وزیر کشور گفت: فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی ممنوع است و هرکجا فعالیتی باشد، تذکر می‌دهیم و در تائید صلاحیت نامزدها لحاظ می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۹
فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی ممنوع است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار افزود: در مورد فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی سه نگرانی عمده وجود دارد.

وی نگرانی اول را امنیت این جلسات دانست و گفت: احساس می‌کنیم بعضی از این نشست‌ها و تجمعات موجب درگیری‌هایی در آینده خواهد شد.

وزیر کشور تصریح کرد: شورای تامین شهرستان‌ها و استان‌ها را مامور کرده‌ام و باید مسائل امنیتی این تجمعات کاملا رعایت شود.

وی نگرانی دوم را مجوز این نشست ها دانست و گفت: هر تجمعی در کشور طبق قانون باید مجوز داشته باشد و اگر کسی مجوز نگیرد خلاف قانون عمل کرده است و مردم باید اینها را بشناسند که خلاف قانون عمل کرده اند و ما هم کسانی را که خلاف قانون عمل کنند به محاکم معرفی می کنیم.

وزیر کشور با اشاره به نگرانی سوم گفت: تبلیغات باید در زمان موعد باشد و تبلیغات خارج از موعد مقرر خلاف قانون است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ما نگفته ایم آمار طلاق اعلام نشود ، گفت: اعلام آمار طلاق مشکلی ندارد و باید مردم آن را بدانند، این موضوع را یکی از کارکنان ثبت احوال مطرح کرده بود و رئیس سازمان ثبت احوال آن را اصلاح کرد.

وی در ادامه به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ این موضوع یک مسئله چند وجهی است که علل ، ریشه و سیر تاریخی دارد و ما فعلاً به مظاهر پرداخته ایم و امیدواریم به ریشه ها نیز بپردازیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سه جلسه جداگانه که هر جلسه سه ساعت به طول انجامید با محوریت آسیب های اجتماعی برگزار کردند و رئیس جمهور به فرموده رهبر معظم انقلاب رئیس شورای اجتماعی است و بنده هم جانشین رئیس جمهور در این شورا هستم.

وی ادامه داد: جلسات شورای اجتماعی مستمراً پیگیری می شود واقعاً گام های موثری در این چند ماه برداشته شده است.

وزیر کشور گفت: آبان ماه مجدداً خدمت مقام معظم رهبری خواهیم رسید و گزارشی نیز ارائه خواهیم کرد البته ایشان فرموده اند گزارش فوق العاده باشد نه گزارش جاری ، از این جهت به همه دستگاه ها در سطوح ملی تقسیم کار کرده ایم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عزل و نصب شهرداری ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شورای شهر ، شهردار را انتخاب و به وزارت کشور معرفی می کند و حکم شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر توسط وزیر کشور و شهرهایی کمتر از 200 هزار نفر توسط استاندار صادر می شود.

وی گفت: کسی که حکم شهرداران را می زند مسئول شهرداران است و باید در عزل و نصب آنها نیز دخیل باشد ما این موضوع را به مجلس فرستاده ایم و مجلس هر تصمیمی بگیرد تابع خواهیم بود.

رحمانی فضلی در مورد اطلاع رسانی اخبار امنیتی نیز افزود: جنس این اخبار می طلبد تا کم باشد اما در حد نیاز به مردم توضیح خواهیم داد.

وی همچنین در مورد ارسال پیامک های تهدیدآمیز به برخی افرادی که در بعضی رسانه ها مشغولند نیز گفت: این مسئله در حال پیگیری است و هنوز گزارش پیگیری ها به من نرسیده است.

وزیر کشور در مورد جابجایی استاندار خوزستان نیز گفت: این مسئله به درخواست شخص استاندار بوده و ما به این نتیجه رسیده ایم که با آن موافقت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها