با وسواس تمام امکان مینا را ساختم

کمال تبریزی :مافیای پخش در سینما باید از بین برود

اکران 2 فیلم جدید در سینماها

امکـان مینـا و لانتـوری

«امکان مینا» ساخته کمال تبریزی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان، دو فیلم جدیدی است که از امروز در سینماهای کشور اکران می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۲

فیلم «امکان مینا» آخرین ساخته کمال تبریزی است؛ فیلمی که فیلمنامه آن را فرهاد توحیدی نوشته و موضوع آن به زندگی زوجی جوان می‌پردازد که به دلیل مواجهه با گروهک منافقین دستخوش تغییراتی اساسی می‌شود. میلاد کیمرام و مینا ساداتی، نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند و بازیگران دیگری چون شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی و شایسته ایرانی هم ایفاگر برخی نقش‌های دیگر فیلم هستند؛ ضمن این که باید به حضور بهادر مالکی، صداپیشه عروسک فامیل دور در مجموعه «کلاه قرمزی» هم در این فیلم اشاره کرد که در «امکان مینا»، نقش متفاوتی به عهده دارد. این بازیگر در فیلم «طبقه حساس» تبریزی هم بازی کرده بود. «امکان مینا» زمان اکران در جشنواره سال گذشته فیلم فجر، با نظرات متفاوتی رو به رو شد. برای همین وقتی فیلم در 9 رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد، خیلی‌ها تعجب کردند.

«لانتوری» هم که از امروز روانه پرده سینماها می‌شود، زمان اکران در جشنواره سروصدا به پا کرد و البته کفه ترازوی تعداد مخالفان بیشتر بود. فیلم قوام آثار قبلی رضا درمیشیان را نداشت، ضمن این‌که به‌دلیل کشدارشدن و کنایه‌هایی، به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و حتی احتمال نمایش ندادن آن را هم می‌دادند. برخی صحنه‌های فیلم بویژه سکانس‌های پایانی به‌دلیل نمایش صریح اثرات اسیدپاشی، آزاردهنده است. شاید برای همین قرار است تماشای فیلم برای افراد زیر 16سال ممنوع باشد. روزنامه جام‌جم به بهانه اکران این فیلم با شرط و محدودیت سنی، بزودی گزارشی درباره محدودیت نمایش برخی فیلم‌ها برای سنین کودک و نوجوان که کمتر در سینمای ایران لحاظ و رعایت می‌شود، منتشر خواهد کرد.

مریم پالیزبان، باران کوثری، نوید محمدزاده، بهناز جعفری، رضا بهبودی، نادر فلاح، بهرام افشاری، بهرنگ علوی و مهدی کوشکی از بازیگران «لانتوری» هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها