رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه پیش بینی کسب ۱۲ مدال برای ورزش ایران در المپیک سی و یکم را داشتند گفت: در بخش مردان ناکامی هایی داشتیم که باید توسط فدراسیون ها بررسی شود.
کد خبر: ۹۳۵۷۳۳
کیومرث هاشمی: پیش‌بینی ۱۲ مدال داشتیم / ورزشکاران را سرزنش نکنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، کیومرث هاشمی در پایان کار کاروان ایران در المپیک ریو اظهارداشت: تشکر می کنم از همه به جهت همکاری که داشتند، این چند روز تمام زشتی ها و زیبایی های ورزش نشان داده شد، از محبت مردم به خاطر پیگیری های شان تشکر می کنم.

وی در این رابطه ادامه داد: از دولت به خاطر حمایت های مادی و معنوی تشکر ویژه دارم، با این حمایت ها هیچ چیز کم نگذاشتیم برای کاروان ایران و تیم ها را با برنامه اعزام کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در این دوره ٢٠٦ کشور حضور داشتند، از این تعداد تا الان ٨٧ کشور مدال آور شدند در حالیکه دوره قبل ٨٥ کشور مدال آور بودند، این نشان دهنده رشدی است که در زمینه مدال آوری کشورها به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ سهمیه با شرایط خوبی شرکت کردیم به خصوص اینکه در بخش تیمی هم صاحب سهمیه شدیم اما در بخش مدال آوری اما در بخش پیش بینی ها که برگرفته از فدراسیون ها بود، پیش بینی هایی داشتیم.

وی با اشاره به مدال های کسب شده خاطرنشان کرد: پیش بینی ١٢ مدال داشتیم اما هشت مدال گرفتیم، ٧٠ درصد پیش بینی ها محقق شد، برای کشتی فرنگی، وزنه بردرای و تکواندو مدال هایی پیش بینی داشتیم که محقق نشد.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: مافیایی که در فدراسیون جهانی وجود داشت اجازه نداد بهداد مدال بگیرد، به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش شکایت کردیم، آنها نمایندگان ما و فدراسیون جهانی را خواسته اند تا موضوع را بررسی و اعلام رای کنند. دادگاه حکمیت بین المللی ورزش در این مورد نمایندگان ما و فدراسیون جهانی را خواسته اند تا موضوع را بررسی و اعلام رای کنند. به دنبال گرفتن حق و حقوق بهداد هستیم.

کیومرث هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه در تکواندو بانوان فوق العاده بودیم و به هدف مان هم رسیدیم، گفت: اما در بخش مردان حداقل انتظارات برآورده نشد، دلیل هم بیشتر به مسائل فنی مربوط می شود، فدراسیون باید آسیب شناسی کند. در کشتی فرنگی بنا بهترین کارشناس است و باید دلایل ناکامی بررسی شود، به هر حال در هر یک از رشته های تکواندو و فرنگی انتظار یک مدال طلا داشتیم که محقق نشد.

وی ادامه داد: در کشتی آزاد انتظارات مان تا حد زیادی برآورده شد، یزدانی اگر حریف خود را می برد می توانست مدال بگیرد، کشتی همیشه در ادوار المپیک جورکش بوده و اینبار هم این موضوع ثابت شد.

رئیس کمیته ملی المپیک در بخشی از صحبت هایش اظهارداشت: ورزشکاران را سرزنش نکنیم، فرزان عاشورزاده، سوریان و خدابخشی واقعا ناراحت بودند از اینکه نتوانستند نتیجه بگیرند، این ها از جمله افتخارات همیشگی ورزش بودند و برای المپیک هم تلاش شان را داشتند.

هاشمی همچنین با اشاره به حضور داوران ایرانی در المپیک گفت: در چند رشته داوری های خوبی داشتیم اما قضاوت داوران فوتبال در فینال فوق العاده بود، قطعا از آنها تقدیر خواهد شد.

وی در مررد دلیل حاضر نشدن کاروان ایران در مراسم اختتامیه تصریح کرد: در اختتامیه به خاطر شرایط متفاوت فرهنگی شرکت نمی کنیم.

کیومرث هاشمی در پایان صحبت هایش گفت: بعد از اینکه رضا یزدانی به نماینده آذربایجان باخت، رسول خادم به خاطر ناداوری های صورت گرفته به فدراسیون جهانی نامه اعتراض زد، این در حالی است که شرایط خادم برای حضور در هیات رئیسه جهانی خیلی خوب مهیا شده است با این حال وی مصلحت اندیشی نکرد.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در شرایطی روزهای ۱۵ تا ۳۱ مردادماه برگزار شد که کاروان ورزش ایران با حضور ۶۳ ورزشکار صاحب سه مدال طلا توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری، حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد،‌ یک مدال نقره توسط کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و ۴ مدال برنز توسط سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی، حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد و کیمیا علیزاده در وزن ۵۷ -تکواندو شد و در جایگاه ۲۵ این دوره ایستاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضاا
-
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
اقای هاشمی می دونی دلیل نتایج ضعیف بودن كاروان ایران چی بود دلیل اصلیش نرسیدن به این بچه ها بود چه ازنظرمادی چه معنوی بعدم توقع داریم نتیجه بیارن
نرم افزار موبایل
-
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
حمایت مادی و معنوی برای 8 مدال؟؟؟؟؟؟!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها