هر ساله حدود 30 میلیون چمدان در سراسر جهان در سفرهای هوایی گم می‌شود. افزون بر این، جابه‌جایی چمدان‌های سنگین، حتی اگر چرخ داشته باشند در فواصل طولانی دشوار است.
کد خبر: ۹۲۹۱۲۴

اینجاست که مودوبگ (modobag) می‌تواند با یک تیر دو نشان زده و راه‌حلی برای هر دو شکل باشد. مودوبگ نخستین چمدان قابل سوار شدن در جهان است. این چمدان دارای موتوری برقی است که می‌تواند در فضاهای سرپوشیده تا سرعت 8 کیلومتر در ساعت و در فضاهای باز نیز با نهایت سرعت 12 کیلومتر در ساعت حرکت کند. سامانه رهگیری اینترنتی موجود در مودوبگ سبب می‌شود کاربر دیگر نگران گم کردن چمدان خود نباشد. اما این همه داستان نیست؛ با مودوبگ دیگر نگران تمام شدن باتری گوشی هم نخواهیم بود، چون می‌توانیم با استفاده از دو پورت یو.اس.بی این چمدان، گوشی خود را در هر جایی شارژ کنیم.

حلقه‌ای برای زندگی

بیورینگ (BioRing) گجت پوشیدنی جدیدی است که کاربردهایی آن بسیار فراتر از ابزارهای پوشیدنی موجود در بازار است که برای پایش سلامت به کار می‌روند. این انگشتر می‌تواند مانند گجت‌های پوشیدنی مشابه، میزان کالری سوزانده شده در فعالیت‌های جسمی فرد را محاسبه کند، اما بیورینگ یک مزیت دارد و آن هم محاسبه میزان جذب کالری حاصل از تغذیه روزانه است. از آنجا که برای مدیریت وزن باید از میزان کالری ورودی و خروجی بدن اطلاع داشته باشیم، بیورینگ می‌تواند اطلاعات لازم برای این منظور را در اختیارمان قرار دهد. افزون بر این، بیورینگ می‌تواند وضعیت و کیفیت خواب، ضربان قلب، میزان استرس و نیز میزان آب بدن را که همگی از مهم‌ترین شاخص‌های نشانگر سلامت است، نشان دهد. محاسبه شدت تمرین‌های ورزشی و نیز ارزیابی مسافت طی شده از دیگر توانمندی‌های این حلقه است. همه این اطلاعات از طریق اپلیکیشن اختصاصی این حلقه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

تصویر روی شیشه

یک تلویزیون فوق پیشرفته با طراحی مبتکرانه که توانسته جایزه بهترین نوآوری نمایشگاه CES 2016 را از آن خود کند. این تلویزیون که G6 نام دارد، حتی کوچک‌ترین موارد از جمله جزئیات کوچک نورانی در مکانی تاریک را پردازش می‌کند و رنگ مشکی مطلق OLED باعث می‌شود نمایش رنگ‌ها درست و بدون noise باشد. جدیدترین و پیشرفته‌ترین تلویزیون ال‌جی از تکنولوژی HDR Super بهره می‌برد که کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را نمایش می‌دهد و محدودیت‌های موجود در سیگنال‌های ویدئوی قدیمی‌تر را ندارد. نکته عجیب درباره این تلویزیون ضخامت بسیار کم 2.57 میلی‌متری است که با یک شیشه محافظ باریک پوشیده شده است. برای این‌که بدانید این تلویزیون چقدر نازک است، چهار کارت اعتباری را به هم بچسبانید تا به ضخامت موردنظر برسید! بلندگوی خطی جلوی G6 را شرکت پیشگام در عرصه صوتی هارمان کاردن طراحی کرده که خروجی آن صدایی واضح و شفاف است. این تلویزیون در نمایشگاه CE WEEK توانست لقب پادشاه تلویزیون‌ها را به خود اختصاص دهد.

ربات سوسیس سرخ کن

از نظر خیلی‌ها، ربات‌ها فقط به درد انجام کارهای زمخت و نه‌چندان ظریف می‌خورند، اما یک شرکت آلمانی برای این‌که نادرستی این فکر را ثابت کند، رباتی ساخته که می‌تواند با ظرافت هرچه تمام‌تر، سوسیس سرخ کند. این ربات «بروت‌وست بات» نام دارد که ترکیبی از دو واژه «بروت‌وست» (نوعی سوسیس آلمانی) و «بات» (به معنای ربات) است. چند روز پیش بود که بروت‌وست بات توانست برای یک مهمانی 200 سوسیس را سرخ و آماده کند. این ربات می‌تواند با استفاده از یک دوربین، موقعیت سوسیس‌های روی منقل و نیز رنگ آنها را مشاهده کند. البته این همه هنرنمایی بروت‌وست بات نیست؛ نرم‌افزار ویژه‌ای که برای این ربات به کار گرفته شده این امکان را به مشتریان می‌دهد تا سفارش‌های خود را از طریق یک تبلت به ربات داده و حتی از زمان تخمینی آماده شدن سوسیس خود نیز آگاه شوند.

ردیابی که سلفی می‌گیرد

تاکنون گجت‌های زیادی به بازار آمده‌اند که با اتصال آنها به اشیای مختلف، می‌توان در صورت گم شدن آنها را ردیابی کرد. گجت جدیدی به نام «آیکان» (iKON) نیز همین کارکرد را دارد، با این تفاوت که می‌توان از آن به‌عنوان دکمه برای سلفی یا عکس گرفتن از راه دور با دوربین گوشی نیز استفاده کرد. آیکان یک مربع کوچک پلاستیکی و با ضخامت اندک است. برای استفاده از آیکان به‌منظور جلوگیری از گم شدن اشیا، کافی است آن را به شیء موردنظر (نظیر سوئیچ خودرو یا چمدان) وصل کنیم. به‌این‌ترتیب در صورت گم شدن آن شیء می‌توان موقعیت آن را با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی آیکان شناسایی کرد. همچنین اگر از مونوپاد برای گرفتن عکس سلفی استفاده می‌کنید، استفاده از آیکان سبب می‌شود کار برایتان ساده‌تر شود و کافی است برای گرفتن عکس، دکمه روی این گجت را فشار دهید.

گوش مصنوعی برای ناشنوایان

بیش از 70 میلیون ناشنوا در سراسر جهان زندگی می‌کنند. سال‌هاست انواع ابزارهای کمکی برای ناشنوایان به بازار عرضه شده که برای نمونه می‌توان به سمعک اشاره کرد. اما این ابزارها گران­قیمت بوده و بسیاری از ناشنوایان ساکن در مناطق مختلف دنیا از توانایی مالی برای خرید چنین تجهیزاتی برخوردار نیستند. همین مساله، گروهی از جوانان نوآور را به این فکر انداخت که ابزاری ساده و کم‌هزینه برای ناشنوایان طراحی کنند. این گجت جدید که «ساوندسنس» (SoundSense) نام دارد، می‌تواند صداهایی مانند انوع آژیر آمبولانس، بوق بلند خودرو یا هر صدایی را که نیازمند توجه سریع فرد است، شناسایی کرده و آن را از طریق لرزش و نور به کاربر ناشنوا اعلام کند. به‌طور کلی، این دستگاه می‌تواند همه صداهای بلندی را که در اطراف وجود دارد شناسایی کند و به کاربر هشدار بدهد. ساوندسنس قرار است ‌بزودی با قیمت 25 دلار به بازار عرضه شود.

تجربه کار با گوشی روی لپ‌تاپ

گوشی‌های هوشمند به دلیل داشتن توان بالای پردازشی و نیز ذخیره اطلاعات می‌توانند بسیاری از کارکردهای یک رایانه را برایمان داشته باشند. با وجود این، کوچک بودن صفحه‌نمایش آنها، یکی از اصلی‌ترین موانع موجود در مسیر استفاده راحت و بی‌دردسر از گوشی است. اما شاید سوپربوک (Superbook) بتواند این مشکل را حل کند. سوپربوک در نگاه اول شبیه یک لپ‌تاپ معمولی به نظر می‌رسد، اما در واقع ابزاری است که امکان استفاده از توان پردازشی، اطلاعات و نیز اپلیکشین‌های گوشی را فراهم می‌کند. برای استفاده از سوپربوک، کافی است گوشی خود را از طریق کابل ویژه یو.اس.بی به این دستگاه متصل کنید. سوپربوک می‌تواند ظرف چند ثانیه، همه اطلاعات و اپلیکشین‌های گوشی را شناسایی کرده و به‌این‌ترتیب می‌توانید از آنها با همان شیوه استفاده از لپ‌تاپ (از طریق منوهایی شبیه ویندوز و نیز ماوس) استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها