کرامت مسلمانان، قربانی بی‌تدبیری آل‌سعود

در آیات قرآن کریم پیرامون حج موضوعات متعددی مورد تاکید قرار گرفته است. واقعیت این است که حج و کعبه مشرفه به عنوان محل مراجعه مردم و رفت و آمد مسلمانان قرار داده شده تا شاهد منافع خود باشند و این منافع شامل منافع معنوی، منافع مادی و توسعه زندگی مسلمانان است.
کد خبر: ۹۴۲۱۰۸
کرامت مسلمانان، قربانی بی‌تدبیری آل‌سعود

حفظ و تقویت اعتبار جهان اسلام و مسلمانان، تقویت وحدت جهان اسلام و تقویت توان عزت و کرامت مسلمانان جزئی از این منافع است، اما آیا اکنون با وجود خاندان آل‌سعود که بر حرمین شریفین تسلط دارد امکان تامین این منافع وجود دارد؟ باید این سوال را به صورت جدی مطرح کرد آیا سیاست‌هایی که آل‌سعود دنبال می‌کند، منافع مسلمانان را تامین خواهد کرد یا منافع دشمنان جهان اسلام را؟

نکته دیگر این است که قرآن کریم درباره مدعیان خدمت به بیت‌الله ‌الحرام و آنانی که سد راه خدا می‌کنند و به ظاهر ادعای خدمتگزاری دارند، تعابیر شگفتی دارد.

نمونه‌های خدمت‌رسانی به زائران مسلمان که قرآن از آن یاد می‌کند، شامل عناوین گوناگون مانند سقایت‌الحاج یا آباد کردن ساختمان کعبه و کلیدداری کعبه است. در این بین با کسانی روبه‌رو هستیم که از مدعیان خدمت به کعبه مکرمه هستند، اما در عمل با ترویج اندیشه‌های تفرقه‌افکنانه و تکفیر سایر مسلمانان و همکاری با قدرت‌های ستمگر جهان مانند آمریکا، خلاف وظیفه خدمت‌رسانی خود عمل می‌کنند.

اخیرا در پرونده همین مدعیان، همکاری با اسرائیل علنی شده است. در حقیقت آنها با شعار خدمت به حرمین شریفین، به همکاری با قدرت‌های ستمگر جهان پرداخته‌اند و در پی آن منافع و مصالح مسلمانان را قربانی کردند.

آنچه که در سال گذشته شاهد بودیم مانند کشتار چند هزار انسان مسلمان زائر خانه خدا در مراسم منا و نیز در طواف کعبه نمونه‌های آشکاری از بی‌کفایتی، ناتوانی، بی‌مسئولیتی و بی‌تدبیری کارگزاران حکومت سعودی بود که به سطح یک اقدام عمدی رسید. چنین رفتاری، صلاحیت این خاندان و مسئولان اجرایی آل‌ سعود را در خدمت به حرمین شریفین سلب می‌کند.

امسال که زمان حج فرامی‌رسد، با توجه به رفتار سال گذشته کارگزاران سعودی، نگران سلامت و امنیت حجاج کشورهای دیگر هستیم، گرچه حاجیان ایرانی امسال راهشان به انجام واجب حج سد شده، اما شکایتشان را به خالق جهان و صاحب کعبه معظمه می‌رسانند و در انتظار شنیدن صدای اعتراض سایر مسلمانان و آزادیخواهان جهان به بی‌صلاحیتی حاکمان آل‌سعود هستند.

صباح زنگنه - نماینده پیشین ایران در سازمان کنفرانس اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها