوری کشورمان معتقد است صحنه مشکوک به پنالتی درون محوطه جریمه ایران پنالتی بوده است.
کد خبر: ۹۴۲۳۵۳
خسروی: ممنونیم از داور، صحنه‌ای که ما دیدیم را او ندید

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری ها، علی خسروی در خصوص داوری بازی ایران و چین گفت: آمادگی بدنی داور اردنی مثال‌زدنی بود و پا به پای بازیکنان در زمین دوید.

وی درباره صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه ایران عنوان کرد: از داور ممنونیم چیزی که ما دیدیم را او به خاطر جاگیری بد خود ندید و پنالتی به سود چین را تشخیص نداد. تنها نکته این بازی آمادگی بدنی بالای داور بود.

داور پنالتی چین را ندید

نوید مظفری در مورد نحوه قضاوت مخادمه داور اردنی در بازی ایران و چین گفت: اخطاری که او در اوایل بازی به وحید امیری داد به نظر سخت‌گیرانه می‌آمد اما از نظر تاکتیک ومدیرت برای قضاوت بهتر و صحیح‌تر چنین تصمیمی گرفت. کاری که داور سریلانکایی در بازی ایران وقطر انجام نداد.

وی ادامه داد: جای‌گیری‌های خوب داور اردنی و تشخیص‌های مطلوبش و همچنین زبان بدنی که کاملا قاطع بود باعث شد یک داوری خوب را شاهد باشیم. هر چند او یک اشتباه تاثیرگذار در این بازی داشت که خوشبختانه به نفع ما بود.

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران تصریح کرد: در دقیقه 87 خطای سیدجلال حسینی روی مهاجم چینی در محوطه جریمه یک پنالتی قطعی بود که داور این صحنه را ندید. هر چند این مسئله به سود ماست اما از نظر نظارت داوری او نمره خوبی نمی‌گیرد زیرا اشتباه تاثیرگذاری انجام داده است.

مظفری با اشاره به اشتباهات داوری در مقدماتی جام جهانی گفت: در دوره قبل گل صحیح ازبکستان دیده نشد و این به سود ما بود و امرز هم پنالتی چین را داور ندید. در آسیا از نظر داوری ضرر نکرده‌ایم فقط یک بار در جام جهانی داوری به ضرر ما بود.

مهمترین قضاوت عمر داور اردنی به سود ایران تمام شد

نوید مظفری درباره ارزیابی خود از قضاوت محمد ادهم اردنی در دیدار ایران و چین بیان کرد: این داور تا دقیقه 84 قضاوت خوبی داشت و به شکل مناسبی جریان بازی را مدیریت کرد. ادهم در تمام صحنه‌ها نزدیک به بازیکنان هر دو تیم بود و هیچ سوت اشتباهی نزد.

وی ادامه داد: با این وجود مهمترین صحنه بازی از لحاظ داوری در دقیقه 86 اتفاق افتاد که داور خطای مسلم سید جلال حسینی روی مهاجم چین را پنالتی نگرفت. مدافع تیم ما با بی‌احتیاطی کامل در هنگام پایین آوردن پای خود به بازیکن چین ضربه زد و اگر داور اردنی تمرکز بیشتری روی این صحنه داشت به طور قطع یک پنالتی برای حریف می‌گرفت.

مظفری ادامه داد: من روز گذشته گفته بودم که دیدار ایران و چین مهمترین قضاوت ادهم در طول دوران داوری‌اش است اما خوشبختانه وی به سود ایران سوت زد. اگر من ناظر داوری این دیدار بودم قطعا نمره پایینی به داور اردنی می دادم چرا که وی یک اشتباه تاثیر گذار در جریان بازی داشت که می‌توانست با برتری چینی‌ها همراه شود.

کارشناس داوری کشورمان در پایان تصریح کرد: در کل عملکرد ادهم حتی از داور سریلانکایی ایران قطر از لحاظ تاثیر گذاری و نتیجه بازی ضعیف‌تر بود.

قضاوت داور اردنی نقصی نداشت

کارشناس داوری فوتبال معتقد است که تیم داوری دیدار چین و ایران به خوبی از پس قضاوت این دیدار برآمدند.

ایرج نظری درباره قضاوت داور اردنی دیدار تیم‌های ایران و چین در انتخابی جام جهانی گفت: بازی بسیار فیزیکی و نزدیک بود ولی داور اردنی در تمام صحنه‌ها حضور داشت و به نظر من خوب کار کرد و نمره قبولی گرفت.

وی درباره کارت زرد وحید امیری در ابتدای بازی و پس از برخورد با دروازه‌بان چین گفت: داوران روی پست دروازه‌بانی حساسیت ویژه‌ای دارند. تیم‌ها یک دروازه‌بان اول دارند که اگر آسیب ببیند، نفر جایگزین ممکن است به اندازه او توانایی نداشته باشد بر همین اساس برخوردهایی که روی دروازه‌بان‌ها رخ می‌دهد، از نگاه داوران می‌تواند شکل عمدی داشته باشد.

نظری همچنین درباره صحنه مشکوک اواخر بازی که چینی‌ها اعتقاد داشتند باید به سودشان پنالتی گرفته می‌شد، گفت: اصلا خطایی صورت نگرفت. هر دو بازیکن برای تصاحب توپ رفتند و جدال هر دو روی توپ بود. داور در صورتی برخوردی را خطا اعلام می‌کند که بازیکن به نیت خطا حرکت کرده باشد.

این کارشناس داوری در پایان گفت: قضاوت بازی مورد خاص و ویژه‌ای نداشت و داور اردنی تذکرهای خوبی در طول بازی به بازیکنان داد و اخطارهایش هم صحیح بود.

داور می‌توانست برای چین پنالتی بگیرد

یدالله سلیمانی درباره‌ قضاوت تیم داوری اردنی در بازی ایران و چین گفت: داور این بازی نسبت به بازی ایران و قطر «داور» بود. داور اردنی مقتدرانه سوت زد و در همان دقیقه 5 بازی اخطار کاملا صحیحی به وحید امیری داد.

وی ادامه داد: وقتی امیری دید که توپ در اختیار دروازه‌بان است، باید کنترل شده به سمت او می‌رفت یا تغییر جهت می‌داد. از نظر داور هدف بازیکن ایران آسیب زدن به دروازه‌بان بود و به درستی به او اخطار داد.

این کارشناس داوری همچنین گفت: داور می‌توانست در سه چهار صحنه برای ما خطا بگیرد اما این طبیعت داوری است. داور صحنه را می‌بیند اما گاهی خطا را تشخیص نمی‌دهد و گاهی تمرکز لازم را ندارد.

سلیمانی درباره صحنه مشکوک اواخر بازی هم گفت: در آن صحنه مدافع ما بی‌احتیاطی کرد و ما شانس آوردیم که داور خطای او را نگرفت. حرکت مدافع ایران کاملا خطا بود و داور می‌توانست برای چین پنالتی اعلام کند.

وی در پایان گفت: بازی از سوی هر دو تیم خیلی خوب جریان داشت و به قول قدیمی‌ها تیم‌ها کثیف بازی نکردند. این مسئله کار داور را خیلی راحت کرده بود.

تصمیم داور اردنی در صحنه مشکوک درست بود

نوذر رود نیل درباره صحنه دقیقه 85 بازی دیدار ایران مقابل چین که چینی ها معتقد به پنالتی بودند، اظهار داشت: تصمیم داور اردنی کاملا صحیح بود و به درستی به ادامه بازی رای داد. در زمانی که مدافع ایران و مهاجم تیم چین برای تصاحب توپ خیز برداشتند و موقعی که توپ بالا بود هیچ اتفاقی نیفتاد.

این کارشناس داوری افزود: در هنگام فرود ضربه ای به بازیکن چینی خورد که اصلا خطا نبود.بدین ترتیب تصمیم داور صحیح بود و خطایی روی بازیکن چین صورت نگرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید جانفدا
-
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
داوری نقص نداشت !!!!!!!! البته از دید ما به قول یه اسطوره ، داور به سمت ما غش كرد !
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
داور مرسی

نیازمندی ها