هواپیمای ایرباس 320 شرکت هواپیمایی زاگرس جهت جا به جایی زائرین عتبات از امروز وارد فرودگاه بیرجند می‌شود و توافق لازم جهت انجام هفته‌ای یک پرواز تا ابتدای آبان ماه قطعی شده است.
کد خبر: ۹۳۶۴۴۱
راه اندازی پرواز چارتری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از بیرجند، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی ظهر امروز در بازدید از طرح های آماده افتتاح در فرودگاه بیرجند اظهارداشت: سومین فرودگاه ایران در چند سال اخیر با تحقق 100 درصدی اهداف خود گامی بلند در افزایش آمادگی جهت پذیرش و میزبانی پروزاها را فراهم کرده است.

هادی سلامی با بیان اینکه سیستم کمک ناوبری (VOR) فرودگاه در تیرماه به عنوان چهارمین فرودگاه در سطح کشور مورد وارسی هواپیمای فلایت چک شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفته است گفت: این سیستم ناوبری در هفته دولت به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد. ضمن اینکه باند پروازی فرودگاه بیرجند به طول 4 کیلومتر و عرض 60 متر متناسب با باند فرودگاه های مهرآباد و مشهد در حال استفاده است.

به گفته سلامی، این فرودگاه با وجود امکانات و تجهیزات ناوبری و همچنین پارکینگ با گنجایش 5 فروند هواپیمای بدنه متوسط به بالا، آمادگی پذیرش روزانه 50 فروند هواپیما را دارد و با صرف هزینه‌های میلیاردی و وجود بستر بسیار مناسب، تنها هفته‌ای 24 پرواز رفت و برگشت در مرکز استان صورت می پذیرد .

مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از امروز هواپیمای ایرباس 320 شرکت هواپیمایی زاگرس جهت جابه‌جایی زائرین عتبات وارد فرودگاه بیرجند می شود و براساس آخرین اعلام هواپیمایی یاد شده توافق جهت انجام هفته ای یک پرواز تا ابتدای آبان ماه قطعی شده است.

سلامی گفت: این نخسین بار است که پرواز های عتبات به هفته ای دو پرواز افزایش یافته و دلایل مختلفی همچون روز عرفه،اعیاد قربان و غدیرسبب افزایش تقاضای هم استانی ها گردیده است.

این مقام مسئول لغو پروازهای حج تمتع و عمره را به عنوان یکی از دلایل افزایش تقاضا عنوان کرد و افزود: تقویت صنعت حمل و نقل هوایی یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت استان خراسان جنوبی است و تلاش‌های مدیر کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی در برقراری پرواز یاد شده قابل تقدیر است.

مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد؛ با راه اندازی پرواز چارتر عتبات زمینه ورود سرمایه گذاران و مسئولان به جهت حمایت از این گونه پروازها تقویت شده و شاهد راه اندازی مسیرهای جدید پروازی و تقویت مسیرهای پرتردد جهت رفاه حال مردم این استان باشیم.

محمد قربانی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها