مردم و رسانه‌های آمریکا طی یک سال گذشته دیگر به اظهارات و کارهای جنجالی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان عادت کرده‌اند. جنجال تازه او مربوط به اظهاراتش درباره پدر و مادر همایون خان، سرباز مسلمانی بود که در جنگ عراق کشته شد. در تازه‌ترین واکنش‌ها به این مساله، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بشدت از او و رهبران جمهوریخواه انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۲۸۴۶۸

اوباما در این زمینه گفت که او در گذشته با روسای جمهوری و نامزدهای حزب جمهوریخواه اختلافاتی پیرامون سیاست‌های کشور داشته است، اما افزود، هرگز فکر نمی‌کرده که یک نامزد جمهوریخواه توان انجام وظیفه به عنوان رئیس‌جمهور را نداشته باشد.

وی اظهار کرد: نامزد جمهوریخواهان شایستگی خدمت به عنوان رئیس‌جمهور را ندارد و دائم این نکته را ثابت می‌کند. این‌که او به خانواده یک سرباز جان‌باخته در جنگ حمله می‌کند که چنین فداکاری فوق‌العاده‌ای کرده‌اند، به این معنی است که او اصلا آماده انجام وظیفه در این سمت نیست.

اوباما همچنین رهبران حزب جمهوریخواه را که مکررا با اظهارات و سیاست‌های ترامپ در مورد زنان، مهاجران بدون مجوز و مسلمانان برخورد کرده‌اند، زیر سوال برد. او گفت:‌ این‌که چنین شخصی مشعل‌دار شماست، چه برداشتی نسبت به حزب شما به وجود می‌آورد؟ این وضعیتی نیست که گهگاهی یک گاف بر زبان رانده شده باشد. این یک حادثه روزانه و هفتگی است که مجبور می‌شوند از بیانیه‌های او فاصله بگیرند.

البته این اظهارات بسرعت با واکنش ترامپ روبه‌رو شد. وی با انتشار بیانیه‌ای از رهبری شکست خورده اوباما بشدت انتقاد کرد. ترامپ گفت:‌ کشور ما در خارج سرافکنده شده و توانایی مقابله با اسلامگرایی رادیکال را که به خاک ما رسیده، ندارد.

البته انتقاد از ترامپ تنها مختص دموکرات‌ها نیست و رهبران حزب جمهوریخواه مانند پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان کنگره و میچ مکانل، رهبر اکثریت سنا از او انتقاد کرده‌اند، اما این میلیاردر نیویورکی همچنان از حمایت حزب برخوردار است، اما سه‌شنبه شب و در اتفاقی عجیب، ریچارد هانا، نماینده جمهوریخواه اهل نیویورک، اولین عضو این حزب در کنگره شد که علنا گفت به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها رای خواهد داد. هانا گفت که اظهارات دونالد ترامپ درباره خانواده همایون خان برای او تعیین‌کننده بود.

در همین حال، آخرین نظرسنجی انجام گرفته از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز «ایپسوس» نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون فاصله خود را با ترامپ به 8 درصد افزایش داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها