سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

مردم مطمئن باشند کالای قاچاق سوزانده می‌شود

قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر سوزاندن کالای قاچاق گفت: ایشان قبلا هم این دستور را پیاپی به مسئولان کشور اعلام کرده بودند و براساس این دستور بود که آیین‌نامه مواد (55) و (56) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که بر امحا و انهدام کالاهای مکشوفه قاچاق دلالت دارد، تنظیم شده و در حال اجراست.
کد خبر: ۹۲۹۴۱۳

وی گفت: سال گذشته این دستور را در کشور عملیاتی و اجرایی کردیم و 3200 تن میوه قاچاق منهدم شد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: همچنین بالغ بر 2600 تن کالاهای دخانی از جمله سیگار و تنباکو تحویل کوره زباله‌سوز شهرداری تهران در کهریزک شد که از محل سوختن این کالاها برق نیز تولید شد.

خورشیدی ادامه داد: در سال جاری هم مطمئناً این اتفاق خواهد افتاد و در چهار ماهه نخست امسال آمار معدوم‌سازی و انهدام کالاهای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 58 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: اصرار و دستور قاطع دولت نیز این است که به هیچ عنوان کالای قاچاق مکشوفه در بازار توزیع و عرضه نشود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همچنین قرار است سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی در استان‌های مختلف پس از آن‌که قاچاق بودن کالاهای مکشوفه محرز شد، در برنامه‌های نمادین با حضور رسانه‌ها این کالاها را سوزانده و منهدم کنند و به اطلاع مردم برسانند.

خورشیدی با بیان این‌که براساس این آیین‌نامه، هیچ نوع کالای مکشوفه قاچاق به بازار عرضه داخلی نمی‌آید، افزود: این کالاها معدوم و منهدم یا احیانا از کشور خارج و به تعبیری صادر می‌شود. وی تصریح کرد: اگر کالای قاچاق مکشوفه ممنوعه باشد، مانند مشروبات الکلی، آلات قمار، موسیقی و محصولات فرهنگی بدون مجوز یا غیراخلاقی بلافاصله در دستگاه کاشف با حضور نماینده سازمان اموال تملیکی معدوم می‌شود و صورتجلسه آن در اختیار دستگاه قضایی قرار می‌گیرد تا مراحل بعدی قانونی آن طی شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اگر کالایی مجاز و مشروط باشد، واردات آن منوط به مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذی‌ربط است، یعنی قبل از ورود باید این دستگاه‌ها بر نحوه تولید، بسته‌بندی و ارسال آن به کشور نظارت داشته باشند و مجوزهای لازم را ارائه کنند. خورشیدی عنوان کرد: چون این‌گونه کالاها که بیشتر مواد غذایی، بهداشتی، دارویی و آرایشی است، بدون معاینات بهداشتی لازم آمده‌اند، بعد از دستور قضایی معدوم و منهدم خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها