طهران دیروز تا تهران امروز زمین تا آسمان تغییر چشم گیری کرده است، به طوری که نه تنها خبری از محله های قدیمی و گذرهای خاطره انگیز با عطر گل های یاس، بوی خاک و باران نیست بلکه شهری شلوغ و پردود است اما هنوز که هنوز توانسته میراث فرهنگی و گردشگری خودش را حفظ کند.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۰
آشنایی با موزه امام علی (ع) با «گذری در تهران»

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه رادیویی تهران با برنامه «گذری در تهران» میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران را معرفی می کند و از ساعت 17 و 15 دقیقه با اجرای گوینده پیشکسوت، آلبرت کوچوئی بخش تهران شناسی را با معرفی موزه ها، کاخ ها، میادین و گذرهای تقدیم فرهیختگان می کند.

میثم کطائیان، تیهه کننده برنامه می گوید: گذری در تهران یک برنامه خاطره انگیز و شنیدنی در فضای امروزی تهران که با توجه به سبک زندگی امروزی و شلوغی و این رفت و آمدها توانسته فضای آرامش بخشی را ایجاد کند و ضمن انتقال اطلاعات، اماکن نوستالژیک و خاطرانگیز را به مخاطبان معرفی کند.

برنامه گذری در تهران امروز به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به موزه امام علی سر می زند تا مخاطبان بیشتر با این موزه آشنا شوند. موزه امام علی یا موزه هنرهای دینی امام علی در خردادماه سال ۸۲ در خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان ظفر افتتاح شد. همانطور که از نام این موزه پیداست همه فعالیت‌هایی که در این موزه انجام می‌شود مربوط به آثار دینی و مذهبی است که شامل تابلوهای نقاشی نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و آثاری مربوط به پرده خوانی در زمان‌های قدیم است. آثار هنرمندان خوشنویس که در رابطه با مسائل مذهبی کار انجام داده‌اند از دیگر آثاریست که در این موزه وجود دارد و...

کطائیان می افزاید: تحقیق و پژوهش برپایه اطلاعات و اسناد کتابخانه ای و کارشناسان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انجام می شود و گزارشگران به صورت میدانی در محل حضور می یابند و از مردم، کسبه و افرادی که در آن محل حضور دارند، اطلاعات را دریافت و به صورت مستند گونه اطلاع رسانی می کنند. کاخ موزه گلستان، موزه ایران باستان، موزه ملی، باغ انگوری، خیابان 30 تیر، عمارت مسعودیه، بوستان قیطریه، منطقه داوودیه، خانه امام خویی، خانه آیت الله کاشانی، کوچه مروی ، کوچه شترداران و چاپخانه مجلس و... از مکان هایی است که در این برنامه معرفی می شود.



علاوه بر این، پخشی با عنوان موسیقی نوستالژیک طراحی شده است که به عنوان بخش پایان برنامه با هدف برقراری ارتباط مخاطب با فضای تهران قدیم از موسیقی با کلام و بی کلام استفاده می شود.

علیرضا حبیبی، مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی با توضیحات بیشتر درباره گذری در تهران می گوید: تاکنون بیش از 100 قسمت از این برنامه پخش شده و پیش بینی می شود تا 300 قسمت دیگر بتوان به معرفی اماکن تاریخی، موزه ها، میدان های کهن تهران، بزرگراه ها و خیابان های دارای پیشینه تاریخی و اشخاص صاحب نام، مساجد، ساختمان های تاریخی پرداخت.



این برنامه فرصتی است برای رسانه ملی بخصوص رادیو تهران تا ضمن پرداختن به اولویت های فرهنگی فضا را برای مخاطبانی که فرصت حضور مستقیم و فردی در محیط های تاریخی و موزه ها را ندارند از طریق این برنامه رادیویی به نوعی به تهرانگردی و گردشگری مجازی آشنا شوند.

گذری در تهران برنامه ای از رادیو تهران و گروه اخلاق و زندگی شهروندی است که با بهره گیری از بررسی فیلم های تاریخی و نوستالژی تهران متناسب با موضوع تدوین می شود، مثلا زمانی که درباره کمال الملک صحبت می شود بخش هایی از فیلم معمای شاه، کارگاه علوی، سالهای مشروطه و هزار دستان استفاده خواهد شد.

مریم کریمی - رادیو تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها