در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان شد؛

لایحه برنامه ششم اشکالاتی دارد

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در لایحه برنامه ششم به مسئله اشتغال آنچنان که باید پرداخته نشده است اظهار داشت: همچنین مسئله تامین منابع پایدار برای اداره کشور نیز به صراحت در لایحه اشاره نشده است که این موارد می تواند مبنای بحث باشد.
کد خبر: ۹۲۹۵۲۵
لایحه برنامه ششم اشکالاتی دارد

جهانبخش محبی نیا در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه نسبت به ارایه برنامه ششم توسعه اطلاع رسانی صورت نگرفته است گفت: به همین دلیل شاهد تفاسیر و قرائت های متفاوتی نسبت به آن هستیم.

وی ادامه داد: لایحه برنامه ششم در حال حاضر با این بازنویسی جدید که به مجلس ارایه شده تغییر شکل یافته که به نظرم تا حدی قانون برنامه نویسی رعایت شده است.

محبی نیا در عین حال تصریح کرد: در قانون برنامه مصوب 1349 که همچنان اعتبار دارد چیزی تحت عنوان برنامه توسعه نداریم و برنامه عمرانی داریم که باید حاوی مسایل اقتصادی اجتماعی باشد و باید جداول منابع و مصارف دیده شود اما لایحه ای که در مجلس نهم ارایه شد جداول را نداشته اما در لایحه اصلاح شده ای که در حال حاضر به مجلس دهم ارایه شده کاملا جداول، شاخص های کلان و متغیرهای اقتصادی ذکر شده و دولت کاملا قانونی عمل کرده اند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس دهم یکی از اشکالات فعلی لایحه را عدم امضای رییس جمهور عنوان کرد و افزود: طبق قانون لوایح باید به امضای رییس جمهور برسد که در مورد لایحه اخیر دولت، این مورد رعایت نشده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این لایحه به مسئله اشتغال آنچنان که باید پرداخته نشده است اظهار داشت: همچنین مسئله تامین منابع پایدار برای اداره کشور نیز به صراحت در لایحه اشاره نشده است که این موارد می تواند مبنای بحث باشد.

محبی نیا گفت: علیرغم ایراداتی که نسبت به برخی تبصره ها وجود دارد اما برنامه ششم حاوی مسایل اقتصادی به ویژه پروژه های اقتصادی مقاومتی است که در پیوست آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها