منصور سهراب‌پور، تهیه‌کننده «ناردون» در گفت‌وگو با جام‌جم تقدیر کرد:

حمایت تلویزیون از سینما

«ناردون» تازه‌ترین اثر فریدون حسن‌پور است که آثاری چون «من و زیبا»، «پای پیاده»، «نشانی»، سریال « از یاد رفته» و... را در کارنامه کاری‌اش دارد. حسن‌پور که به دلیل اصالت گیلانی‌اش علاقه زیادی در به تصویرکشیدن طبیعت و بوی طبیعت بکر و دیدنی شمال کشور را دارد، این بار هم «ناردون» را در این مناطق جلوی دوربین برده است. «ناردون» البته مضمونی متفاوت از دیگر ساخته‌های حسن‌پور دارد و از فضای مفرحی برخوردار است و بازیگرانی مانند امین حیایی، مهران غفوریان، مهران رجبی، امیر نوری، لیلا اوتادی، علیرضا مسعودی، ترلان پروانه، جواد رضویان و... در آن بازی می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۳۷۱۳

این فیلم که بتازگی در گروه آزادی اکران شده توانسته در همین مدت کوتاه به فروش خوبی دست پیدا کند، طوری که منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده این فیلم (که تهیه‌کنندگی فیلم پرفروش «من سالوادور نیستم» را نیز در کارنامه کاری‌اش دارد) به جام‌جم می‌گوید: «با توجه به نواقصی که در حوزه اکران وجود دارد، از میزان فروش فیلم‌مان تا این لحظه راضی هستیم. نواقص به این معنا که چرخش فیلم‌ها آنچنان که باید طبق ضوابط مقرر انجام نمی‌شود. قطعا اگر فیلمی که نوبت اکرانش تمام شده بموقع از چرخه اکران خارج شود شرایط بهتری برای دیگر فیلم‌ها فراهم می‌شود، اما با وجود این فیلم ما از شرایط خوبی برخوردار است و خدا را شکر راضی هستیم».

او درباره تبلیغات فیلمش توضیح می‌دهد: «در حال حاضر مردم از اکران فیلم ما چندان مطلع نیستند. البته پیش‌بینی ما این است که در هفته‌های آینده میزان فروش بالا باشد؛ چون مخاطبانی که تا امروز فیلم را دیدند راضی سالن را ترک کردند و همین رضایتمندی قطعا باعث نوعی تبلیغ دهان به دهان می‌شود. مسلما فیلمی که در خور دیدن باشد و با تفکر ساخته شده باشد، مخاطبش را پیدا می‌کند.»

سهراب‌پور با تشکر از مدیریت سازمان صداوسیما درخصوص شرایط خوبی که برای تبلیغ فیلم‌ها فراهم کرده تصریح می‌کند: «تا به حال چنین حمایت چشمگیری برای معرفی فیلم‌های سینمایی در تلویزیون انجام نشده بود که واقعا جای تقدیر دارد، اما به نظرم اگر از فیلمی که دارای پارامترهای فرهنگی خوبی است بیشتر حمایت شود، مفیدتر خواهد بود. از این جهت می‌گویم که مثلا به عنوان تهیه‌کننده بخش خصوصی وقتی حمایتی را می‌بینم که منجر به بازگشت سرمایه‌ام می‌شود، راغب به فعالیت بیشتر در این حوزه می‌شوم و بنابراین چرخه سینما بهتر می‌چرخد.»

در ادامه این گزارش به بهانه نمایش این فیلم به معرفی اجمالی چند بازیگر آن می‌پردازیم.

اکران «ناردون» در جمع مدافعان حرم

امیر نوری که با حضور اخیرش در جمع مدافعان حرم در فلوجه سر و صداهای زیادی به‌پا کرده بود، در یادداشتی در مورد فیلم سینمایی «ناردون» که خود در آن ایفای نقش کرده است، از اکران این فیلم در جمع مدافعان حرم در حلب سوریه خبر داد.

امیر نوری می‌گوید: «وقتی فیلمنامه «ناردون» به دستم رسید، از خواندن آن لذت بردم و لحظه‌شماری می‌کردم که هرچه سریع‌تر فیلمبرداری‌اش آغاز شود. وقتی پیش‌تولید کار با وقفه کوتاهی روبه‌رو شد، ترسیدم از حضور در چنین کاری با چنین فیلمنامه خوب و پر از بازیگران توانمند محروم شوم. شکر خدا کار کلید خورد و در جمع دوستانه‌ای که در شمال کشور داشتیم، کار را به پایان رساندیم. وقتی آقای سهراب‌پور پیشنهاد نمایش فیلم در جمع مدافعان حرم را داد واقعا خوشحال شدم، البته پیش از این جسارت او را در ساخت فیلم‌هایی همچون «بیگانگان» و «زخم زیتون» که در مورد مقاومت بود، ستوده بودم و از قرارگیری او در چنین فضاهایی خبر داشتم. به هر حال من خوشحالم که می‌توانم آرامشی را که از کار در چنین فیلمی به آن دست پیدا کردم، با کسانی که دوستشان دارم شریک شوم.»

افتخار بازی در «ناردون»

امین حیایی، ستاره سینمای ایران در دهه 70 و 80 است که این روزها و در سینما شاید رقابت را به بازیگرهای جوان‌تر واگذار کرده باشد، اما هنوز شیرینی و ملاحت یک ستاره محبوب را دارد. حیایی از آن دست بازیگرهایی است که مقابل دوربین صمیمی و راحت است و شیطنتی ویژه دارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص بازی در «ناردون» می‌گوید: «ناردون» یک کار طنز اجتماعی است که امیدوارم مردم عزیز آن را دوست داشته باشند. درواقع نوعی طنز روستایی شیرین و آبرومند که من افتخار می‌کنم در این پروژه حضور داشتم.

مردم محله با شیرمرد مشکل دارند

مهران غفوریان، بازیگری را با مجموعه طنز «جنگ 39» داریوش کاردان آغاز کرد و خیلی زود به جرگه کارگردانان تلویزیونی پیوست. او از سال 1376 بود که برنامه «گل‌ها» را ساخت و پس از آن «حرف تو حرف»، سپس در برنامه «1377» با مهران مدیری هم بازی شد، بعد از آن «این چند نفر» را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام «هژیرها» معروف شده بود. بعد از آن هم «زیر آسمان شهر» را ساخت که آغازی شد برای پخش هر شب سریال‌ها در تلویزیون.

غفوریان بتازگی در جریان مسابقات خنداننده برتر در برنامه «خندوانه» توانست به مرحله فینال راه پیدا کند و همراه با امیرمهدی ژوله جایگاه اول را از آن خود نماید. او درباره نقش خود در «ناردون» می‌گوید: این روزها نقش شیرمرد را در فیلم «ناردون» به کارگردانی فریدون حسن‌پور بازی می‌کنم. این شخصیت کسی است که مردم محله با او مشکل دارند، اما ناچارند با او ارتباط داشته باشند.

ساناز قنبری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها