وزارت حج عربستان هشدار داده است که عدم پیروی از قوانین وضع شده در جریان مناسک حج تبعات قضایی و تنبیهاتی را برای کلیه زائران به همراه دارد.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۰
وزارت حج عربستان: از قوانین ما پیروی نکنید، دستگیر می‌شوید

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دولت عربستان سعودی اعلام کرده است، هر زائری که برنامه‌های مقرر شده در برگزاری مراسم رمی جمرات را نقض کند دستگیر و تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

به نوشته روزنامه نیجریه‌ای «پریمیم تایمز» دولت عربستان اطلاع داده که برای اجتناب از وقوع حوادث سال گذشته در منا و در جریان مناسک حج که 2000 زائر کشته شدند، تدابیری را انجامیده است.

بر این اساس، مقام‌های دولت نیجریه و دیگر کشورهای آفریقایی امروز دوشنبه با «شیخ محمد» نماینده وزارت حج عربستان سعودی دیدار کردند. این در حالی است که دستکم 145 زائر نیجریه‌ای سال گذشته در جریان مناسک حج کشته شدند.

مقام سعودی در این دیدار تاکید کرد که اگر زائری در مراسم رمی جمرات تنها و بدون گروه رویت شود، دستگیر و با بالاترین تنبیه‌ها مواجه می شود.

رمی جمرات پرتاب کردن سنگ ریزه به سوی جمره در حج است. رمی جمرات در منا از مهم‌ترین ارکان مناسک حج است.

در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا در سال گذشته صدها نفر کشته و زخمی شدند و سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرد که شمار کشته‌شده‌ها از 1300 نفر گذشت و بیش از 2000 نفر زخمی شده‌اند. سازمان حج و زیارت ایران جان باختن 133 نفر از حجاج ایرانی را تایید کرد.

مقامات سعودی مدعی شدند که این حادثه به دلیل ازدحام بالای جمعیت اتفاق افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
جناب گزارشگر شما هنوز در روز اول حادثه منا به سر می برید ؟! درنهایت 6000 كشته شد و كشته های ایران حدود 500 نفر شد . مگر شما درایران تشریف نداشتید كه جسد آنها را برگرداندند .؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها