عبرت‌های نمازی عاشورا در بیان حجت‌الاسلام قرائتی:

راز کامل‌بودن نماز مسافر در حرم حسینی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با اشاره به این‌که قرآن کریم برای تاکید بر اقامه نماز چهار دلیل ذکر کرده است، گفت: شکر نعمت‌های خداوند، انسان‌سازی، یاد خدا و قرب به پروردگار مهم‌ترین دلایلی است که برای اقامه نماز برآنها تاکید شده است.
کد خبر: ۹۴۱۴۱۲

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی نماز، اظهار کرد:خداوند در قرآن می‌فرماید «هستی» برای بشر است و بشر برای عبادت خدا خلق شده که قله این عبادت، «نماز» است. نهادهای فرهنگی و سیاسی کشور باید توجه به فرهنگ نماز را در اولویت کار خود قرار دهند. او بر لزوم ترویج فرهنگ نماز از دوران کودکی تاکید کرد و گفت: باید متناسب با هر قشر و سن و تفکری به دعوت از نماز پرداخت.

قرائتی اظهار کرد: نخستین دلیل نماز خواندن ما، شکر نعمت‌های خداوند است؛ دلیل دوم این است که نماز کارخانه آدم‌سازی است و سبب حفظ انسان از فحشا و منکر می‌شود؛ همچنین نماز سبب یاد خدا می‌شود که زمینه‌ساز آرامش قلبی برای خود انسان است و دلیل چهارم نیز موجب قرب انسان به پروردگار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اقامه نماز، گفت: اگر برای همه اموری فعالیت کنیم، اما برای نماز کاری نکنیم، هیچ ارزشی ندارد؛ باید عملکرد خود را براساس نماز بسنجیم.

قرائتی با بیان این‌که مسأله توجه به فرهنگ اقامه نماز مورد غفلت است، عنوان کرد: رهبری همواره بر لزوم گسترش این فرهنگ و اقدامات لازم در این زمینه تاکید دارند؛ برگزاری سالانه اجلاس نماز، انتشار صدها کتاب و تشکیل مرکز تخصصی نماز از برکات ستاد اقامه نماز کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها