سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: عصر جمعه دختر سه ساله و نوجوان ۱۷ ساله که در میان رودخانه زاینده رود گرفتار شده بودند با تلاش یک ساعته نجاتگران این جمعیت، به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۹۲۹۱۸۰
جزییات نجات دختربچه از میان امواج خروشان زاینده رود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی مرتضوی گفت: عصر روز جمعه در طی تماس تلفنی با حراست سد زاینده رود مبنی بر گرفتار شدن ۲ نفر در میان رودخانه زاینده رود بعد از سد تنظیمی، سریعا اکیپ نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر چادگان با استعداد یک دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات مورد نیاز با هماهنگی مرکزکنترل و هماهنگی عملیات استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: خانواده ای که جهت تفریح به کنار رودخانه زاینده رود مراجعه کرده بودند به دلیل آشنا نبودن با منطقه و عدم اطلاع از ساعات افزایش حجم آب بر روی سنگ چین عرض رودخانه رفته و به دلیل بالا آمدن سریع آب و افزایش حجم و سرعت آب، دو نفر از افراد خانواده که کودک ۳ ساله و نوجوان ۱۷ ساله بود نتوانسته بودند به موقع از محل خارج و گرفتار شده بودند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات اظهار داشت: به دلیل سرعت و افزایش حجم آب و احتمال بالای پرتاپ شدن حادثه دیدگان در آب و برخورد با سنگ های اطراف و بروز هرگونه خطر احتمالی، نجاتگران وارد آب شده و خود را به نفرات یاد شده رساندند.

مرتضوی ادامه داد: امدادگران بعد از فیکس کردن نفرات بر روی بک برد و پوشاندن جلیقه نجات، افراد را به کنار رودخانه انتقال داده و کودک را به آغوش مادر مضطرب که در جریان عملیات، بارها داخل آب شده و با ممانعت و اطمینان خاطر دیگر اعضای تیم از آب خارج شده بود بازگردانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها