طرفداران تیم فوتبال سلتیک در بازی مقابل تیم رژیم صهیونیستی، پرچم فلسطین را به اهتزار در آوردند.
کد خبر: ۹۳۹۸۰۶
پول توجیبی کودکان فلسطینی در قلک تیم فوتبال سلتیک +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، طرفداران تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند در بازی این تیم مقابل تیم فوتبال «هاپوئل بئر شیوا» رژیم صهیونیستی، به نشانه اعتراض به سیاست‎های تجاوزکارانه این رژیم و حمایت از مردم فلسطین، پرچم این کشور را در استادیوم محل برگزاری مسابقه بالا بردند.

در جریان بازی هفته گذشته دو تیم فوتبال اسکاتلندی و اسراییلی در استادیوم «سلتیک پارک» در اسکاتلند که در چارچوب مرحله «پلی اف» شرکت در مسابقات جام قهرمانی اروپا برگزار می شد، صدها نفر از طرفداران تیم اسکاتلندی به نشانه همبستگی با مردم فلسطین پرچم فلسطین را به دست گرفتند.

این اقدام طرفداران سلتیک بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی اسکاتلند داشته است. تیم سلتیک در نیمه نخست بازی با نتیجه 3 بر صفر از تیم اسراییلی پیش افتاد و در پایان 90 دقیقه این بازی با نتیجه 5 بر 2 این تیم را مغلوب کرد.

این اقدام طرفداران تیم سلتیک گمانه زنی برای جریمه شدن تیم محبوب‎شان از سوی فدراسیون فوتبال اروپا را تقویت نمود.

لابی صهیونیستی، حتی در یوفا!

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، باشگاه سلتیک را به خاطر حمل پرچم فلسطین از سوی هوادارانش در بازی این تیم مقابل نماینده رژیم صهیونیستی جریمه می‌کند.

همان‎طور که عنوان شد طرفداران تیم سبز و سفیدپوش در ابتدای بازی تیمشان مقابل نماینده رژیم صهیونیستی در بازی مقدماتی لیگ‌قهرمانان اروپا به نشانه اعتراض به جنایات این رژیم به شکل هماهنگ پرچم کشور فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

یوفا به دلیل آنچه که آن را «دخالت سیاست در فوتبال» نامیدند، اعلام کرد قصد دارد به خاطر به اهتزار درآمدن 30 پرچم فلسطین در این بازی برای نهمین بار در 5 سال گذشته، سلتیک را به دلیل رفتار هوادارانش جریمه کند. در این باره تصمیم نهایی روز 22 سپتامبر اتخاذ می‌شود.

کودکان فلسطینی سهیم در جریمه یوفا

صدها کودک فلسطینیِ اردوگاه آوارگان «الدهیشه» در کرانه باختری، «پول تو جیبی» خود را به باشگاه «سلتیک» اسکاتلند اهدا کردند تا جریمۀ مالی احتمالی جام باشگاه های اروپا را بپردازد.

کودکان فلسطینی، در مقابل باشگاه غیردولتی «ابداع» واقع در نزدیکی شهر بیت لحم تجمع کردند و در حالی که پلاکاردهایی در حمایت از تیم سلتیک اسکاتلند در دست داشتند، از «پول تو جیبی» خود، به جمع آوری کمک‎های مالی پرداختند تا هزینه پرداخت جریمۀ مالی تامین شود که فدراسیون فوتبال اروپا، برای این باشگاه در نظر خواهد گرفت.

خالد الصیفی، مدیر اجرایی موسسه ابداع، گفت: ابتکار کودکان در اردوگاه الدهیشه، اقدامی معنوی و نمادین است که حامل پیام احساسات و عواطف این کودکان به این باشگاهِ دوستدار فلسطین است.

وی افزود: از اردوگاه الدهیشه به باشگاه (سلتیک) اسکاتلند اعلام می کنیم که از این باشگاه و هوادارانش متشکریم.

هواداران باشگاه سلتیک، در اواسط ماه جاری میلادی، ستادی برای حمایت از فلسطین تشکیل دادند و از این تیم خواستند یک بازی برگزار کند که عواید آن صرف کمک به مردم فلسطین شود.

به نظر می‎آید، بیش از هر دوره دیگری صدای مردم ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان می‎رسد. جنایات رژیم اشغالگر قدس آنقدر بازتاب پیدا کرده که، کشور کوچکی مانند اسکاتلند در قبل اروپا که عملا مستعمره انگلیس می‎باشد، به حمایت از حقوق از دست رفته فلسطینیان ندای حق طلبی سر می‎دهد.

جالب اینجاست، این رخداد نادر در بیخ گوش بریتانیا به وقوع پیوسته است. دولتی که قریب به هفتاد سال پیش نهال نامشروع رژیم صهیونیستی را در سرزمین قدس آبیاری کرد. اگرچه این نهال امروز به یک درخت تبدیل شده، لیکن تبر مقاومت مردم مظلوم فلسطین و سایر ملتهای آزاده جهان بشدت روی شانه‎های این درخت بی ریشه و بی‎بار سنگینی می‎کند.

گزارش : محمد رضا شجاعیان / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها