ناسا تصاویری از دریاچه ارومیه منتشر کرده است تا تغییر رنگ آب دریاچه شور ارومیه را به رنگ قرمز نشان دهد. ماهواره آکوا این تصویر را ثبت کرده است.
کد خبر: ۹۲۹۲۴۳
دریاچه ارومیه خونین شد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، نشنال جئوگرافی در این رابطه گزارش داده که سرخ شدن آب دریاچه احتمالا زیر سر میکروارگانیسم‌هایی است که از نور و نمک تغذیه می‌کنند. با کاهش سطح آب در ماه‌های تابستان، تراکم نمک در آب بالا رفته است.

دو تصویری فضایی که ناسا از دریاچه ارومیه منتشر کرده مقایسه رنگ آب دریاچه را در 23 آوریل و 18 جولای نشان می‌دهد. وقتی در اردیبهشت از دریاچه ارومیه تصویربرداری شد، این دریاچه سبزرنگ بود. اما چند ماه بعد، مثل صحنه یک قتل همه آب دریاچه به رنگ خون درآمده است.

برخی عقیده دارند که در شرایطی با نمک بالا و شدت زیاد نور، نوعی میکروجلبک به دلیل تولید ماده‌ محافظتی کاروتنوئید در سلول‌شان به رنگ قرمز درمی‌آیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بناب
-
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
وقتی كه مسئولین و مدیران محترم حقوق حداقل پانصد میلیونی می گیرند و جوانان و فارغ التحصیلان بیكار به امید حقوق 800000 تومانی هستند و وام ازدواج 17000 تازه عروس و دامادها به یك خانواده داده می شود دریاچه ارومیه با رویت این همه بی عدالتی خون گریه می كند .
نرم افزار موبایل
-
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
اره والا دمت گرم با این پستی كه گذاشتی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها