نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان با پایبندی بر اصول و ارزش‌های انقلاب با آمریکا هم رابطه داشت کما اینکه اگر با آمریکا رابطه داشتیم خیلی از مشکلات بانکی حل می‌شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۹۱
مطهری: اگر با آمریکا رابطه داشتیم خیلی از مشکلات بانکی حل می‌شد/ امام جمعه حق دخالت در امور اجرایی را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی مطهری شامگاه پنجشنبه در گردهمایی حامیان دولت تدبیر و امید استان زنجان که در سالن همایشهای دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در شهر زنجان اظهار کرد: هر چند خیلی‌ها در دانشکده الهیات شاگرد شهید مطهری بوده‌اند، ولی ایشان فقط تحصیلات حوزوی داشتند و عنوان دکترا برای همه افراد منجر به ارتقای مقام نیست(در پاسخ به خطاب دکتر به شهید مطهری در جلسه).

نایب رئیس مجلی شورای اسلامی با تشریح نظریات مختلف در مورد نقش افراد و سازمان‌ها در اداره جامعه ادامه داد: نظریات متفاوتی در این مورد وجود دارد، به طوری که برخی حاکمیت فیلسوفان و یا حاکمیت ساختار را ارجح دانسته‌اند، ولی شهید مطهری حاکمیت سازمان صالح را مهم‌تر از خود شخصیت‌ها می‌‌داند چرا که ای بسا افراد صالحی که به دلیل نبود ساختار نتوانند منویات و مقاصد خود را محقق کنند.

مطهری افزود: بر اساس نظر شهید مطهری روحانی‌های بسیاری با نظرات اصلاحی وجود دارند که با ارتقا به مرجعیت دست و پای آن‌ها بسته می‌شود که دلیل آن ضعف ساختار است.

وی با اشاره به فساد و مشکلات موجود در جامعه تصریح کرد: شاید این فسادها به دلیل نقص ساختاری جامعه روی می‌دهد و با توجه به اینکه با وجود این فسادها اصلاحات به سختی روی می‌دهد و اگر باید بررسی شده و در صورت درست باشد مشکلات باید به فکر اصلاح ساختار بود.

*کاهش همبستگی ملی ناشی از کاهش خلوص نیت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عدم وحدت و همبستگی ملی را نتیجه کمرنگ شدن خلوص نیت دانست و تاکید کرد: با دور شدن از اوایل انقلاب خلوص نیت کاهش و بر تفرقه‌ها اضافه شده است.

مطهری کاهش خلوص نیت را موجب تشدید قدرت طلبی اعلام کرد و گفت: هر چند قدرت طلبی فی نفسه بد نیست، ولی وقتی کسی متوجه شود که فردی شایسته‌تر از وی وجود دارد باید کنار برود.

وی به حاکمیت قدرت پرستی در کشور اشاره کرد و گفت: حاکمیت تعصبات جناحی و گروهی موجب شده که گروه مقابل در صدد زمین زدن جناح حاکم به هر قیمتی باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تشریح نظر استاد شهید مطهری در مورد آفت‌های نهضت گفت: شهید مطهری 6 آفت را برای نهضت متصور بوده که شامل رخنه فسادگران، نفوذ بیگانگان، تجدد گرایی افراطی، آفتی از نوع معنی، کاهش خلوص نیت که این آخری منجر به تفرقه و تشتت می‌شود، از جمله آن‌ها است.

مطهری با تاکید بر سابقه تاریخی تاثیرگذاری تفرقه و تشتت در از بین رفتن اتحاد و همبستگی مسلمانان و حواشی آن ادامه داد: فروپاشی امپراطوری عثمانی و قطعه قطعه شدن کشورهای مسلمان و کاشته شدن رژیم غاصب صهیونیسم در قلب آن نتیجه تفرقه است.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها از عملکرد دولت با معیارها و شاخص‌هایی مانند شعارهای اوایل انقلاب می‌تواند مفید فایده باشد، افزود: اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی از جمله خروج ایران از انزوا و کاهش ایران هراسی منهای کشورهای عربی مفید بوده و برای کاهش ایران هراسی در میان اعراب باید ضمن آسیب شناسی، اقداماتی انجام شود.

*باید از فرصت حضور اوباما استفاده کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده بهینه از فرصت برجام به نفع کشور تاکید کرد و گفت: کشور در حد توان باید از برجام و حضور اوباما به عنوان رئیس جمهور امریکا بهره ببرد چرا که معلوم نیست این فرصت یکبار دیگر تکرار شود.

مطهری با اشاره به تابو شدن موضوع رابطه با امریکا و تصور موجود مبنی بر از بین رفتن انقلاب در صورت برقراری رابطه با امریکا ادامه داد: می‌توان با پایبندی بر اصول و ارزش‌های انقلاب با آمریکا هم رابطه داشت کما اینکه اگر با امریکا رابطه داشتیم خیلی از مشکلات بانکی حل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی رفتار خود در قبال دیگران از جمله اهل سنت ابراز کرد: باید نسبت به رفع سوء تفاهم‌ها از جمله تفاهم شیعه با کفار بر ضد اهل سنت اقدام شود تا به آن‌ها ثابت شود که شیعه، اهل سنت را بر کفار ترجیح می‌دهد و بر ضد آن‌ها با کسی متحد نمی‌شود چرا که مسلمان نباید تحت سلطه کافر قرار گیرد.

*القای حاکمیت دوگانه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ناموفق دانستن عملکرد دولت در سیاست داخلی اضافه کرد: تناقض‌های موجود در نحوه برخورد با مطبوعات و عدم ایستادگی دولت در قبال آن‌ها نوعی حاکمیت دوگانه محسوب می‌شود و همچنین لغو کنسرت‌ها در استانی به نام خراسان، به معنی حکومت فدرالی است و در دراز مدت برخی استان‌ها ادعای خودمختاری خواهند کرد از این رو دولت باید در مقابل آن بایستد.

مطهری با تاکید بر اینکه امام جمعه حق دخالت در امور اجرایی را ندارد، تصریح کرد: حوادثی مثل حادثه شیراز که برای من روی داد هم همین روال بود به این صورت که عده‌ای مرا دعوت کرده بودند وعده‌ای با آن مخالف بودند، به همین دلیل است که دولت باید با عمل به شعارهای خود عقب نشینی نکند.

وی ممنوعیت نوشتن در مورد حبس خانگی در نشریات و همچنین انتقاد از قوه قضائیه را از دیگر مواردی اعلام کرد که باید دولت در مقابل آن ایستادگی کند، چرا که وقتی می‌گوییم آزادی بیان باید این آزادی واقعی باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به مباحث حقوق بشری مطرح شده بر ضد ایران اشاره و تاکید کرد: باید تلاش شود تا این موارد از جمله احکام شرعی موجود در قبال قصاص و ... شفاف سازی شود ولی در برخی موارد از جمله دستگیری خبرنگاران و سایر اموری که می‌توان اصلاحاتی انجام داده و درست عمل شود.

مطهری موفقیت دولت در بخش اقتصاد را نسبی دانست و ادامه داد: قانون گرایی دولت فعلی در مقابل قانون شکنی و قانون گریز بودن دولت قبلی، انضباط مالی، ثبات اقتصادی، عدم نوسان قیمت‌ها و کنترل تورم از دیگر توفیقات نسبی دولت مستقر محسوب می‌شود.

وی به نقش کاهش قیمت نفت در وضعیت اقتصادی کشور اشاره و تاکید کرد: رفیق بازی و ملاحظه کاری از دیگر نقاط ضعف دولت در حوزه اقتصاد است، چرا که به نظر می‌رسد در اجرای برخی از اقدامات مفید به حال اقتصاد کشور از جمله قطع یارانه افراد غیر نیازمند ملاحظه‌کارانه و انتخاباتی عمل می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عدم دخالت به موقع در مورد مشکلات و قانون شکنی‌ها از جمله موسسه اعتباری ثامن‌الحج را از دیگر مشکلات دولت اعلام کرد و گفت: دخالت نهادهای حکومتی و نظامی دست دولت را در انجام برخی از کارها برای ایجاد تحول اقتصادی بسته که باید تعیین تکلیف شود.

*موفقیت دولت در حوزه فرهنگ نسبی است

مطهری موفقیت‌های حوزه فرهنگ را هم نسبی عنوان کرد و گفت: هر چند با تولید فیلم‌های خوب مردم با سینما آشتی کرده‌اند، ولی با وجود توهین آمیز بودن اقدام نشریه یالثارات، فلسفه برگزاری جشن حافظ با شاخصه‌های موجود در آن قابل درک نیست و باید آسیب شناسی شود.

وی بی‌توجهی به فرهنگ عمومی را از دیگر نقاط ضعف دولت‌ها برشمرد و تاکید کرد: ندیدیم دولتی برای فرهنگ عمومی مثلا، بهبود شرایط رانندگی کاری بکند، چرا که دولت هم به مانند دیگر اقشار و ارگان‌ها از جمله روحانیت و صدا و سیما برای جامعه مربی محسوب می‌شود و باید برای بهبود اوضاع در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶۰
علی
-
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
درسته گفته بچه ی مطهری است واقعیت همین است شجاعتش بینظراست دل سوز ملت ایران اسلام است
احمد
-
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
البته دلسوز اسلام آمریكایی
q
-
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
این امام جمعه همونی نیست كه كنسرت خوانندگان رو توی استانش حرام كرده :) ؟؟!!
روح الله
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
اقا به چه زبونی بگیم بابای شما با تو فرق فوكوله میفهمی؟ مشكلات بانكی با كدخدا كدخدا گفتن درست نمیشه بلكه با عشق به میهن و از خود گذشتن درست میشه
بهرام
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
اشتباه می كنید دوست گرامی، فرق زیادی ندارند. پدر ارجمند ایشان به یك گونه با ارتجاع و خرافات و انحراف مبارزه می كرد، و ایشان هم بگونه ای دیگر.
رضا
-
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
بابا جان با ید با دنیا هم رابطه داشت نمیشه كه همش بگیم خودمون خودمون
روح الله
-
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
باز این حرف زد
رضا
-
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
اون حرف نزنه تو حرف بزنی خوتم ملا همه كارا می دونی
روح الله
-
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
حتما باید تعریف كنیم
d
-
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
آفرین بر شیر دل ایران زمین! حرف دل مردم رو میزنی؛ مردمی كه اگه این حرفها رو بزنن ایادی دشمن هستن! بی دلیل نبود كه تو تهران اینقدر رأی آوردی.
علی رضا
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
اگه این شیر دل ایران زمینه كه دیگه فاتحه ایران خونده شده
این اقا از خودش هیچی نداره اگه هم به اینجا رسیده فقط به خاطر اسم اقای مطهری هست
مجلسی هم كه این اقا توش رییس باشه معلومه چی میشه
احسان
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
برای مطهری بسیار متاسفیم . چه زود ذات خود را نشان داد .
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
یك مو از پدرش به ارث نبرده اگر فرزندی مطهری را به ارث نبرده بود هیچ جایگاهی در جامعه نداشت.مشك انست كه خود ببوید فرزند شهید مفتح با تحصیلات عالیه وبدون استفاده از نام پدر به عرصه امد وموفق هم بود ولی علی مطهری نه .
رسول
-
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
آقای مطهری آدم عاقلیه ، یرایش آرزوی موفقیت دارم .
علی
-
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
اینم دلش خوشه.... هر بچه ای میدونه كه آمریكا با اصل نظام مشكل داره بعد این آقا به اصلاح تحصیل كرده دم از رابطه با آمریكا میزنه...
روح الله
-
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
دمت گرم حرف حساب
ایرانی
-
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
كاملا درست فرمودند.حركات سیاسی و اجتماعی مثل شطرنج میمونه.الزاما با تمام قوا به سمت جلو دلیل پیروزی نیست.باید بدونیم چه وقت پیشروی و كی عقب نشینی لازمه تا در نهایت به هدف برسیم.متاسفانه عده ای این سواد سیاسی را ندارن.حركات خردمندانه همیشه بر زور و جنگ برتری داشتن
a
-
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
الحمد الله ایشان وكیل وصی امامان جمعه هم شده
ناشناس
-
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
شهید مطهری فرمود : شمر و یزید زمان خودت را بشناس ُ آن شمر ۱۴۰۰ سال پیش مرده است ُ شمر زمان تو اسراییل و امریكا و .. هست كه باید با آنها ُ مانند امام حسین ( علیه السلام ) كه با یزید و شمر مقابله كرد ُ مقابله كنیم . چرا از پدر بزرگوار درس آزادگی و عزت و دفاع ار حق در همه زمان ها را نیاموخته ای ؟ شمر و یزید زمان ما امریكا و اسراییل و ... هست ُ بخاطر همین هم ما مردم می گوییم بی نهایت مرگ بر امریكای تروریست داعش پرست .
مرتضی
-
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
اون روز در مورد حریم امام رضا (ع) و برگزار نشدن كنسرت حرف قشنگی زدی كه باعث شد من خیلی ازت خوشم بیاد و فكر كنم آدم حسابی هستی، اما الان با این حرفت كه باید با آمریكا رابطه داشته باشیم همه چیزو خراب كردی. آخه مرد حسابی تو مگه ترامپی كه ثبات شخصیتی نداری؟؟؟؟ آمریكا؟؟؟ ما؟؟؟ رابطه؟؟؟!!! كه چی بشه؟؟؟؟!!! شما اگر دلت سوخته، به عنوان نماینده مردم، اولا یه كاری كنید جلوی حقوق های نامتعارف گرفته بشه، دوما، جلوی واردات بی رویه گرفته بشه، سوما، از استعدادهای جوونهای این مملكت در جهت حل مشكلات اقتصادی و صنعتی و معیشتی مردم استفاده كنید. این جوونها همونهایی بودند كه با اعتماد كردن بهشون توی هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند، حالا هم باید بهشون اعتماد كنید. مملكت به فنا بره جایی برای شما هم نمی مونه ها، گفته باشم.
بهرام
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
زنده باشید و پاینده آقای مطهری، نماینده مردم یعنی این. دست فرقانی های جدید از شما دور باد. آمین.
احمد
-
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
این تذهبون ؟ فرزند ناخلف .....
آرش
-
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
با وجود این ادم نیازی به واردات از قبرس نداریم
نوذر
-
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
همیشه نظرات روح الله انقلابی است.....انقلاب 40 سال پیش......آفرین.....4 دفعه هم نظر میده..!!! اگه كاندید بشی رای میاریها!!!
روح الله
-
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
دمت گرم
غلام
-
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
از كجا معلوم همش فریب نباشه پنهانی رابطه دارین
علی رضا
-
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
امام خمینی (ره)با چه زحمتی انقلاب كرد شهید مصطفی رو تقدیم انقلاب كرد
مردم چه زجری كشیدن هم تو انقلاب هم تو جنگ و هم بعد جنگ . بعد این اقا میاد میشه همه كاره و بنظرم رابطه با امریكا یعنی وطن فروشی
بینام
-
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
مطمینی امام جمعه حق نداره دیگه چی ؟ آمریكا شیطان بزرگ است . دور آن را خط بكشید بیایید از تجملات دست برداریم خودمان زندگی سالم داشته باشیم كسانی نباشیم كه در زمان حضرت موسی زندگی پرزرق و برق ولی با خواری را به زندگی سالم ولی مقتدرانه را ترجیح دادند
بینام
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
هنوز سه دهه از انقلاب نگذشته چرا هر كسی به خودش اجازه میده كه روحانی حق دخالت تو مملكت نداره ، با آمریكا ارتباط داشته باشیم لابد بعدش هم چیزهای دیگر بابا این كشور شهید داده ، از خون آنها نمترسیم از جانبازان خجالت بكشید مرگ بر آمریكا شیطان بزرگ . بیایید بابا به فكر مردم باشید فرصت از دست داره میره نگذارید مردم بد بین شوند
صمد
-
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
بنده خدا ببین چقدر دیس لایك خوردی . گمونم ساكت باشی سنگینتره
بینام
-
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
هر دم از این باغ بری میرسد . مرگ بر آمریكا آمریكا شیطان بزرگ است
روح الله
-
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
مرگ بر امریكا را ادامه میدهیم تا كاخ سفید را به كاخ سیاه تبدیل كنیم و نابودش میكنیم تا بشر احساس ارامش واقعی را درك كند
رضا
-
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
آقا روح الله این همه مرگ گفتی امریكا مرد؟ بابا یكم به روز باشید
امیر
-
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
آقای مطهری رابطه با آمریكا وضعیت كشور را 180 درجه تغییر می دهد. آقای مطهری نه تنها مشكل بانكی بلكه كل مشكلات كشور با مطیع بودن كامل به آمریكا حل میشه. ولی علی آقا خودت هم خوب میدونی كه اون ها كلیت نظام و سیاست های كشور رو قبول ندارن. اگه تو سیاست های كشوری و منطقه ای كاملا مطیع آنها باشیم همه چی حله ولی از روی منطق آیا چنین چیزی با استقلال طلبی و داشتن تصمیم گیری های مستقل در كشور امكان پذیر است؟ آیا امكان داره با آمریكا رابطه خوب داشته باشیم و اسرائیل رو یه كشور غاصب بدونیم؟ آیا امكان داره همزمان هم رابطه خوب با آمریكا داشته باشیم و هم تو منطقه از جبهه مقاومت طرفداری كنیم؟ آیا امكان داره ضمن داشتن رابطه خوب با آمریكا در مقابل سیاست های جنگ افروزانه آنها بایستیم؟
محمد
-
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
نظر ملت ایران همانند نظر دكتر مطهری است
روح الله
-
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
نه بابا/22 بهمن خواهیم گفت نظر ملت را
ناشناس
-
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
ایشون علاوه بر اینكه امام جمعه مشهد هستند ، نماینده حضرت اقا هم در استان می باشند وبه نمایندگی از ایشان می توانند هر كجا به صلاح نظام تشخیص دهند ، دخالت كنند وجلوی غفلت و بد اندیشی ها را بگیرند .
رضا شكوهی
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
كار را باید به كاردان سپرد یك روحانی نمیتواند كار یك سیاستمدار را انجام دهد , و یك سیاستمدار هم در تفسیر امور دینی مشكل پیدا حوا هد كرد.
ابراهیم م تفرشی
-
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
واقعا جای تعجب هست
«نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان با پایبندی بر اصول و ارزش‌های انقلاب با آمریكا هم رابطه داشت كما اینكه اگر با آمریكا رابطه داشتیم خیلی از مشكلات بانكی حل می‌شد.»
من هرگز باور نمی كردم چنین حرفی اصلا در زبان فارسی وجود داشته باشد
انقلابی اصول و ارزشهای اصلی آن ظلم ستیزی و یاری مظلوم بوده
چطور با آمریكایی كه در سرزمین غصبی سرخپوستان با خون سرخپوستان و عرق سیاه پوستان درست شده آمریكایی كه ثروتش از غارت ملل محروم و مظلوم است
رابطه ای جز دشمنی داشته باشد مگر اینكه یا انقلاب دیگر انقلاب نباشد یا آمریكا دیگر آمریكا نباشد
مهرداد
-
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
حرف حساب
ساكی
-
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
آمریكا زمانی با تو رابطه بر قرار میكنه كه كلید خانه ات را به دستش بدی و گرنه بهت نگاه هم نمیكند
دیده بان
-
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
سلام هموطن
رابطه با آمریكا تصمیمی است كه باید با همه پرسی گرفته شودوبه رای اكثریت احترام گذاشته شود و ملت عواقب تصمیم خود را بپذیرد در حال حاضر ما دشمنانی بدتراز آمریكا داریم گرانی تورم مشكلات جوانان مدیران فاسدو....اینها مارا از درون متلاشی میكند ملتی كه فقیر شد نه دین دارد نه غیرت نه وطن پرستی وعلاوه بر این انسان به دشمن خود با دوستی ضربه سنگینتری میتواند وارد كند تا با دشمنی رودررو دوستان بدانید مشكلات داخلی ملت را به نظام بدبین و از رهبری جدا میكند و آنروز سرنوشت ما بسیار بدتراز عراق و سوریه و...خواهد شد پس اگر مصلحت اقتضا كند وملت بخواهد رابطه براساس حفظ منافع با هر كشوری درست است
غریبه
-
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
خیلی خوشی امریكا مارانمیخواهد منافع ومنابع كشور مارا میخواهد .و بابتش مطمئن باش جنگ نظامی به پا میكند .میخواهم بدانم شما انوقت به جنگ میروید یا اگر مصلحت اقتضا كند. رابطه با امریكا دوستی با گرگ است .
ALI
-
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
با ندانستن ما، یا خود را به ندانستن زدن، دشمن از دشمنیِ خود دست برنمیدارد. افرادی مایلند اثبات كنند كه نخیر؛ ملت ایران هیچ دشمنی ندارد! كنار خانه خودتان بنشینید و به كار خودتان سرگرم باشید؛ خاطرتان هم جمع باشد كه همه جا امن و امان است! نه؛ این حرفها واقعیت ندارد. یك ملت زنده نمیتواند این‌گونه فكر كند. حتّی ما بعضی از ملتها و دولتها را سراغ داریم كه در دورانی، كه یا دشمنانشان آن‌قدر هم خطرناك نبودند، یا دشمنانشان آن‌قدر به آنها نزدیك نبودند، این‌طور وانمود میكردند كه دشمن در خانه آنهاست؛ برای این‌كه بتوانند از خودشان درست دفاع كنند!
یوسف
-
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
آمریاك با اصل موجودیت نظام ما مشكل دارد و تركیه درس عبرت است تركیه ای كه بهترین رابطه را داشت و خادم آمریكا است اما آمریكا علیه آنها كودتا به پا كرد .
ناشناس
-
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
سلام _ جناب آقای مطهری این قدر ساده نباش , به فرمایش حضرت امام قدس سره رابطه با امریكا رابطه گرگ ومیش است و ...
جوان ایرانی
-
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
تو واقعا فرزند مطهری هستی ؟ شاید زیاد پای ماهواره نشستی و به صحبت های روشنفكران غرب زده زیاد گوش دادی ! اینقدر انسان باید ساده لوح باشد ؟
فرهاد
-
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
عزیزان زیاد حرص نخورید. ما از عمق سیاست بی خبریم. ممكنه این صحبت مربوط به راه انداختن یك جریان در افكار عمومی باشه برای تغییر تدریجی سیاستها كه اونهم از طرف افرادی بالاتر از آقای مطهری به ایشون سپرده شده.
از رزمندگان دوران دفاع مقدس
-
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
آقای مطهری من نمی‌دانم شما چقدر از تاریخ معاصر اطّلاع دارید و چقدر آن را خوانده‌اید. چقدر خوب است كه شما در تابستان كه قدری فراغت پیدا می‌كنید، واقعاً برنامه‌ریزی كنید و قدری از تاریخ معاصر، از جمله همین قضیه تنباكو را مطالعه كنید. كتابهایی هم درباره این موضوع نوشته شده كه مناست است آنها را بخوانید. یكی از كارهایی كه به نظر من فرض و واجب است، این است كه شما لااقل تاریخ جنگ را بخوانید؛ حالا تاریخ انقلاب، یك‌خرده دورتر است، تاریخ جنگ را كه نزدیك‌تر است، ببینید. قضایای جنگ را بدانید. از آنچه كه در دوران هشت سال دفاع مقدس در ایران اتفاق افتاده، مطلع بشوید.
در این دوران هشت سال جنگ، همه‌ی دنیا دنیایی كه می‌توانست به میدان بیاید به عراق كمك كرد! من شاید یك‌وقت گفته باشم، ما سیم‌خاردار، لازم داشتیم، سیم‌خاردار را اجازه ندادند. ما در جنگ، آر پی جی لازم داشتیم آن‌هایی كه در جنگ بودند، می‌دانند دیگر، آر پی جی، یك سلاح‌انفرادی دمِ دستی است ولی به ما نفروختند و اجازه ندادند به ما فروخته بشود توجه می‌كنید؟!
همان كسانی با ما این‌جور عمل كردند كه پیشرفته‌ترین هواپیماها و پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی را به عراق دادند و بهترین كارشناسان نظامی خود را به عراق فرستادند، تا عراق در بیابانهای اطراف خرمشهر و بین مرز ما و مرز خودشان كه در اختیار عراق بود، سالها مستحكمترین استحكامات جنگی را به وجود بیاورد! امریكا كه جای خود دارد, آمریكاییها كمك اطلاعاتی ماهواره‌یی به عراق میكردند , خب، این دشمنی ها با انقلاب، الآن هم وجود دارد، الآن هم هست، الآن هم سرمایه‌های زیاد و پولهای بسیاری دارد صرف می‌شود. بعضی از این موارد را اخیراً آمریكاییها به خاطر این كه قدری وقیح‌تر شده‌اند، اظهار می‌كنند؛ لیكن خیلی بیشتر از این را نمی‌گویند! مثلًا بیست میلیون دلاری را كه در مجلسشان رسماً تصویب كردند؛ ولی خرجهایی می‌كنند كه خیلی بیشتر از این حرفهاست!
علیه انقلاب، تبلیغاتی سازمان‌یافته‌یی دارد می‌شود؛ كار مطبوعاتی، كار سیاسی و كار دیپلماسی بسیار قوی دارد می‌شود! عوامل آن‌ها در داخل هم هستند؛ كه این هم جزو عوامل بیرونی است. من كه می‌گویم عوامل بیرونی، حتی كسانی منظور است كه از آن‌ها الهام می‌گیرند و در داخل، علیه انقلاب كار می‌كنند، یا قلم می‌زنند، یا توطئه می‌كنند، یا ضربه‌ی اقتصادی و ضربه‌ی سیاسی می‌زنند!
دانشجوی ایرانی
-
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
آقای علی مطهری نباید این‌ها را ندیده گرفت. هركس این‌ها را توهّم بداند كما اینكه كسانی می‌خواهند بگویند این‌ها توهّم است مثل كسی است كه شب در جنگلی قرار گرفته، اطرافش را گرگها احاطه كرده و منتظر یك ‌لحظه غفلت او هستند، تا او را بدرند، ولی او بگوید كه من خیال می‌كنم! خیلی خب، خیال می‌كنی، بگیر بخواب! كسی غیر از خودت كه ضرر نخواهد دید. لذا با «خیال می‌كنم»، این دشمن موجود و مترصّد، از دست نخواهد رفت. این یك طرف قضیه است - امریكا دشمن شماره ۱ ما است و روزی كه ملت به امریكا اعتماد كند روز سقوط استقلال و كرامت ایرانی است .
حسین
-
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
افرین حرف حساب زدی
نیكو
-
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
واقعا برای شما متاسفم كه اینگونه حرف میزنید . ماهواره كار خودش را كرده وشما كه فردی عاقل هستید اینگونه سخن میگویید .صددرصد سخنان قاطعانه حضرت امام خمینی را از یاد برده اید وگرنه اینگونه نمی گفتید .بهتره كه كمی سخنان امام را بخوانید .مرگ بر امریكا هركس با امریكا رابطه برقرار كند در حق امام وشهدا خیانت كرده است.
هموطن
-
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
رابطه با آمریكا خوبه !!!! ببینم ملت سالهاست دارن میگن باباجان برای آمریكا شاخ و شونه نكشید دودش به چشم من كارگر و كارمند و حقوق بگیر می ره هیچ كی گوش نكرد ، اصلا اگه این حرف اگه از دهن یه ادم عادی جامعه خارج می شد شاید عواقب بازداشت سیاسی هم داشت ، چی شده حالا رابطه با آمریكا خوبه نكنه گفتن اگه علیه ما صحبت نكنید و یه كم نرم تر باشید امتیاز بهتون می دن چه میدونم اقامت فرزند و... . باید این حرفم بزنید ما ادمای عادی كه برای امریكا رفتن مشكل نداریم مشكلمون فقط پوله این شما ها هستید كه تو لیست های بلندبالا اسمتون قرار گرفته و با میلیاردها دلار هم نمی تونید جاپاتون و تو امریكا سفت كنید . ملتو چی فرض كردید . نه آقاجون با این حرفا هم هیچكی بهتون روشن فكر نمیگه شما همون یادواره شهید مطهری رو برگزار كن.
یوسف
-
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
باید واقع بین بود وحقایق بالعینه را دید وپس ازان نشست وصحبت كرد احساسات خشك وخالی وبیجا هیچ دردی از درد هارا دوا نمیكند همچنانكه تا حالا نكرده.كشور امریكا كشوریست خود كفا از هر نظرهم از نظر توریسم داخلی وهم از نظر صنایع كشاورزی ومحصولات صنعتی داخلی.این به این معنی ست اگر تمام كشور های جهان امریكا را تحریم كنند امریكا روی پای خود محكم میایستد وهیچ نیازی به روابط خارجی نخواهدداشت ونتیجه ان همین ست كه هنگام تحریم كشوری توسط امریكاموسسه یا كشور دور زننده تحریم ناگهان بخود می اید وبطور خودكار جریمه ای را كه فكر میكند باید بپردازد میپرازد تا مبادا خودش هم روزی مشمول تحریم امریكا بشود.اقای مطهری فرزند خلف ایت الله شهید مطهری هستند وهمانند پدر بزرگوارشان بزرگوار ومتفكر ودور اندیش هستند وبا نگاهی عمیق به اینده واقعیات رابدون اغماض وعاری از هر گونه كوته بینی وغرضی میبینند وانسوی دیوار را نشان میدهند.
شهروند
-
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
"اگر با آمریكا رابطه داشتیم خیلی از مشكلات بانكی حل می‌شد/ امام جمعه حق دخالت در امور اجرایی را ندارد" چقدر پدر و پسر از نظر فكری با هم فاصله دارند چقدر پسر افكار بسته و پدر افكار باز داشت چرا این افراد با این افكار غرب زده موقع كاندید شدن رد صلاحیت نمی شوند؟ جناب متوجه باش كه فرمایش امام جمعه فرمایش مقام معظم رهبری می باشد، وقتی تو می گویی كه امام جمعه حق دخالت در امور اجرایی را ندارد یعنی مقام معظم رهبری حق دخالت ندارد در صورتی كه مقام معظم رهبری طبق قانون اساسی شخص اول مملكت می باشد و حق دخالت در تمام امور مملكت را دارد، به قول دوستمون مگر دشمن ما فقط آمریكاست ما در حال حاضر دشمنان بدتراز آمریكا داریم گرانی، تورم، بی كاری جوانان، مستاجری، مدیران فاسد، بفكر نبودن مسئولین جهت حل مشكلات مردم، رها نمودن مشكلات داخلی به حال خودش و عدم پاسخگویی مسئولین، مسئولین قصد دارند كم كاری خود را با برقراری ارتباط با آمریكا جبران نمایند غافل از این كه با طناب پوسیده آمریكا نمی شود نه ته چاه رفت، ما اگر همین مشكلات داخلی مردم را حل كنیم دستاورد آن خیلی بهتر از این است كه بخواهیم با شیطان بزرگ رابطه بر قرار كنیم، شیطان بزرگ با اصولی چون ولایت فقیه، دین مردم، امنیت حاكم بر جامعه، پیشرفت در علوم مختلف و هزاران موفقیت های دیگر در جامعه مشكل دارد و تبر برداشته و قصد بر اندازی این انقلاب كه از حاصل خون شهدا، جانبازان و اسرا بدست آمده است را دارد.
روح الله
-
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
میدونی چرا برادر چون هر كی وارد سراب اصلاح طلبی میشه دم دادن به دشمن براش افتخاره
همی
-
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
انگار هنوز خون های ریخته شده كشورمان نتوانسته افكار را سیراب كند ، انگار تزویر(دو روی یك سكه ) هنوز روی خوبش را نشان داده و منتظر است در فرصتی گردن ما را بشكند. خدایا ببخش عادت كردیم به گدایی ، من از تو میخوام نه از آمریكا
دوست
-
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
برادرعزیزم نظرتتان خوب است امامتاسفانه كمی دچارخودشیفتگی وشخصیت سازی هستید ای كاش چند سالی ازقدرت كناره گیری میكردید وبعد دوباره به صحنه بر میگشتید مقداری جو زده اید در مسائلی كه قهرمان پروری است نظر می دهید- متشكرم ارادتمند
حسن
-
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
بعضی ها فك میكنن برای این كه حرف خوب بزنن باید حرف متفاوت بزنن .......نه عزیزم شما حرف نزنی بهتره ....... ....به جای اینكه از كمرنگ كردن سیستم دلار و سیستم مالی امریكا حرف بزنی سریع تسلیم شدی داداش .....نمی دونم چوری این خبرو به بابات بدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سرباز
-
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
آقای مطهری نفرمودید كه وقتی برجام داشت امضاء میشد چگونه میكفتید كه مشكلات كاملا حل خواهد شد تمام درها به روی كشور باز خواهد شد . پس چه شد . حلا به دنبال وارد كردن آمریكا در داخل كشور هستید . پسر نوح با بدان بنشست .... آقای مطهری یك توصیه به شما دارم پدر شما مرد شریف و سرباز اسلام بود و شما ... لطف كن نام خانوادگیت رو عوض كن و دیگر این قدر از پدر خود خرج نكن . چون او سرباز امام زمان بود و تو سرباز

نیازمندی ها