با وسواس تمام امکان مینا را ساختم

کمال تبریزی :مافیای پخش در سینما باید از بین برود

جام‌جم از نشست رسانه‌ای هجدهمین جشن خانه سینما گزارش می‌دهد

تبریزی: برگزاری جشن با کمترین هزینه

نشست رسانه‌ای هجدهمین جشن بزرگ سینمای ایران عصر روز دوشنبه 19 مرداد در سالن سیف‌الله داد ساختمان شماره یک خانه سینما و با حضور اصحاب رسانه و همچنین کمال تبریزی، دبیر جشن خانه سینما و بیژن میرباقری دبیر اجرایی این جشن برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۶۹۷

با دبیری جشن مخالفت کردم

کمال تبریزی در ابتدای مراسم گفت: زمانی که از من برای دبیری جشن دعوت شد مخالفت کردم؛ چراکه در دوره‌های قبل با تمام تلاش دبیران، جشن یک پاشنه آشیل داشت و آن هم داوری فیلم‌ها بود. او با اشاره به تغییراتی که در این دوره نسبت به دوره‌های قبل در آیین‌نامه اجرایی جشنواره صورت گرفته، ادامه داد: بعضی از جزئیات در آیین‌نامه تغییری نکرده و طبق روال سال گذشته انجام خواهد شد؛ مانند زمان برگزاری جشنواره و این‌که آثار سینمایی باید پروانه نمایش سینمایی داشته باشند، اما عمده تغییرات در بخش داوری اتفاق افتاده است.

مراسم خودمان را برگزار می‌کنیم

تبریزی درخصوص نحوه برگزاری مراسم تصریح کرد: در ابتدا تغییراتی حاصل کردیم تا شکل داوری مانند گذشته نباشد و به سمت یک آکادمی برویم؛ البته آکادمی از نوع بومی و ایرانی آن. با اعلام این خبر بحث‌هایی مطرح شد که قرار است روندی شبیه برگزاری مراسمی چون اسکار و بفتا داشته باشیم که این‌طور نیست. فکر می‌کنم به‌دلیل نوع سینمای مستقلی که داریم و جزئیاتی که در آن وجود دارد، برگزاری مراسم‌ و نحوه آن شباهتی به این دست مراسم‌ غیرایرانی ندارد. ما مراسم خودمان را برگزار می‌کنیم و توصیه می‌کنم نحوه قضاوت و داوری‌ها با هیچ چیزی مقایسه نشود.

ضرورت همکاری تمام نهادهای سینمایی

تبریزی ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمام ارکان سینمایی توضیح داد: برای سال آینده دبیرخانه دائمی این جشن برای اولین‌بار تشکیل می‌شود که براساس آن هیات رئیسه این دبیرخانه متشکل از نمایندگان صنوف خواهد بود. همچنین در تلاش هستیم تا کمیته تخصصی ایجاد کنیم که برگرفته از نخبگان سینما و دیگر رشته‌ها در جامعه باشد.

لازمه رسیدن به شرایط ایده‌آل این است که حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، شورای عالی تهیه‌کنندگان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال همکاری‌هایی داشته باشند و شرایطی فراهم کنند که طی یک سال و تا جشن بعدی داوران بتوانند براحتی و با ارائه کارتی به سینما بروند و فیلم‌ها را ببینند.

با کمترین هزینه جشن برگزار می‌کنیم

بیژن میرباقری بیان کرد: هنوز هیچ اسپانسری برای جشن پیدا نکرده‌ایم. خانه سینما یک اسپانسر کلی دارد، اما باید بگویم با اسپانسر خاصی به توافق نرسیده‌ایم.

تبریزی نیز در ادامه این گفته تاکید کرد: خوشبختانه بخشی از مشکلات مالی خانه سینما با حضور رضا میرکریمی برطرف شده است. امیدوارم بر همین اساس مشکلات مالی جشن سینمای ایران نیز مرتفع شود. به هر حال ما باید به سمت و سویی برویم که هزینه برگزاری جشن را به حداقل برسانیم. در چنین شرایطی اگر آیین‌نامه مناسب و همکاری صنوف را داشته باشیم می‌توانیم با کمترین هزینه جشن خانه سینما برگزار کنیم.

با سامانه فیلم نت به توافق رسیدیم

منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما که در این مراسم و در انتهای سالن حضور داشت درباره پخش آنلاین برنامه جشن تصریح کرد: با سامانه فیلم نت به توافق رسیدیم و قرار است این سامانه به صورت اختصاصی جشن سینمای ایران را با کمترین فاصله پوشش دهد. این کار اولین حرکت جدی در حوزه vod ÇÓÊ.

ساناز قنبری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها