والیبال ایران برای نخستین بار در تاریخ در المپیک به میدان رفت.
کد خبر: ۹۲۹۸۵۹
اولین دیدار تاریخ والیبال ایران در المپیک / شکست شاگردان لوزانو مقابل آرژانتین

به گزارش جام جم آنلاین ، رائول لوزانو، سرمربی ایران برای شروع این مسابقه از ترکیب شهرام محمودی، سید محمد موسوی، سعید معروف، حمزه زرینی، میلاد عبادی‌پور، مهدی مرندی و عادل غلامی استفاده کرد. در طرف مقابل ولاسکو هم دچکو، لیما، پوگلاخن، سوله، کونته، راموس و کرر را روانه میدان کرد.

ست اول؛ 25 بر 23 به سود آرژانتین

در ست نخست این مسابقه شاگردان لوزانو کار را بهتر آغاز کردند، اما زمانی که آرژانتینی‌ها با نتیجه 14 بر 13 از ایران پیش افتادند سعید معروف نسبت به تصمیمات داور اعتراض کرد. در امتیاز 16 بر 14 به سود آرژانتین لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه‌ای در جریان امتیازگیری حریف ایجاد کند. سرمربی ایران به خوبی می‌دانست که ست نخست این مسابقه چه اهمیتی برای هر دو تیم دارد و به همین دلیل دلش نمی خواست که بازنده باشد. شاگردان ولاسکو به روند خوب خود ادامه دادند و نتیجه بازی 19بر 15 به سود آنها شد تا بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند. دفاع روی تور ایران در این ست شرایط خوبی نداشت و در حمله هم پاس‌های خوبی در اختیار اسپکرها قرار نمی‌گرفت. در امتیاز 20 بر 17 هم مهدوی و غفور جایگزین محمودی و معروف شدند. تعویض‌های به موقع از لوزانو شرایط را به گونه ای کرد تا در امتیاز 23 تیم‌ها به تساوی برسند.

ست دوم؛ 26 بر 24 به سود آرژانتین
برای شروع ست دوم تغییری در ترکیب ایران ایجاد نشد و بازهم آرژانتینی‌ها بهتر بازی کردند تا در امتیاز 6 بر 2 به سود شاگردان ولاسکو، لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز 7 بر 4 به سود آرژانتین ولاسکو درخواست بازبینی مجدد صحنه کرد و در نهایت امتیاز به تیم ایران رسید. پس از این بازبینی شاگردان لوزانو اختلاف را به یک رساندند و نتیجه بازی 7 بر 6 به سود آرژانتین شد. در امتیاز 13 بر 11 داور مسابقه یک کارت زرد به سعید معروف نشان داد؛ کاپیتان ایران نسبت به تصمیم داور معترض بود. سرویس‌های کم نقص فرهاد قائمی موجب شد تا نتیجه بازی 16 بر 15 به سود ایران شود و ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز 22 بر 22 مهدوی جایگزین معروف شد و بعد از یک امتیاز به نیمکت بازگشت. این ست هم با نتیجه 26 بر 24 به سود شاگردان ولاسکو تمام شد.

ست سوم؛ 25 بر 18 به سود آرژانتین
امیر غفور از ابتدای ست سوم در ترکیب جایگزین شهرام محمودی شد. تیم ایران این ست را کمی بهتر از ست‌های قبلی آغاز کرد، هرچند که اشتباهات حریف هم در این راه به ملی‌پوشان ایران کمک کرد. در حالی که ایران از حریف پیش بود، اما در امتیاز 9 بر 8 شاگردان ولاسکو بازهم به بازی برگشتند. ناهماهنگی در تیم ایران کاملاً واضح بود و توپ‌ها به خوبی در اختیار معروف قرار نمی‌گرفت و اگر هم قرار می‌گرفت وی پاس‌های خوبی را به سایر بازیکنان نمی‌داد. در امتیاز 14 بر 13میرزاجانپور جایگزین قائمی شد، اما این تغییر نتوانست روند بازی را متحول کند. در امتیاز 21 بر 16 لوزانو امید خود را از دست نداده بود و بازهم درخواست وقت استراحت فنی کرد تا شاید بتواند بازیکنانش را به جریان بازی برگرداند.
والیبالیست های ایران کمتر از 2 ماه گذشته در عرض 3 هفته 2 بار آرژانتین را شکست داده بودند، اما بعد از هر باخت ولاسکو مدعی بود این بازی‌ها برای ما مهم نیست و تمام توان ما در بازی المپیک مقابل ایران خواهد بود. ولاسکو به وعده اش عمل کرد و در مهمترین میدان ایران را شکست داد تا تمام شکست‌های قبلی را تلافی کرده باشد.
تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود سه‌شنبه 19 مرداد ماه بای مقابل لهستان قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها