نامهایی که نیازی به تبلیغات گسترده ندارند، زیرا برای مردم شناخته شده هستند، لذا به محض ورود، بازار و مخاطب خود را پیدا کرده و با شگردهای خاص خود برای خریدار جذابیت پیدا میکند؛ شگردهایی که تولیدکنندگان داخلی از چند و چون آن بیخبر هستند.
ارزش بازار پوشاک داخلی حدود 12 میلیارد دلار در سال است که نزدیک 2.5 میلیارد دلار آن از طریق واردات و قاچاق تأمین میشود.
بخشی از واردات پوشاک از طریق برندهای مجوزدار از سهم واردات به صورت قاچاق کاسته خواهد شد و البته بخش کمتری نیز از سهم تولیدکنندگان داخلی کسر خواهد شد لذا ورود این برندها در کوتاهمدت باعث فشار به واردکنندگان داخلی و کاستن از سهم بازار آنها خواهد شد.
رقابت، الفبای پیشرفت و لازمه ارتقای کیفیت است، مشروط بر اینکه فضای رقابت عادلانه، منصفانه و برابر باشد که تحقق این فضای عادلانه از وظایف حاکمیت و دولت است.
دولت باید در کنار صدور مجوز برای برندهای خارجی به کشور، همزمان نسبت به ایجاد تسهیلات و امکانات موردنیاز برای تولیدکنندگان داخلی جهت ورود به این زمین مسابقه اقدام کند.
بستن دست و پای تولیدکننده داخلی و فرستادن آن به رقابت با رقیب خارجی سراپا مسلح، جز نابودی تولیدکننده داخلی، ثمر دیگری ندارد.
علیرضا حائری - کارشناس اقتصاد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با منوچهر آذری، بازیگر،گوینده،مجری وصداپیشه پیشکسوت رادیو و تلویزیون
فاطمه مجلل در گفتوگو با «جامجم»:
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین: