احسان حدادی به بدترین شکل ممکن به کار خود در رقابت های المپیک پایان داد. کسب مقام بیست و چهارمی آن هم از سوی ورزشکاری که یکی از امیدهای مدال کاروان ایران به شمار می رفت اصلا قابل قبول نیست.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۲
بررسی پرونده ورزشکاران اعزامی به المپیک (1) ؛ احسان حدادی و دلارهایی که بر باد رفت!

به گزارش جام جم آنلاین ، احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک لندن در گروه دوم مسابقات پرتاب دیسک به مصاف 17 پرتابگر دیگر رفت.

حدادی که پیش از آغاز المپیک به دلیل مصدومیتی که داشت، نتوانست رکوردهای خوبی را به ثبت برساند در آغاز کار خود در ریو دیسک را 57 متر و 86 سانتی متر پرتاب کرد. او در پرتاب دوم خود رکورد 59 متر و 92 سانتی متر را به ثبت رساند.

حدادی در پرتاب سوم خود هم رکورد قابل قبولی را نداشت و 60 متر و 15 سانتی متر را ثبت کرد، اما از صعود بازماند.

وی در میان 18 پرتابگر در گروه B مسابقات در رده چهاردهم ایستاد.

این پرتابگر دیسک در حالی به چنین رتبه نازلی دست یافت که در المپیک لندن به مقام نایب قهرمانی رسیده بود.

حدادی پس از ناکامی در المپیک اظهار داشت که بدترین نتیجه را در میان ورزشکاران ایرانی ثبت کرده و البته روی این نکته هم پافشاری کرد که 65 آمپول به او تزریق شده تا درد مصدومیتش تسکین یابد!

اما حدادی حتی با وجود این مصدومیت سنگین باز هم نمی تواند ناکامی خود را به طور کامل توجیه کند.

اردوهای بی وقفه یک ورزشکار

هر چقدر اوضاع تمرینی بسیاری از ورزشکاران دیگر کاروان المپیک ایران بسیار بد و ناکافی بود اما احسان حدادی به عنوان تافته جدا بافته کاروان ورزشی ایران در حد سایر قهرمانان المپیک امکانات و اردوهای تمرینی داشت. دایره تمرینات حرفه ای او به ایالات متحده آمریکا هم رسید و وی مدام در اردوهای خارجی و داخلی بود. هزینه های دلاری و کلانی خرج این اردوهای بلند مدت شد. اکنون ورودی آن را با مقام بیست و چهارمی می بینیم. هزینه های کلان اردوهای متعدد و پی در پی احسان حدادی به همین سادگی به هدر رفت و وی هیچ توجیهی به غیر از پیش کشیدن بحث 65 آمپول ندارد. اگر او نسبت به مصدومیت سنگین خود واقف بود و می دانست که نتیجه ای نمی گیرد می توانست از قبل از این موضوع را اعلام کند و بگوید که نمی تواند به المپیک برود تا هزینه های زیادی صرف اردوهای بی حاصل او نشود.

کارشناس چه می گوید؟

محمد امان پور کارشناس و پیشکسوت دوومیدانی در اینباره می گوید: سقوط احسان حدادی را می تواند در موارد متعددی جستجو کرد. فدراسیون دو و میدانی کمتر نظارتی بر روی کیفیفت کار ملی پوشان مطرح خود دارد. چند ماه پیش نیز هشدار داده بودیم که احسان حدادی به تنهایی نمی تواند مغز متفکر موفقیت خود در المپیک باشد. متاسفانه با این تصور که وی قبلا نایب قهرمان المپیک شده و می تواند بار دیگر این موفقیت را تکرار کند به حال خود رها شد.

وی گفت: اختصاص دادن نام مهره سوخته به حدادی شایسته نیست اما باید بگوییم که دیگر دوره او تمام شده و فدراسیون دو ومیدانی بهتر است کاری را انجام دهد که پیش از این هرگز به طور کامل انجام نداده بود یعنی پرورش استعدادهای جدید همانند احسان حدادی .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها