معاون وزیر اقتصادخبرداد:

امضای ۱۰ سند همکاری بین ایران و آلمان

وزیر اقتصاد ایالت باواریا با بیان اینکه با تمام بانک‌های ایالت باواریا برای سرمایه‌گذاری در ایران مذاکره شده است، گفت: قرار است ۳ بانک ایرانی در ماه اوت در ایالت باواریا فعالیت خود را آغاز کند.
کد خبر: ۹۴۱۷۱۴
افتتاح شعب ۳ بانک ایرانی در آلمان

به گزارش جام جم آنلاین ، در کنفرانس خبری رئیس اتاق بازرگانی تهران و وزیر اقتصاد باواریای آلمان، مهدی خوانساری در رابطه با حجم تجارت بین دو کشور ایران و آلمان گفت: با توجه به پتانسیل اقتصادی که بین دو کشور وجود دارد امکان افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور تا 10 میلیارد دلار در آینده وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین در زمینه صادرات به این کشور اظهارداشت: تمرکز ما در روابط اقتصادی با هیأت‌های اقتصادی آلمانی بیشتر در رابطه با سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور است و براساس برنامه‌های پنج‌ساله سالانه نیاز به 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور داریم. اگرچه در کنار این موضوع به قراردادهای صادراتی نیز توجه می‌شود.

خوانساری بیان داشت: صحبت‌های خوبی بعد از برجام در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی در ایران شده و تعدادی از این مذاکرات منجر به عقد قرارداد شده است.

در ادامه این کنفرانس وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و تکنولوژی ایالت باواریا در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه مشکلات بانکی بین دو کشور چه زمانی قرار است حل شود و چرا برقراری روابط بین بانکی دو کشور آلمان حرکت کندی دارد، اظهارداشت: ما در مقایسه با 10 ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و حتی مشکل بیمه هرمس را حل کرده‌ایم.

وزیر اقتصاد ایالت باواریا بیان داشت: ما با تمام بانک‌های ایالت باواریا برای سرمایه‌گذاری در ایران وارد مذاکره شده‌ایم و البته بانک‌های ما در این ایالت دولتی نیستند و همگی خصوصی هستند.

آیگنر تصریح کرد: چنانچه در این سفر تعدادی از نمایندگان این بانک‌ها همراه ما به ایران سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تمرکز اصلی ما در این سفر موضوع بانک‌ها بوده است به طوریکه با 3 بانک ایرانی سینا، پارسیان و خاورمیانه مذاکراتی انجام شده و به آنها کمک می‌کنیم تا در آلمان فعال شوند.

افتتاح 3 بانک ایرانی در آلمان

وی تصریح کرد: طبق مذاکراتی که با نهاد نظارت بانکی در آلمان داشته‌ایم قرار است شعبات این بانک‌ها در ماه اوت در آلمان افتتاح شود.

وزیر اقتصاد ایالت باواریا در رابطه با اینکه از شروط ایران برای همکاری با کشورهای دارای تکنولوژی از جمله آلمان مشارکت مبنی بر انتقال تکنولوژی و فناوری آیا شما این موضوع یعنی انتقال تکنولوژی و فناوری به ایران را در قراردادها می‌پذیرید؟ گفت: در سفر قبلی که به ایران داشتیم قراردادهایی برای انتقال تکنولوژی بین دو دانشگاه آلمانی از جمله دانشگاه فنی مونیخ به ایران به امضاء رسید و در این سفر هم قراردادی با یک شرکت با نام اختصاری ICOBIGE در زمینه انتقال دانش فنی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها