هفته چهارم لیگ برتر فوتبال فردا پنج شنبه آغاز می شود.
کد خبر: ۹۳۰۹۵۶
پرسپولیس در اندیشه حفظ صدرنشینی / 5 تیم شانس صدرنشینی دارند

به گزارش جام جم آنلاین ، فردا هفت دیدار در هفته چهارم لیگ برتر ایران برگزار می شود. بعد از این رقابت ها ، لیگ برتر به مدت یک ماه تعطیل می شود چرا که تیم ملی فوتبال ایران مقدماتی جام جهانی 2018 را در پیش دارد.

برای دیدن جدول لیگ اینجا را کلیک کنید.

نگاهی به دیدارهای این هفته می‌اندازیم:

‌ماشین‌سازی - تراکتورسازی

باز هم یک دربی دیگر که از نوع تبریزی است. دربی ماشین سازی و گسترش فولاد به پای این دربی نمی رسد. هر دو تیم پرهوادار هستند هر چند ماشین سازی از حیث تماشاگر قدرت تراکتور را ندارند.

مدیران باشگاه ماشین‌سازی بازیکنان خود را در آستانه این دیدار حساس ممنوع المصاحبه کردند و از سوی بازیکنان تراکتورسازی هم شاهد مصاحبه‌‌های زیادی نبودیم. رسول خطیبی زمانی سرمربی تراکتورسازی بوده و اکنون مدعی است که تیم ماشین‌سازی را با بازیکنان بومی آماده مسابقات کرده است. از نظر فنی حضور ادینیوی برزیلی تراکتور می‌تواند ستاره تعیین کننده این بازی باشد اما در آنسوی میدان هم بازیکنانی مثل پیام صادقیان و آندرانیک تیموریان می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

پیکان- استقلال

استقلال که بدترین شروع اخیر را در تاریخ فوتبال ایران در لیگ برتر داشته حالا در برابر پیکان قرار می گیرد. استقلال با یک مساوی و دو باخت در شرایط بحرانی قرار دارد. باخت باعث می شود تا منصوریان در خطر اخراج قرار بگیرد اما برد در بازگشت امید و روحیه به این تیم بسیار تاثیر گذار است.

از سویی پیکان هفته گذشته 3 بر یک از تراکتورسازی شکست خورد تا با شرایط نامناسب مقابل استقلال قرار بگیرد از سویی دیگر استقلال هم در عین ناباوری در ورزشگاه آزادی 2 بر یک مغلوب صنعت نفت آبادان شده است. آبی‌پوشان برای جبران مافات به میدان می‌آیند. منصوریان اگر بتواند پیکان را خوب براند و سه امتیاز بگیرد به وضعیت تیمش در جدول لیگ سامان می‌دهد اما باخت یا حتی تساوی مقابل پیکان وضعیت استقلال را بحرانی‌تر خواهد کرد.

ذوب آهن - گسترش فولاد

جنجال های یحیی و ذوب آهن و البته مدیرعامل این باشگاه تمام شده است و پس از کناره گیری موقتی از این تیم حالا یحیی دوباره برگشته است.

ذوب آهن بدون گل‌محمدی هفته گذشته فولاد خوزستان را شکست داد و شاید شوک بازگشت گل‌محمدی باعث شود که دومین برد ذوب آهن در لیگ رقم بخورد. گسترش فولاد تبریز هفته گذشته با اشتباه مرگبار دروازه‌بان برزیلی‌اش باخت خانگی مقابل پرسپولیس را متحمل شد.

سایپا- پدیده

یکی از کم تماشاگرترین بازی های این هفته از لیگ برتر خواهد بود. سایپا همچنان بدون هوادار است و تیم پدیده هم بعید است هواداران دو آتشه زیادی داشته باشد و به همین دلیل این مسابقه در ورزشگاه سوت و کور برگزار می‌شود و بهترین فرصت برای سایپاست تا دومین بردش در لیگ برتر را مقابل دومین تیم مشهدی به دست بیاورد.

صنعت نفت آبادان- سپاهان

در این دیدار هم می توانید به دنبال تیمی بگردید که شاید صدرنشین شود. هر دو تیم نمی خواهند امتیاز از دست بدهند و هر دو تیم هم می خواهند به روند خوب خود ادامه بدهند.

سپاهان هم در بازی قبلش استقلال خوزستان شکست داد. ویسی خودش اهل خوزستان است و می‌داند که بازی سختی در برزیل ایران پیش رو دارد. قطعا نفتی‌ها در ورزشگاهی پر از تماشاگر از سپاهان میزبانی خواهند کرد و شاید همین تماشاگران پرانرژی نفتی‌ها را به سمت پیروزی سوق بدهند. هم نفت و هم سپاهان شانس صدرنشینی دارند و به همین دلیل حساسیت این بازی بسیار زیاد است.

پرسپولیس- صبای قم

به پرسپولیس می رسیم، تیمی که هم اکنون یکی از آماده ترین ها به شمار می رود. سرخپوشان در حالی که صریحا رامین رضائیان را جواب کرده اند هفته گذشته در تبریز به پیروزی رسیدند و اکنون به دنبال یک پیروزی دیگر و تدوام صدرنشینی هستند.

صبای قم هم با صمد مرفاوی استاد مساوی گرفتن است و سه تساوی پیاپی نشان دهنده آن است که مرفاوی فقط می‌خواهد بازنده نشود تا در تعطیلات بتواند نقاط ضعف تیمش را برطرف کند با این حال بعید است که شاگردان مرفاوی بتوانند مقابل پرسپولیس همچنان روی نوار مساوی گام بردارند.

استقلال خوزستان- نفت تهران

شاگردان علی دایی بعد از برد روحیه بخش مقابل پدیده در این هفته در گرمای اهواز باید به مصاف استقلال خوزستان برود. قهرمان فصل گذشته که هفته گذشته سه امتیاز از دست داد اکنون برای جبران مافات به میدان می‌آید. پورموسوی اولین فصل سرمربیگری خود را تجربه می‌کند اما علی دایی مربی با تجربه‌ای محسوب می‌شود. هر دو تیم 4 امتیاز دارند اما نفت به خاطر تفاضل گل بهتر در رده ششم و سه پله بالاتر از استقلال خوزستان قرار دارد.

سیاه جامگان- فولاد خوزستان

فولاد آخرین تیم جدول لیگ برتر است که فقط یک امتیاز از پرسپولیس گرفته با این حال نمی‌توان این تیم را مقابل سیاه‌جامگان از پیش بازنده دانست. هرچند برخی از منتقدین از تیم سعداوی اشکالاتی گرفته‌اند اما در هفته سوم نمی‌توان در مورد عملکرد یک مربی اظهار نظر کارشناسانه کرد. سیاه جامگان در این دیدار خانگی به دنبال برد است تا همچنان بتواند خود را درمیانه‌های جدول حفظ کند و فولاد هم به دنبال جدا شدن از انتهای جدول است.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته چهارم به شرح زیر است:

پنج شنبه 21 مرداد 95

پیکان تهران – استقلال تهران – ورزشگاه شهدای شهر قدس ساعت 18:15

رضا کرمانشاهی – علیرضا ایلدروم –حسین طالقانی – علی صفایی – ناظر: محمدعلی فروغی

ذوب آهن اصفهان – گسترش فولاد تبریز – فولاد شهر اصفهان ساعت 20:15

اشکان خورشیدی – علی میرزابیگی – مهدی عالیقدر – روح الله شریفی – ناظر: حسین نجاتی

استقلال خوزستان – نفت تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 20:30

حسن اکرمی – آرمان اسعدی – یعقوب سخندان – امید سعیدفر – ناظر: خداداد افشاریان

ماشین‌سازی تبریز – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه و ساعت متعاقبأ اعلام خواهد شد

بیژن حیدری – سعید قاسمی – یعقوب حجتی – شاهین حاج بابایی – ناظر: محمود رفیعی

سایپا تهران – پدیده خراسان – ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت 20:20

پیام حیدری – فرزاد بهرامی – علی دودانگه – مهدی سیدعلی – ناظر: بهرام مهرپیما

صنعت نفت آبادان – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه تختی – ساعت 20:30

موعود بنیادیفر – محمد عطایی – علی اکبر نوری – یاسر همرنگ – ناظر: حسن کامرانی فر

پرسپولیس – صبای قم – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 20:30

محسن ترکی – بابک داوری – تورج عیوض محمدی – محمدرضا اکبریان – ناظر: زاهد بحرینی

جمعه 22 مرداد 95

سیاه‌جامگان مشهد – فولاد خوزستان – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 18:50

محمد ملکی – حسین رحیمی پور- محمدرضا مدیرروستا – رضا مهدوی – ناظر: علی خسروی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها