نظر عجیب نایب رئیس مجلس درباره برگزاری کنسرت‌ در مشهد

علی مطهری: چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با «غلط» و «نادرست» خواندن برخی اظهارات درباره برگزار نشدن هیچ کنسرتی در شهر مشهد، تاکید کرد: چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد، کشور که حکومت فدرالی نیست؛ نباید درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف تفاوت قائل شد.
کد خبر: ۹۳۴۰۸۱
علی مطهری: چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، علی مطهری در گفت‌وگو با «خانه ملت»، درخصوص اظهارات اخیر امام جمعه مشهد درباره اجرای کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی، گفت: درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کار و نظر، غلط و نادرست است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نباید زیر بار این موضوع می‌رفت.

وی تصریح کرد: معنی ندارد بگوییم که یک استان از قانون مستثنی است. در اینجا وزیر ارشاد عقب‌نشینی کرده و کارش هم درست نیست و حتی می‌شود در مجلس مورد سؤال واقع شود.

مطهری درباره شرایط خاص شهر مشهد نیز گفت: این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلاً معنی ندارد. اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ‌جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست.

نایب رئیس مجلس درباره اظهاراتی پیرامون حریم امام رضا (ع) درمورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴۲
تهرانی اصل
-
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
دمش گرم واقعا درست میگه ایشون نماینده ای شجاع ودرستكارو محبوب هستن .
قزوینی
-
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
آقای مطهری ، شجاع درستكار و محبوب نیست ( حداقل در مورد محبوبیبت می دونم كه اصلا محبوب نیست ) ولی اینجا رو یك كم راست گفته - احتمالا در جهت افزایش محبوبیت
بینام
-
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
فكر نمیكنم در درستكاری به پای گل سرسبد لیست امید، خانم حسینی ، برسن!!!!! همونی كه شما تهرانی ها با ایمان و اخلاص بهش رای دادین!!!!
یك دوست
-
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
خداییش نفی نظام فدرالی اسلامی رو خوب اومدی علی جون...
محمد ازمشهد مقدس
-
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
والا ما هرچی خبر كلاهبرداری وموسسات غیر مجاز وقتل وانتقام های عشقی وناموسی سرقت وغیرو می بینیم دراین حریم اتفاق می افته وكسی هم نیست كه به موقع جلوش روبگیره اونوقت ........
روح الله
-
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
من كاملا با نظر آقای مطهری موافقم . حرف امام جمعه مشهد عین مصداق یك بام و چند هواست .
روح الله
-
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
من با نظر اقای مطهری مخالفم/چون امام جمعه مشهد داره به حق از حریم مشهد دفاع میكنه
مرتضی
-
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
آقا دمت گرم، من با وجود اینكه كلا از دسته شما خوشم نمیاد اما با این جمله ات خیلی خیلی خیلی موافقم، وقتی یك كنسرتی شرعا مشكل دارد هیچ جایی نباید برگزار شود. برگزار نشدن كنسرت در مشهد صد البته در دل جوونها شك و شبه ایجاد می كنه و اثر بدی در جامعه میذاره. یعنی بی دینی رو تشدید میكنه، كما اینكه تا الان هم تشدید شده.
رامین
-
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
راست میگه دیگه اگه مشكل شرعی داره نباید هیچ كجا كنسرت باشه مثل این میمونه كه بگی مثلا حكم بی حجابی در مشهد 100 ضربه شلاق باشه ولی شهرهای دیگه چون حریم امام رضا (ع) نیست هیچ اشكالی نداره من خودم از كنسرت خوشم نمیاد و به اصل برابری حقوق انسان ها معتقدم
بهرام
-
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
نظر عجیب؟! كجای این نظر عجیب بود؟! اتفاقا بسیار هم منطقی بود و منطق و دلیل آن نیز به وضوح بیان شده. نظری عجیب است كه اساسا معلوم نباشد از كجا استنتاج شده و چرا. مانند ممنوعیت یك چیزی برای كل یك استان.
عبدالله
-
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
وقتی كه كسی نیست كه پاسخی به سخنان نسنجیده قبلی ایشان نشان دهد ، خوب طبیعی است كه باید منتظر چنین سخنانی هم باشیم .
ایشان معنی حرفش را نمی فهمد!
عبدالله
-
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
جام جم، برای اینكه متهم به انتشار گزینشی دیدگاهها نشوید، حداقل یك نظر مخالف نظر ایشان را هم منتشر بكنید!
دیدگاهها و نظرات بسیاری از مردم با نظر این فرد مغایر است.
یوسف
-
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
نظر ایشان كاملا صحیح است وایجاد یك بام ودو هوا مثل گردنكشی است .
كارشناس
-
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
علی آقا آفرین بر آن شیر حلالی كه خوردی چند نفر مثل شما در امور كشور بودند ایران گلستان بود
روح الله
-
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
شما لازم نكرده فتوا بدی علی خان/اگه به شما باشه ماهواره هم بدك نیست
حسین
-
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
بابا نود درصد مردم با كنسرت موافقن مشهدو غیره نداره
پریماه
-
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
معلومه كه بد نیست...... مگه اینترنت همه اش بدی است؟؟!!!!
در ثانی ، من حق دارم خودم انتخاب كنم كه چی رو ببینم و چی رو نبینم...........
بینام
-
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
دوستانی كه دارن ازصحبتهای این نماینده دفاع میكنن مثل اینكه خودشونو زدن به اون راه! واقعا فكر میكنید مشكل امثال آیت الله علم الهدی ، كنسرت و موسیقیه؟یا حواشی اون؟ بهتره یه نگاه به خودمون بندازیم ،بعد صحبتهای امام جمعه ی مشهد رو سوژه كنیم! فضای اخلاقی حاكم بر كنسرتها افتضاحه، هر كی با هر پوششی میاد و هركاری كه دلش میخواد میكنه!رقص مختلط و حركات حاشیه دار هم كه خوراكه! خب به نظر شما این حركات زیبنده ی شهریه كه به خاطر امام رضا (ع) معروف شده و توسعه یافته؟! دوستانی كه فكر میكنن علی مطهری روشنفكر و اصلاح طلبه، برن از تو گوگل صحبتهای ایشون رو در مورد حجاب و ازدواج موقت سرچ كنن تا بفهمن اوضاع از چه قراره!!!
ابوالفضل
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
هیچگاه نباید دین راابزاری برای پیش برد اهداف خود بحساب آورد دردنیا نزدیك دومیلیارد مسلمان هست كدام كشور و دولت وملت مثل ماها عمل میكنه چراباید جلوی شاد بودن مردم راگرفت انسانها حق دارند شادباشند بقول شاعر :وبه زبان خودمان كسانی كه ادعای مسجد ومنبر می كنند چون به خلوت میروند آن كار دیگر می كنند......هیچگاه اسلام دین افراط وتفریط نیست اسلام دین زیبائیها وخوبیهاست اسلام دین زشتی ها نیست نباید برای مطرح كردن خودازحساب دین استفاده كرد متاسفانه اینگونه برخوردها جوانان راازدین برمی گرداند ونسبت به دین بدگمان می كنند
بی طرف
-
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
به جای لغو كنسرت امام جمعه مشهد بره ببینه مشهد چه خبره؟ جاوی خیلی چیزهای دیگه رو بگیرند
مرتضی
-
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
از نظر مطهری جالب تر ، نظر شما راجع به این حرف مطهریه! تیترتون بی طرفی صداوسیما رو كاملا ثابت میكنه!!! ولی اگه یه نگاهی به نظرات مردم بندازین، متوجه میشین كه مردم چه نظری دارن.
نظر مطهری عجیب نیست، كاملا هم منطقیه.
احمد علی جهان بین
-
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
آقای مطهری حریم امام رضا (ع) همه ایران بلكه همه جهان است اشتباه نكن همه اش می خواهی خودت را مطرح كنی
ناشناس
-
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
هیچ وقت خدا ُ حرف ها و نظرات این نماینده به دل مردم ننشسته است . خیلی با مردم فاصله داری !
بی طرف
-
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
شما ساكت بشی بهتره. همیشه خدا این آقا حرف راست رو زده
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
واقعا ما خراسانی ها چی میكشیم باز خداروشكر یك شیرمرد پیدا شد كه حرف دله مارو زد.
محمد.. شریف
-
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
آقا .. اگر .. ؟ اگر موسیقی حرام است..؟ حرام است اجرای زنده و مرده نداره . اگر حرام است باید از صدا و سیمای مشهد هم پخش نشود .والله . احسنت بر مطهری..
ایرانی
-
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
حق با اقای مطهریه.همیشه بیشترین ضربه به یك تفكر و نظام را كسانی زده اند كه كاسه داغ تر از اش شدند و با همین حركات خود مردم را دلسرد كرده اند
حسن
-
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
دوستانی كه میگن اجرای كنسرت مثل اجرای موسیقی توی صدا و سیما ست یا چشمشون ضعیفه یا خودشون رو به اون راه میزنن ...مگر نمی بینن كه داخل و حاشیه هر كنسرتی چقد فسق و فجور و بی بند و باری شكل می گیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
-
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
تو خوبی تو بشین جلو كنترل دست تو،اینقد بدبین!!!!!! اگه هموطنانت رو به چشم خواهر و برادر ببینی اینقد دیدگاهت تیره نمیشه
رضا
-
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
بیا اینم ... شد رفت .
ایران حریم اهل بیت است .
زینب
-
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
ماتومشهدهم مثل بقیه شهرها همه جورخلافی داریم؛ قتل، تجاوز ، دزدی، قاچاق ،موادمخدر. ......بدحجاب هم تادلتون بخواداینجاهست حتی بعضی از زوارامام رض اهم حجاب رورعایت نمیكنن وتاچندقدمی حرم باساپورت وصورت آرایش كرده وموهای بیرون ریخته اززیرشال وروسری میان كه اونجاهم اگراجازه بدن باهمون وضعییت داخل حرم میشن. وقتی هیچ چیزدراین شهررعاییت نمیشه دیگه حریم حرمی وجود نداره چشم روی همه خلافهابستن فقط كنسرت مشكل دارشده پس لطفاجلوی مجالس ومهمانیها وپارتیهای مختلط روهم بگیرید كه هر روز دراین شهر داره برگزارمیشه
حامد
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
سلام، عالم حریم اهل بیت علیهم السلامه، این حرف یك معصوم (حضرت امام هادی علیه السلام ) در زیارت جامعه كبیره است، بكم فتح الله و بكم یختم و . . . . خداوند همه ما رو هدایت كنه به جایی كه به فكر آخرت باشیم افتادیم دنبال هوا و هوس .
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
واقعا عكسی كه از جناب مطهری در متن خبر قرار داده اید همان هدف شما كه القای ذهنیت نامناسب در مورد اقای مطهری است را بسیار مناسب القا میكند لطفا كمی منصف باشید.
راد
-
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
بهتر است شلوغش نكنیم زیرا همه ما منظور آقای مطهری را می دانیم. عده ای در مشهد برای اجرای برنامه ها و اهداف خود و فشار بر مردم از امام رضای ما سوء استفاده می كنند. استفاده ابزاری این افراد از دین و امام رضا صحیح نیست.
مینا
-
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
این كه مردم خراسان رضوی نباید كنسرت داشته باشن به نظرمن هم نادرسته اما این آقا میتونسته مودبانه تر بگه چرا اسم امام رضا رو با این لحن گفته میتونست بگه اجرای كنسرت مغایرت با حریم امام رضا نداره ولی باید بگم حس خیلی بدی از لحن مشمئزكننده این جناب به من یكی دست داد .
واقعا شرمنده اهل بیتم من یكی با این كه اصلا آدم مذهبی نیستم ولی چون نون حلال خوردم خیلی ائمه برام محترمند
ali
-
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
مسئله‌ی عالم پس از مرگ و حیات حقیقی - «و انّ الدّار الاخرة لهی الحیوان». حیات واقعی، حیاتِ بعد از عبور از این مرحله‌ی زندگی است - تأثیر زیادی در تنظیم اعمال و رفتار و كارهای ما دارد. «قل انّ الخاسرین الّذین خسروا أنفسهم و أهلیهم یوم القیامة الّا ذلك هو الخسران المبین». خسران واقعی این است. نگاه كنید، ببینید چه بر شما واجب است، آن را انجام بدهید؛ چه بر شما حرام است، آن را ترك كنید؛ چه چیزی مشتبه است، مراقبت كنید. سخت‌ترین كار‌ها برای انسانی كه نتواند مهار نفس را به دست بگیرد، نتواند بر خواهش‌ها غلبه كند، همین است.اگر ما نتوانیم بر نفس خودمان، بر خواهشهای خودمان فائق بیاییم، سخت‌ترین كارهاست و همین سخت‌ترین كارهاست كه ما را به برترین اوج‌ها و قله‌‌ها می‌تواند برساند. اصل، این است؛ اساس، این است.
mohlek
-
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
مطهری خیلی حواست به خودت جمع باشه این روزا حریم امام رضا را تو و امثال تو تعیین نمی كنید
میرزا غلام استآبادی
-
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
گویا چند وقته جراید از آقای مطهری تیتر نزدن ایشون دوباره به فكر مطرح شدن افتادن در جراید هستند و این افاضات را از خودشون در میكنن
مانی
-
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
من فكرمی كنم نظرآقای مطهری درسته خودم تومشهد سربازی بودم ایا تابحال فكركردین مسافران به اصطلاح زوار خارجی
عمدتا اعراب برای چی میان مشهد آیا برای زیارت هست؟ درهتلهای مشهد چی میگذره؟ بسیارتاسف بار هست آیا امام جمعه خبر نداره؟جای تاسف داره تازه به فكر امام رضا افتادن.
Mostafa
-
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
نظر آقای مطهری قابل فكر كردن هست.نمیشه حرف مطهری رو سند بگیریم و فقط بگیم همین درسته.به هیچ عنوان.ولی متاسفانه آقای علم الهدی و بقیه الویت ها رو گم كردن.اگر الویت بندی كنیم برگزار نكردن كنسرت در رده دهم یا یازدهم قرار میگیره.بعدش كنسرتی كه خلاف شرع نباشه مشكلی نداره.البته باید یكم كنسرت رو خاص تر برگزار كنن و به احترام امام كارهای ضد ارزش كمتر انجام بشه نه اینكه كلا در كنسرت رو گل بگیرن.باید بدحجابی درست شه باید اتاقایه خالی هتلهای مشهد درست شه نه یك شادی حلال كه میتونه جوون رو از بیكاری و انرژی اضافه رها بكنه.ضمنا آفای مطهری اشتباه میكنه صد در صد.همه ی ایران حریم اهل بیته.مشهد هم حریم اهل بیته.مگه اهل بیت دوست ندارن كه یك نغمه ی زیبا بشنون؟؟
اینا رو میگم كه كوركورانه قضاوت نكنیم.كمی هم فكر كنیم.
فاطمه
-
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۰
۰
سلام آقای مطهری گل
آدم رو یاد مرحوم مدرس میندازی یادمرحوم مصدق میندازی همون شجاعت همون اقتدار همون ایستادگی تو فرزند لایق مرحوم پدربزرگوارتان هستی تو فرزند كبیر ایران زمین هستی ما میدونیم كه قصدت اصلا اهانت به امام رضا نبوده اما این تندروها كه همه جا هم هستن میخوان تورو بی دین جلوه بدن اما این رو بدون تا ابد نماینده شایسته ما هستی
رضا نعیمی
-
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
۰
۰
اجرای كنسرتی كه مورد تایید اداره ارشاد اسلامی بوده ومجاز است در هر كجا كه بر گزار شود فرقی نمیكنه . اقای مطهری هم با این مثالی كه زدند قصد بی احترامی به امام بزرگوار رو نداشتن منظورشون این بوده كه اجرای موسیقی كه حرام نباشد بی احترامی به امام بزرگوارمان نیست .اون اقایی كه نسبت به صحبتهای اقای مطهری موضع گرفتند. خیلی تند روی كردند. اهل بیت ما با چیزی كه حرام نباشد وبه جامعه اسلامی واسلام لطمه نزند مخالف نبودند
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها