با افزایش سطح آب دریاچه ارومیه و بهبود کیفیت زیست‌محیطی آن، فلامینگوها با این دریاچه آشتی کردند و پیش‌بینی می‌شود در فصل مهاجرت، تعداد فلامینگوها به بیش از 20هزار قطعه برسد.
کد خبر: ۹۲۵۰۴۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی دراین باره گفت: امسال 10 درصد بر تعداد فلامینگوهای استان اضافه شده، اما به علت آبگیری مجدد دریاچه ارومیه و پرواز این دسته از پرندگان از تالاب‌های اقماری به حوضچه اصلی دریاچه ارومیه، تعداد آنها بسیار مشهودتر بوده و تصور بر افزایش چشمگیر و حضور آنها در دریاچه است.

محمد یوسفی افزود: در سال‌های قبل به علت خشکسالی در پارک ملی دریاچه ارومیه اغلب فلامینگوها در مصب رودخانه‌ها و در مناطق پر آب فرود می‌آمدند که این موضوع امسال به همه نقاط دریاچه تعمیم یافته است.

وی اظهارکرد: تالاب‌های سولدوز، حسنلو، کانی برازان و پارک ملی دریاچه ارومیه مهم‌ترین مکان زیست ‌فلامینگوها در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

یوسفی افزود: به علت افزایش و زیست دوباره آرتمیا در دریاچه ارومیه، احتمال افزایش فلامینگو در تالاب‌های استان و دریاچه ارومیه دور از انتظار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها